G3 gti 2.0 2E ei käynnisty,ei kipunaa,ei bensaa E:selvinnyt.
Valvoja: ffp jäsenet
G3 gti 2.0 2E ei käynnisty,ei kipunaa,ei bensaa E:selvinnyt.
Joo, elikkä kone ei saa kipinää. Eikä myöskään puolanjohto kipinöi kun kanteen tarjoaa? kysymys kuuluukin jotta missä vika, tai lähinnä että onko kipinän saamiseen mitään tekemistä moottorinohjausyksikön releellä? Laakkosella epäilivät jotta se olisi voinut mennä rikki pakkasessa. Ja missä moinen sijaitsee? Tämä epäily siis oli laakkosella ENNEN kun tiesin mitään muuta, kuin että jäin tienposkeen -20´c pakkaseen. Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla? Pystyykö itse puolan mittaamaan yleismittarilla? Niin ja bensaa tulee.
Niin ja oireet oli ennen hiipumista että rupesi nykimään ensin pikkuisen ja sitten rajummin, hyyty, tien sivuun, starttaus-> pari kertaa pyörähtää kone ja lopuksi ei enään startatessa edes tavannut käymään.
Niin ja oireet oli ennen hiipumista että rupesi nykimään ensin pikkuisen ja sitten rajummin, hyyty, tien sivuun, starttaus-> pari kertaa pyörähtää kone ja lopuksi ei enään startatessa edes tavannut käymään.
Viimeksi muokannut Jarkko T, 1.2.2007 6:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla oli virranjakajan kannessa kosteutta, mikä taas oli johtanu siihen, että pyörijä oli kärähtäny. Ensiapu tuli tehtyä putsaamalla kansi ja hinkkaamalla pyörijän pinta kiiltäväks hiomapaperilla. Hyvin on toiminu sen jälkeen. Oireet oli hyvin samanlaiset, tosin niinhän ne aina näis sytkäongelmissa? :)
Aivan, itse eliminoin tuon vaihtoehdon käyttämällä suoraan puolan johtoa kannen vieressä, eikä vieläkään kipinää. Kun tietääkseni sen pitäisi järjestää aikamoinen valoshow jos toimii.
Edit: Puolahan se oli hajonnut, kiitoksia avunannosta. Ja näköjään hävisi samalla käynnistymis ongelmat. Eli nyt lähtee herkästi käyntiin!
Edit: Puolahan se oli hajonnut, kiitoksia avunannosta. Ja näköjään hävisi samalla käynnistymis ongelmat. Eli nyt lähtee herkästi käyntiin!
Lainaampa tätä topikkia. Elikkä autona golf 3, ABF koneella. Seisoi kolme päivää tallissa, pakkasta tallissa n.-5 ja akku oli päässyt tyhjäksi. Tänään aloin starttaileen, vaan ei lähtenyt. Viaksi selvisi ei saa kipinää. Kaveri epäili viaksi ajonestoa, mutta mikä muu voisi olla vikana jos tuossa ei ole vikaa?
ja vika ilmenee nyt vasta koneen lämmittyä.. Tarkennusta: Elikkä nyt auto lähtee kylmänä pitkän starttaamisen jälkeen käyntiin, käy ja toimii kylmänä ok. kun kone lämpenee alkaa ihmeellisyydet. Auto rupeaa puutumaan, kunnes lopulta hyytyy. hetken aikaa oltuaan sammuksissa (~20sec) käynnistyy lähes normaalisti ja toimii normaalisti, kunnes taas hetken (~10min) päästä aloittaa puutumisen. Ja taas sammumisen jälestä toimii normaalisti.. jne jne... Missähän voisi kenties olla vikaa, loppuu omat neuvot kesken. Tankkiin oon laittanu jäänestoa, ei vaikutusta.
Siis masinol kattia laitoin tankkiin, mitä tuo sitten liekään. Voisitko perustella jotta miksi sitä ei saisi laittaa bensa autoihin? Kyllä se pumppu pyörii kun laittaa virrat. Laakkosella (merkkihuolto) epäilivät myös jotta bensapumppu olisi illassaan eli sökö. Auto on menossa laakkoselle keskiviikkona, ihmetelkööt siellä. Outo vika sinäänsä, vaan kivenkovaan väitti huoltopäällikkö jotta oireet viittaisi pumppuun.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa