G3 gti 2.0 2E ei käynnisty,ei kipunaa,ei bensaa E:selvinnyt.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

G3 gti 2.0 2E ei käynnisty,ei kipunaa,ei bensaa E:selvinnyt.

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 25.1.2007 20:12

Joo, elikkä kone ei saa kipinää. Eikä myöskään puolanjohto kipinöi kun kanteen tarjoaa? kysymys kuuluukin jotta missä vika, tai lähinnä että onko kipinän saamiseen mitään tekemistä moottorinohjausyksikön releellä? Laakkosella epäilivät jotta se olisi voinut mennä rikki pakkasessa. Ja missä moinen sijaitsee? Tämä epäily siis oli laakkosella ENNEN kun tiesin mitään muuta, kuin että jäin tienposkeen -20´c pakkaseen. Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla? Pystyykö itse puolan mittaamaan yleismittarilla? Niin ja bensaa tulee.

Niin ja oireet oli ennen hiipumista että rupesi nykimään ensin pikkuisen ja sitten rajummin, hyyty, tien sivuun, starttaus-> pari kertaa pyörähtää kone ja lopuksi ei enään startatessa edes tavannut käymään.
Viimeksi muokannut Jarkko T, 1.2.2007 6:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 25.1.2007 23:03

voi voi... kylläpä näitä 2e moottoreita alkaa kertymään rikkinäisinä listoille, kohta on varmaan mun vuoro... kop kop...

kuitenkis siellähän voi olla monia vaihtoehtoja

- puola särki
- ECU paskana
- se jo mainittu rele
- .... sitten kun keksin lisää... nyt tulee uni ajatusten sijaan...

sml
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.11.2005 7:06

ViestiKirjoittaja sml » 26.1.2007 8:43

Hall-anturi virranjakajassa. Liitin auki virranjakajan kyljestä ja mittaamalla resistanssi.
Toinen todennäköinen mahdollisuus on kampiaksenin asennotunnistinanturi koneen alla. Tarkasta myös anturin johto eristevikojen varalta.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 26.1.2007 9:34

Puolaa pitäisin syyllisenä nro 1

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 26.1.2007 9:56

^Ääni tuolle.

^^2E-motista ei taida tuota kampiakselin asentoanturia löytyä...

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 26.1.2007 11:29

Joo, sen verran on selvinnyt jotta erittäin todennäköisesti puola on pashana, bakeliitti josta tulpanjohto lähtee on halki ja näyttäis siltä että sisältä on tullu sulanutta muovia.

Kiitoksia tähänastisesta avunannosta, palaan asiaan illalla kun pääsen vaihtamaan puolan.

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 26.1.2007 11:46

Mulla oli virranjakajan kannessa kosteutta, mikä taas oli johtanu siihen, että pyörijä oli kärähtäny. Ensiapu tuli tehtyä putsaamalla kansi ja hinkkaamalla pyörijän pinta kiiltäväks hiomapaperilla. Hyvin on toiminu sen jälkeen. Oireet oli hyvin samanlaiset, tosin niinhän ne aina näis sytkäongelmissa? :)

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 26.1.2007 11:51

Aivan, itse eliminoin tuon vaihtoehdon käyttämällä suoraan puolan johtoa kannen vieressä, eikä vieläkään kipinää. Kun tietääkseni sen pitäisi järjestää aikamoinen valoshow jos toimii.

Edit: Puolahan se oli hajonnut, kiitoksia avunannosta. Ja näköjään hävisi samalla käynnistymis ongelmat. Eli nyt lähtee herkästi käyntiin!

Jukkiz-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 5.10.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Jukkiz- » 26.1.2007 23:02

Lainaampa tätä topikkia. Elikkä autona golf 3, ABF koneella. Seisoi kolme päivää tallissa, pakkasta tallissa n.-5 ja akku oli päässyt tyhjäksi. Tänään aloin starttaileen, vaan ei lähtenyt. Viaksi selvisi ei saa kipinää. Kaveri epäili viaksi ajonestoa, mutta mikä muu voisi olla vikana jos tuossa ei ole vikaa?

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 26.1.2007 23:56

juu ei, nyt alkaa käpy hiiltymään. Luulin/toivoin jotta vika olisi ollut siinä. Mutta oireet (hiipuminen,nykiminen) tulivat takaisin. Nyt sitten mietityttääkin jotta olisiko kenties jotain mikä voisi rikkoa puolaa?

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 27.1.2007 13:45

Virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpanjohdot+tulpat voi tehdä sitä että kun ilmavälit kasvaa, puolan jännite nousee ja räiskäsee läpi jostain muualta kuin tulpasta.
Johdot voi mitata, pitäisi olla alle 10kohm.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 27.1.2007 15:43

ja vika ilmenee nyt vasta koneen lämmittyä.. Tarkennusta: Elikkä nyt auto lähtee kylmänä pitkän starttaamisen jälkeen käyntiin, käy ja toimii kylmänä ok. kun kone lämpenee alkaa ihmeellisyydet. Auto rupeaa puutumaan, kunnes lopulta hyytyy. hetken aikaa oltuaan sammuksissa (~20sec) käynnistyy lähes normaalisti ja toimii normaalisti, kunnes taas hetken (~10min) päästä aloittaa puutumisen. Ja taas sammumisen jälestä toimii normaalisti.. jne jne... Missähän voisi kenties olla vikaa, loppuu omat neuvot kesken. Tankkiin oon laittanu jäänestoa, ei vaikutusta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.1.2007 18:54

Tuolla toisessa topicissa oli 2E:n nykimiseen ja puutumiseen löytynyt syyksi toimimaton tankin korvausilma venttiili. Eli voi kokeilla kun alkaa taas rykimään niin autosta ulos ja korkkia auki, jos tuhahtaa selvästi niin siellä vika.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 27.1.2007 19:02

Ja tarkemmin kun sitä topiccia katsoo huomaa että se vika oli minulla myös. :)
kiitoksia kumminkin. Sen vian huomaa kun bensa mittari hupsii omiaan.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.1.2007 19:11

No niimpäs olikin :)

Tulin joskus lukeneeksi sitä niin aattelin tässä tuoda asian esille.. mutta empä osaa sitten muuta sanoa tuohon puutumiseen.

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 27.1.2007 23:31

Onkos sitä venttiiliä mitenkään mahdollista korjata? Vai tuleeko kannattavammaksi ostaa suoraan uusi korkki?

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 28.1.2007 21:40

Eikö kellekkään ole sattunut vastaavaa? Olisi hyvät neuvot enemmän kuin tarpeen.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.1.2007 22:39

Bensansuodatin vaihdettu?

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 28.1.2007 22:46

Kyllä on, kuukaus sitten. Ja vielä tarkennusta vikaan, moottorin lämpötilalla ei ole vaikutusta.

Väiski
-
Viestit: 53
Liittynyt: 20.7.2005 20:08

ViestiKirjoittaja Väiski » 29.1.2007 10:42

pyöriikö bensa pumppu sillon kun hyytyy ja ei lähe käymään?? Kuuluko hurina tankista kun laittaa virrat päälle.
Ja ei ainakaan bensa autoon kannata laittaa jään estoa, siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä..

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 29.1.2007 15:57

Siis masinol kattia laitoin tankkiin, mitä tuo sitten liekään. Voisitko perustella jotta miksi sitä ei saisi laittaa bensa autoihin? Kyllä se pumppu pyörii kun laittaa virrat. Laakkosella (merkkihuolto) epäilivät myös jotta bensapumppu olisi illassaan eli sökö. Auto on menossa laakkoselle keskiviikkona, ihmetelkööt siellä. Outo vika sinäänsä, vaan kivenkovaan väitti huoltopäällikkö jotta oireet viittaisi pumppuun.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 1.2.2007 6:35

Joo, elikkä vika on nyt selvinnyt. Bensapumppuhan se oli rikki, samoin joku alipaine letku koneesta oli hankautunut puhki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa