Yön jälkeen Corrado ei ekalla käyntiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

Yön jälkeen Corrado ei ekalla käyntiin

ViestiKirjoittaja Levis » 19.6.2004 12:25

Auto ku seisoo noin 8 tuntia ni se ei ekalla startilla suostu mielellään käynnistymään. Ennen kyllä lähti ku piti virtoja hetken päällä jotta pumppu löi hyvät paineet, mutta nyt se ei auta. Muuten toimii normaalisti. Voiko tuossa olla suodatin tukossa, pumpun releessä vikaa (ei pumppaa tarpeeksi pitkään virrat päällä) vai mikä?
Viimeksi muokannut Levis, 9.7.2004 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.6.2004 12:44

No aikakin akku ja sytytyspuoli kannattaa tsekata aluksi.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.6.2004 20:33

Kuinka tyhjä tankki? Mulla ei lähde käyntiin, jos tankkissa on vähän bensaa. (siis tarkottaa, että viisari kuitenkin nousee vähän)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.6.2004 21:33

En oikein usko sytkäpuolta... Toisella heti käyntiin. Vaikka noissa mun muutamassa autossa on ollut sytkäpuolella vikaa ni ei se koskaan ole tollasta oireillut. Esim. huonot tulpat, johdot, akun vaje, kosteus jakajassa. Starttikin pyörii ihan mallikkaasti. Tankissa n.20 litraa ainetta.

Kone hörähtää just siihen malliin kuin ei pa-pumppu tekis tarpeeksi painetta. Auton ostaessa oli juuri tuo ongelma ku ei heti käyntiin suostunut lähtemään. Siihen auttoi sillon ku piti virtoja 5 sekuntia päällä ennen ku starttas. Eli pumppu teki riittävän paineen. Nyt en sitten tiedä pumppaako pumppu enää tarpeeksi kauan jotta paineet nousisivat. Montakos sekuntia sen tulee pyöriä?

Voiskohan muuten olla mitään tekemistä virtalukon pohjan kanssa? Puolen vuoden sisällä on 3 kertaa käynyt niin ettei avainta kääntäessä startti ole lähtenyt pyörimään lainkaan tai virrat tulleet päälle. Avain ulos ja uudestaan sisään ja taas toimii. Tosin mitä tuo nyt siihen liittyy sinänsä ku se pumppukin kuitenkin pyörii... Hajookos Corroista nää v.lukon pohjat kuin tyypillisesti? Paljos muuten maksaa ja millanen vaihtaa?

Edit: unohtu mainita että auto lähtee kyllä käyntiin ekalla jos pumpailee sopivasti kaasua siinä samalla. Ei vaan aina muista sitä tehdä ku odottaa sen lähtevän ihan normaalisti. Missä muuten pa-suodin tossa on?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.7.2004 22:18

Voisko tyhjäkäyntimoottori aiheuttaa tuon ongelman? Välillä kytkimen pohjaan painaessa kierrokset ovat tippuneet n.300rpm tienoille. Sammunut ei kuitenkaan ole kertaakaan. Vai mitä muita syitä voi olla ku bensan vähyys ettei lähde kunnolla käyntiin ekalla?

Mikä on Corradon, PG koneen, tulppien vaihtoväli? Jos myyjän puheisiin uskominen niin noilla tulpilla olisi ajettu nyt n. 4000 km.

Pug309
-
Viestit: 147
Liittynyt: 26.7.2003 14:22

ViestiKirjoittaja Pug309 » 9.7.2004 22:58

Oisin jostain kuullut että 60tkm. Vaihdatin omani tässä muutama kuukausi sitten, mekaanikko kyllä laittoi jotkut muut kuin platinatulpat siihen. Hänen mukaansa niitä ei tarvita ellei viedä autoa aivan suorituskyvyn rajamaille ja pidetä siellä. Tiedä sitten, hyvin on toiminut kuitenkin uusillakin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.7.2004 23:05

60 tkm tulpilla? Oikeestiko? Kuuluuko tossa olla vakiona jotkut platina tulpat vai? Vai onko ne Boschin "the one and only" tulpat platinat?

Vai kuitenki 60 tkm laderilla jossa on vakiota pienempi ahdinpyörä kuulostas musta enemmän siltä luvulta jota mietit? Olisiko?

TVJK
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.10.2003 23:50

ViestiKirjoittaja TVJK » 9.7.2004 23:19

Aikaisemmin G60 omistaneena, niin mullekkin sanottiin tulppien vaihtoväliksi 60 tkm. Tiedä sitten totta vai tarua ? Viisaammat/kokeneemmat oikaiskoon.

Pug309
-
Viestit: 147
Liittynyt: 26.7.2003 14:22

ViestiKirjoittaja Pug309 » 9.7.2004 23:58

Ei, kyllä se oli tulpat. =)
Ja platinathan siellä on alkuperäistulppina, sen takia kestävätkin kauemmin. Mutta maksaa 100e/kierros...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.7.2004 1:07

Mikäs näiden platina tulppien koodi on ja lukeeko se tulpan kyljessä? AJattelin vaan jos kattos niiden kunnon ja samalla mulkasis mitkä siellä on.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 10.7.2004 5:05

WP6DP0 tai jotain sinnepäin näin....

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.7.2004 12:35

Juu, eli koodi on W6DP0. Tuo P merkkaa platinaa, ja vastaava kuparitulppa on W6DC0. Tuo viimeinen nolla sitten taas merkkaa että siinä on jotain erikoista, mikä todennäköisesti tarkoittaa sitä että se sivuelektrodi ei tule keskielektrodin päälle, vaan sivulle (kuten kolmikärkitulpissa).

Eikä noi nyt niin kalliita ole, muistaakseni pienen tinkimisen jälkeen 16egee kipale. Onhan ne kalliimpia kuin BP6ES (Ngk:n vaihtoehto tuolle W6DC0:lle), mutta saattaa ne kestää jokusen kilometrin paremminkin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.7.2004 13:37

Mitäs tulppia te olette menestyksekkäästi käyttäneet? Jos ei noita kalliita ole raaskittu ostaa?

Edit: OT: Minkä kokonen katti näissä PG Corradoissa on, siis se läpi menevän putken halkaisija? Meinasin vaan jos alkas jossain vaiheessa suunnittelemaan uutta putkistoa ni minkä kokosesta rööristä sen tekis. Mitään kisakattia en todellakaan aio ostaa hintansa takia eli vanha jäisi paikalleen. Millaset äänet tulee jos poistaa sen tokavikan pöntön kokonaan..?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 10.7.2004 20:01

Kaverilla oli corrossa putkisto ,en muista minkä merkkinen ,mutta siinä ei ollut ollenkaan tuota jumalatonta keskivaimentajaa ollenkaan. eikä ne äänet suuremmin kasvaneet.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.7.2004 21:26

SuperSprintillä taitaa olla juuri kaksi vaihtoehtoa sen pöntön tilalle. SUora putki tai vaimentimen kera. Olisiko ollut vuosimallista kiinni, että missä autossa se pönttö on vai onko se kaikissa alunperin ollut?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.8.2004 12:01

Onkohan tässä autossa joku kylmäkäynnistys-juttu tai jotain? Mitä nyt voisi tarkastaa. Pieni vika tuo on ettei kylmänä halua startata ekalla, mutta tokalla aina. Ja ekallakin lähtee kyllä aina kun kaasua vaan pumppaa, mutta ei viitsis pumpata ku kuulostaa tyhmältä röpötykseltä. Käy ei käy...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.8.2004 12:11

No koita kääntää avaimesta pariin kertaan virrat päälle (oletan että pumppu pysähtyy jos ei starttaa) silleen että pumppu kerkeäis varmasti keräämään paineen.

Jos se auttaa niin voisko se polttoaineen paineenvaraaja olla sitten viallinen...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.8.2004 12:42

No kun se avaimen kääntely ja pumpun pyörittely ei auta. Bensan painetta itsekin aluksi epäilin, koska oire on aivan saman tuntuinen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.8.2004 12:47

Sillä mä vaan tarjosin apuani kun mulla on samat oireet, mutta painottuu kylmempiin säihin.

Olen joskus ollut huomaavinani että se avaimen kääntely olis auttanut, mutta ei varmuutta oo oikeen tullu...

Tietääkös kukaan mitä tollanen paineenvaraaja maksaa jos se on viallinen? Kävin jo kerran kysymässä Hämeen Autosähköstä, mutta ne olis tarvinu osanumeron, eikä oikeen tuntunu löytävän kataloogistansa vastaavaa osaa pelkällä selityksellä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.8.2004 14:53

Muita vikoja paineen laskuun voi olla bensapumpun takaiskun toimimattomuus taikka paineensäätimen vuotaminen. Itellä on harrasteautossa bensapumpun takaisku sökönä ja tippuu aika hätäseen paineet pois.

Ei muutakuin painemittari kiinni bensalinjaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.8.2004 16:58

Ei muutakuin painemittari kiinni bensalinjaan.


Et viitsis valottaa?

Viasta tarkemmin: 6h ku ylittyy seisottaessa, niin ongelma ilmenee. Pikkusen ku startilla pyöräyttää ja ottaa virran pois ja sitten uudestaan käynnistää ni heti lähtee.

Ja luulis ku avaimilla antaa pumpun pariin kertaan tehdä paineet ni olisvat riittävät? Kuitenkin saa odottaa melko kauan ennen kuin EI starttaa kunnolla. Ei ainakaan ole isovuoto kyseessä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.8.2004 17:05

Eli, painemittari 0-10bar asteikolla kiinni suutintukin ja polttoainepumpulta tulevan letkun väliin. Pitäisi jäädä periaateessa ikuisiksi ajoiksi se paine mikä on juuri ennen sammuttamista. Voin tuossa illalla kurkkia pellin alle kun emäntä tulee autolla takaisin, että mistä sen inhimillisimmin saisi haaroitettua.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.8.2004 17:11

Nooo... Entäs K-jettiin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.8.2004 17:14

Määräjakajan päältä lähtevään letkuun k-jetissä....

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.8.2004 22:29

Nojuu, siinähän on ihan kuin tarjottimella paineellinen bensaletku, elikkä kuvassa punaisella merkittyyn letkuun haara ja painemittari. Siellä on varmaan maksimissaan jotain 4baria ajossa, eli sen mukaan mittaria kehiin. (kuva on huono mutta eipä tähänaikaan valoakaan ole muutakuin se mitä salamasta lähtee)

Kuva

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.8.2005 16:04

Empä ole tätä topikkia muistanutkaan. En ole bensan paineita mitannnut, mutta selvisi ainakin se, ettei hälyttimen käynnistyksen esto vikaa aiheuta. Viime yönä en laittanut häly päälle ja silti sai toisen kerran yrittää.

Tuo kuvan ympäröity letku näkyy olevan omassa hieman hiushalkeemilla, mutta bensa ei haise tai vastaavaa. Voiko bensa tihkua niin hitaasti ettei sitä huomaa, mutta kuitenkin niin, että vaikuttaa auton käynnistymiseen?

Pumpun pyörittäminen virta-avainta pitämällä virrat päällä asennossa ei auta yhtään. Onko Corradossa jotain kylmäkäynnistys juttua joka voi takertaa?

Edit: Kuinka ollakaan ni tänään haiskahti äsken bensa ku lähdin äsken ajamaan. Täytynee siis vaihtaa nuo letkut uusiin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.8.2005 0:37

Vaihdoin tosiaan 8 mm bensaletkut uusiksi. Molemmissa pientä halkeamaa pinnassa havaittavissa. 65 cm pätkä letkua riitti kumpaankin letkuun. Tarkka olisi ollut n. 60 cm. Yhden yön tulos: ekalla käyntiin. Toivottavasti huomennakin lähtee.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.9.2005 13:53

Nyt enempi taas ajaneena täytyy sanoa että vika ei ollut bensa letkuissa. Eli vieläkin saa tehdä toisen yrityksen. Kun muistaisi joskus olla laittamatta tuota hälytintä päälle niin näkisi johtuuko se tuosta ajonestosta vai ei.
Eikös bensapumpun pitäisi kuitenkin tehdä paine järjestelmään jos virtoja pitää päällä? Vai eikö se auta jos bensa on höyrystynyt väärästä paikasta pois? Tarkoitan siis jos pumpun jälkikäyttö on estetty.

Voiko PA-suodatin tehdä moista? Sitä en ole vielä vaihtanut. Tyhjeneekös muuten tuo tankki jos se vaihtaa vai estääkö pa-pumppu tyhjenemisen?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.10.2005 18:20

Nyt olen parina yönä muistanut etten laita ajonestoa päälle ja siltikään ei ekalla käyntii. Onko tossa jotain kylmäkäynnistys juttua jonka vois tarkistaa?

Sekään ei siis auta jos antaa pumpun pyöriä, mitä se nyt virrat päälle laittaessa pyörii, ennen starttia.

Ehdotuksia?

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 2.10.2005 10:54

eikös tossa corrossa oo se afterstart juttu mikä vahtii paineenlaskua eli jos paineet laskee kun auto on sammutettu ni pumpun pitäs pyöriä niinkauan että paineet nousee... anturi löytynee suutintukista lähtevän letkun päästä se kaks napanen... mutta jos ajon esto on kytketty pensapumppuun ni sittehän se ei pyöri ku häly on päällä... kannattas laittaa se ajonesto vaikka hall anturin virtajohtoon ni ei häiriintys toi pensa homma...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.10.2005 21:29

Justhan mä tossa yllä selitin, että olin käyttämättä sitä pumpun sähköt katkaisevaa piiriä ja siltikään se ei lähde ekalla käyntiin. ELi pumpun jälkikäyttö oli toiminnassa.

Mikäs toi mittatikun näköi, näkyy MikaJ:n kuvassakin, putki tossa imusarjan vieressä on? Polttoaineletkun suojan vasemmalla puolen. Pitänyt kysyä aiemmin jo sen tarkoitusta.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.10.2005 21:44

Mikäs toi mittatikun näköi, näkyy MikaJ:n kuvassakin, putki tossa imusarjan vieressä on? Polttoaineletkun suojan vasemmalla puolen. Pitänyt kysyä aiemmin jo sen tarkoitusta.


Pakokaasun mittaus ennen katalysaattoria.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.10.2005 22:37

Heiluu toi tikku aika lailla tossa koneen käydessä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.10.2005 11:10

Hmm.. Mites tyhjäkäyntimoottori, jos ei meinaa starttailla kunnolla kylmänä..? Jos tyhjäkäyntimoottori on rikki tai jompikumpi johto esim. murtunut, ei auto meinaa käynnistyä kylmänä ilman kaasun painallusta ja käy hetken aikaa heikonlaisesti tyhjäkäyntiä, mutta lämmänä taas toimii ihan normaalisti.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 5.10.2005 11:14

Eikös tuo joutokäynninvakain ole lähinnä ajon aikaisessa käytössä ja liittyy jotenkin ahtopaineisiin? Vai tekeekö se jotain myös tyhjäkäynnillä, käynnistäessä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.10.2005 11:20

Nimenomaan käynnistäessä ja tyhjäkäynnillähän se on pelissä mukana. Eihän se paine päällä/kovilla kierroksilla mitään tee. Korkeintaan vuotaa ahtopaineita :D Itsellänikään ei ole tällä hetkellä koko mokkulaa.

Edit: Ja mietitäänpä vähän aivoilla: Joutokäynninvakain alias tyhjäkäyntimoottori.. olisikohan sillä jotain vaikutusta jouto/tyhjäkäyntiin? hmm.. :D

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.10.2005 11:40

Ensisijainen tarkoitus on pitää tyhjäkäynti halutulla tasolla. Toissijaisena käyttönä PG:n vakiosoftalla on päästää liiallinen ahtopaine pois vikatilanteessa (jos joku 'vahingossa' asentaa liian pienen hihnapyörän vakiopeliin). Lisäksi noi vanhat mokkulat voi vuotaa aika paljonkin ilmaa läpi kunnon ahdoilla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 5.10.2005 14:01

Kyllä yhdistän toki joutokäynninvakaimen joutokäyntiin, mutta en ajatellut, että se mitenkään kylmäkäynnistämiseen liittyy. Paitsi jos kierrokset nousee hetkeksi, niin se estää etteivä tipu sitten taas liian alas.

Lähinnä ajattelin sen tarpeen olevan näissä tilanteissa kun kierrokset käy korkeammalla ja putoavat rajusti, niin se huolehtii ettei auto sammu. Eli ajossa siis sen toiminta olisi eniten käytössä.

Oma auto käy hyvin joutokäyntiä ja ei onnu tai meinaa sammuilla. Luulisi sen täten olevan kunnossa? Tuosta kun tietäisi vaan totuuden...

Mites muuten tuo Corrado tulisi kylmänä startata, kaasupulkimen asento siis. Kuvittelesin ilman kaasua, mutta ei ole kylmänä vaikutusta oli se missä vaan asennossa. Entäs kuumana? Sillon yleensä painan pedaalia.

Tuo siis yrittää todella vaivalloisesti röpsöttää itseään käyntiin. Ei höröhdä ja sammu. Kaasun pumppauksella se kyllä lähtee, polkee siis sen käyntiin. Tai yksi pieni startti että hörähtää vähän, sitten virrat pois ja heti uudestaan käynnistys ni lähtee hienosti. Jompi kumpi ni lähtee.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.2.2006 13:16

TAlvella ongelma on poistunut taas ja varmaan palaa keväällä. Huomasin nyt että suutintukin pää, laatikonpuoleinen, haisee bensalle. Haju tuli siis hyttiin asti ja menin tarkatelemaan tarkemmin. Siinä tukin päässä on 12 cm kumiletku joka tulee anturille siihen venakopan ja kaasuläppäkotelon väliin. Onko tuo anturi lämpötilaa vai painetta mittaamassa? Jos tuo letku hieman vuotaa ja päästää painetta karkuun?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 28.2.2006 14:24

Itsellä kyseinen letku vuoti ja nimen omaan taas pakkasella, nyt on uusi tilalla. Minulla ainakin oli osasyynä kylmäkäynnistyksessä, koska letkun vuotaessa käynti aaltoili hetken, liekö paine heijannut edes takas. Lisäksi se rupesi lisäkiristyksen jälkeen pukkaamaan tavaraa kyljestä läpi, ilmeisesti letku veteli aika viimeisiään...

Kyseinen letku vielä kivasti tiputtaa sinne pakopuolelle sen bensan, niin haisee varmasti.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.2.2006 14:51

Muistatko letkun stragiset mitat ? Kävis hakemassa vaan letkua ja vaihtas suoraan, ei tarvis ite mittailla :)

ps. Viittitkö HK vilaista tota mun kattoluukku topikkia

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.3.2006 18:15

Letku on 8 mm sisämitaltaan, jos jollekin olisi tästä jotain apua.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.5.2006 12:07

Nyt kun kevät tuli, alkoivat taas käyntiin lähtemisen vaikeudet. Mikä ihme voi olla?

Voisko mulla olla ahtiivihiilisuotimessa kanssa jotain liiallista kosteutta jos se tekis jotain tollasta? Tuossa yhdessä topikissa vaan oli jotain mainintaa, että se vois kerätä kosteutta.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 18.5.2006 0:16

Tähänkään hommaan ei ilmeisesti ole tullut selkoa? Itselläni on samoja ongelmia omassa G3:ssa. Talvella oire melkeinpä katosi mutta taas kun kelit lauheni niin sama homma? Oletko levis jo räplännyt sitä tyhjäkäyntimottia? Liekkö sillä mitään vaikutusta?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.5.2006 0:52

On avattu ja puhdistettu parikin kertaa. Ei mitään vaikutusta, auto toimii muuten hyvin.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 18.5.2006 9:22

Kuis pitkään se pa-pumppu kiepoo painetta sinne kun kääntää virrat päälle?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.5.2006 1:12

En kyllä äkkiseltään muista. Meinaatko jos se pumppaisi pitkään, olisi johtopäätös se, että vuotaisi? Ja jos hetki riittää, niin pitäisi paineet? Tuotako ajat takaa? Täytyy mittailla aikaa, jos muistaa!

En kyllä tajua miksi se vuotaisi vain kesäisin ja aamuyön tunneilla. Päivisin ei ongelmia.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 19.5.2006 9:56

Siellä pitäisi paineet olla valmiina. Jos vuotaa niin sitten se pumppu surisee niin pitkään että siellä on painetta. Ja jos starttaa ennen kuin siellä on painetta voi olla vähän vaikeuksia lähteä käyntiin. Vaihdoin talvella paineensäätimen eikä se lähtenyt ekalla käyntiin kun en odottanut niin pitkään että pumppu lopettaa pyörimisen.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.5.2006 12:13

Ei tuo lähde ekalla vaikka odottaisi sen pyörimisen loppuun asti. Tai vaikka kokeilisi laittaa virrat pariinkin kertaa paineiden varmistukseksi. Ei merkitystä asiaan. Lähtee vaan vaivalloisesti käyntiin rumpsutellen jos kaasua pumppaa. Jos ei pumppaa ni pitää yrittää uudestaan. Toisella heti käyntiin, aina lähtee nätisti. Eka käynnistyksessä riittää jo se, että hieman kone pyörähtää, ni toisella heti lähtee.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 19.5.2006 15:11

tarkista hal anturin virransaanti kun laitat ekankerran virrat ja kun laitat toisenkerran eli voi olla että ekalla ei tule hallille jännitettä tai setten halli on rikki eli eikö lähde ekalla vaikka sahaisi kuinka kauan... äitimuorin kolmoskolffissa on välillä sama ei aina

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.5.2006 0:52

Lähtee käyntiin ekalla, mutta se pörähtää vaan ja sammuu. Vastaavasti taas jos sitä pedaalia pumppaa ekan käynnistyksen aikana, lähtee tulille röpeltäen. Sahata ei tarvi ja ei kyllä pystykään, koska sehän äkkiä viottas starttia jos se koneen pyörähtäessä olisi päällä.

Ja tuota tapahtuu VAIN kesäisin ja aamuyön/yön aikaan! Talvisin toimii hienosti, myös loskakeleillä.

Tulpat, pyörijän ja virranjakajan kannen joskus vaihdoin. Ei ollut hyötyä. Tai ehkä oli, mutta ei tuohon vikaan. ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.5.2006 1:00

koska sehän äkkiä viottas starttia jos se koneen pyörähtäessä olisi päällä
Eikö siinä ihan normaali Bendix-laite ole?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.5.2006 1:11

^Tokihan siinä moinen on, mutta tykkääkö se startti muka pyöriä koneen mukana 2000 rpm nopeudella vai mitä tuo kone nyt hörähtäessä hetkellisesti kerkiää kiihtymäänkään. No oli miten oli, mutta tuo itse startin pyöritys ei ole nyt tärkeä tässä kohtaa. Starttikin on muuten uusittu ja puristukset mitattu. Jos noista tiedoista jotain iloa on.

Tuo vika ei ole suuri, mutta jo sen kummallisuuden takia kiinnostaisi tietää mistä on kyse.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.5.2006 9:09

kysäsenpä tässä topicissa, että onko normaalia että kylmänä tuo golffi lähtee hyvin käyntiin, mutta lämpimänä sitä saa sahata jonkin aikaa? lähtee kuitenkin ekalla starttauksella, pitää vaan pyörittää kauan...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.5.2006 11:58

Hall anturihan juuri temppuilee kuumana.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.5.2006 16:02

Ja jos polttoaineen paine on hävinnyt esim. viallisen paineenvaraajan takia.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.6.2006 23:31

En koskaan muista Biltemassa käydessäni ostaa polttoaineen painemittaria. Mutta omituista tuossa on se, että jos auto seisoo vaikka useamman päivän, niin se kyllä lähtee ekalla käyntiin. Tässä vaiheessa voisi kuvitella, että paine pysyy järjestelmässä. Ja jos tarkoituksella antaa virta-avaimen olla useamman kerran niin, että pumppu pumppaa paineet, se ei siltikään lähde ekalla käyntiin. Vai voiko sinne jäädä joku ilma kupla? Eikös tuo järjestelmä kierrätä polttoaineen systeemien läpi ja ylimääräset takaisin tankkiin? Vai miten se toimii?

Poistin reilu viikko sitten tuon aktiivihiilisäiliön letkun imusarjan puolelta. Toimi tähän päivään asti ilman että empi käyntiin lähtöä. Eli ei taida olla vika siinäkään, kun ongelma on taas käsillä.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 17.1.2007 17:49

Jatketaas vanhaa.. Levis: selvisikö ongelma? Mulla tekee nyt samaa, eli kylmänä lähtee vain kaasua pumppaamalla käyntiin.

Tankin uusi korkki oli mennyt tukkoon (motonetistä hain, kun ei ollut avainta vanhaan) ja bensamittari näytti täyttä kun oli vähän aikaa ajanut. Tankilla käväsin niin otti reilusti ilmaa korkista tankkiin.. Nyt on vanha korkki käytössä ja bensamittari pelaa taas.

Mutta olisiko "vetänyt" jostain väärästä paikasta korvausilmaa ja hajottanut pumppua tms?

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 26.1.2007 12:29

bensamittari seilailee vieläkin omiaan, mutta pa-letku tiputteli tukin päästä ja sininen lämpötila-anturi aiheutti seisahtumisen moottoritielle käyntiinlähtövaikeuksien lisäksi.

Semmosia. Ajelin mustalla anturilla pari päivää, ja veti alhaalta _ihan_ eri malliin. Taitaapi olla jotain modia tulossa siniseen anturiin *köh*

E: keittelin vanhaa anturia kattilassa, ja toimi taas kunnolla.. sinistä anturia vaihtoon vaan ensimmäisenä, se näköjään osaa temppuilla tollain satunnaisesti.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.1.2007 22:33

Samat kuviot on voimassa. Tuo käyntiin lähtemättömyys on omituinen. Auto kun saattaa seisoa vaikka viikon ja hienosti lähtee, mutta työpäivän päätteeksi se ei lähde käyntiin ekalla yrityksellä. 6-8 h ja ei käynnisty hyvin. Sininen anturikin on uusittu jo.

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 27.1.2007 16:28

Tää voi olla vaan villi heitto, mutta ite ehdottaisin ruiskun suuttimien o-renkaiden uusimista (jos et ole jo). Itsellä lähtee nykyään käyntiin ekalla pyöräytyksellä oli sää sitten mikä tahansa, ennen ei lähteny koskaan ekalla käyntiin... (tosin mun kone on 16v et en tiiä miten erilaiset ne ruiskuvermeet on glaaderissa)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.1.2007 18:13

En ole moisia uusinut. En osaa sanoa kuluvatko ne G-autoissa. Onkos kuinka työläs homma muuten? Ainakin ne suuttimet ovat ahtaassa paikassa...

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 28.1.2007 11:57

edit. En tiiä ruiskun suuttimien pituuksissa g-koneessa mutta luulis että niidenkin o-renkaat voi kovettua ajan ja satojen tkm aikana? /edit.

no sanotaan näin, että ainakin tossa 16v:ssä nehän on vaan painettu sisään mutta ovat sen ansiosta myös PIRUN TIUKASSA :-), täällähän oli joillakin joku sopiva kampeamistyökalukin millä niitä pysty vetämään ulos, itse vein yhdelle tutulle ruuvaajapapalle (maksoin 30e vaihosta) kun meni itellä herneet nenään :)

ja tosiaan ne o-renkaat oli ihan hirveessä kunnossa mulla, yhtä notkeita kuin kivi, epämuodostuneita, oli halkeamia jne että ei ne hirveesti tiivistäny enään mikä saattais taas vaikuttaa tohon bensanpaineeseen käynnistyksessa (kuulostais ainakin loogiselta) Vaihdon jälkeen pannu hörähtää Aina heti ekalla pyöräytyksellä käyntiin, ihan sama mikä sää / mikä tilanne (pari kertaa -30 ilman tolppaakin ekalla). Suosittelen vaihtamaan / vaihdattamaan..

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 28.1.2007 17:49

Ihan pätevä selitys ;) eipä tullut mieleen. Jos o-renkaat on samassa kunnossa kun ruiskun johtosarja, niin tuskin ihan uusia nekään.. Paineanturi bensalinjaan, niin sillähän se selviäis..

Samiruoho
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.9.2007 16:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Samiruoho » 27.3.2008 21:35

mulla on tuossa uudessa ostoksessa samantapaisia ongelmia,kylmänä hörähtää ,ei edes koko kierrosta,sit n.10 kertaa virrat päälle ja starttaa niin aina hörähtää hieman,kunnes 11 kerrralla räjähtää käymään...ärsyttävää,lämpimänä lähtee kuin palmun alta,tyhjäkäynnin säädön kun ottaa irti niin lähtee kylmänä heti käymään=( sitä on putsailtukkin,täytynee varmaan vaihtaa lämpötila anturi seuraavaksi...

SAmmyG
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.4.2007 20:51

ViestiKirjoittaja SAmmyG » 2.4.2008 9:09

Samaa ongemaa oli tuon muutaman kierroksen käynnin kanssa ja sen jälkeen tokalla normaalikäyttöön.
Tosin silloin oireita oli myös se, että isommilla kierroksilla menohalut loppu.

Vaihdoin pa-pumpun tankkiin ja alko homma pelittään. Ei mitään ongelmia tästä eteenpäin.
Autosähköllä ruittaspesialisti sano, että pummpu nosti tarpeellisen paineen letkuihin, mutta tuotto ei riitä. Pumppu pulputti sekaan myös varsin paljon ilmaa.

Että, jotta, jos ei muuta tule mieleen, niin ei se boschin pa-pumppu ole kun ton 250 ja siihen uuden mallinen pa-mittarin kelluke ja kaikki hilkkeet noin 150...pikkasen kirpas aikoinaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa