S2 Avantin moottorin/ öljyn lämmöt.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

S2 Avantin moottorin/ öljyn lämmöt.

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 25.1.2007 16:53

Lueskelin tuolla noita muita termostaattiin liittyviä aiheita. Siellä luki joka paikassa että moottorin lämmöt pitäis olla siinä 90`korvilla... Mulla ne ei nouse edes siihen 80`kaupunki ajossakaan!

Termostaattiko vaihtoon? Tuntuis ainakin että kone sais käydä lämpöisempänä, ainakin näillä pakkasilla.

Niin ja millanen olis öljyjen "normi" lämpö?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.1.2007 17:46

Saishan se nesteen lämpö olla siellä 90 asteessa. Aika arka tuo lämpömittarin anturi ajoviimalle. Jos automaatti ilmastointi, niin katso sieltä paljon näyttää moottorin lämmöksi. Jos ok niin termari vaihtoon.

Öljynlämmöt kuulus olla siinä ensimäisen paksumman viivan paikkeilla.
Viimeksi muokannut ifa, 25.1.2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 25.1.2007 21:53

Öljyn lämmöt ei juurikaan nouse ilman rajua leikkimistä. Jos lämmöt nousee 80asteeseen näillä pakkasilla, niin ihan ok. Hitaassa kaupunkipyörityksessä/tyhjäkäynnillä itselläni mittari näyttää 90astetta uudella termarilla, sitten taajamassa/maantiellä sen about 80astetta kun käy ihan hiukan viileempänä + ajoviima kylmentää anturia.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.1.2007 22:13

Ei noita lämpöjä kannata tuosta auton omasta mittarista katsoa. Vag-comilla tai sitte tuosta climan näytöstä.

Lämmöt kyllä pitäs olla vaikka -30 asteen pakkasella 86-90 asteen hujakoilla ihan maantielläkin.

Vai tarkoititko tuossa ylempänä öljynlämpöjä?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.1.2007 7:48

Jos kyse on S2 pannusta, ei ne pakkasella mittarin mukaan kovin nopeasti nouse eikä edes kovin korkealle. Syylärin eteen kannattaa varovasti rikitellä pahvia estämään syylärin jäätämisen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.1.2007 9:19

Ihmettelen miksi autossa on lämpömittarit jos niitä ei kannata katsoa... Mutta, tosiaan selvyyden vuoksi niin noi kertomani lämmöt on vedenlämpöjä. Öljynlämmöt normiajossa 70-85astetta, rajusti saa kikkailla että niitä saa kunnolla nousemaan.

Termostaatti tosiaan kannattaa vaihtaa jos ei ole hetkeen vaihdettu, ne on kulutustavaraa. Huomattavasti lämpimänpi tänä talvena ajella kun tuli vihdoin vaihdettua kesällä jakopään rempan yhteydessä (hieman veemäisesä paikassa tuo termostaatti sitten).

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 26.1.2007 13:59

Joo ei o tietoo millon termostaatti on vaihdettu... Se sit varmaan kannattaa käydä hakemassa.

Vaan missä sitten on tämä "hieman veemäinen" termostaatin paikka =) Itellä kun ei oo näistä audeista vielä mitään kokemusta, näin niin kun korjailun kannalta.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.1.2007 14:03

Hydraulipumpun alapuolella. Etsit mistä kohtaa alavesiletku menee moottoriin, niin siinä se on.
http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant/Remppaa/remppa4.jpg/full
Tuokaan purkaminen ei vielä ole tarpeeksi ;)

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 26.1.2007 14:32

*Reps*

Näyttihän ihan nopeelta hommalta... Tais mennä korjaamo hommiks =)

PQ
-
Viestit: 42
Liittynyt: 6.7.2004 17:21

ViestiKirjoittaja PQ » 26.1.2007 14:56

Tuon verran saa ässän keulaa purkaa aina kun jotain tekee:)

Ei sitä kannata pelästyä, puskuria irti vaan...

Mihinkäs MikaJ:n dampperi on kadonnut?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.1.2007 15:12

Tuossa kuvassa tosiaan samalla vaihdettiin jakopään kaikki hilut, ei sitä ihan noin paljoa joudu purkamaan. Epäilen että riittää ihan hyvin kun nostaa vain hydraulipumpun päältä pois tieltä (sekä tuon moottorin ja jäähdyttimen välisen muovin jos ei halua sitä väännellä), tai silloinkin sormet hiukan verillä on.

Dampperi pitää ottaa irti jakohihnan vaihdossa, perkula. Tosiaan keula purkautuu tuollaiseen huoltoasentoon todella nopeasti.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 26.1.2007 19:40

Tarkotin lähinnä tuota ajoviiman vaikutusta. Eli kannattaa katsoa tuo lämpö jostain muualta kuin mittarista ennen kuin alkaa vaihtamaan termaria.

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 13.2.2007 20:10

Joo, se olis termari sit vaihdettu. Ostin tarvike termarin, kun moni väitti tarvikkeen pitävän paremmin ne lämmöt siellä 90 korvilla. Nyt mitä oon tuossa 18 asteen pakkasessa ajanu, niin hyvin näyttäis lämmöt siel 85 pysyvän =)

Eikä tarvinnu purkaa paljon mitään.
Moottorin ja syylärin välissä oleva muovi siirrettiin syylärin eteen, otettiin tehostajan pumpusta "alin" hydrauliikka letku irti... Ja siinähän se termarin paikka sit mollotti. 2 ruuvia irti ja termari ulos. Parin tunnin homma ja luultavasti satasen säästi.

Niin ja nyt ne öljyn lämmötkin nousee siihen toisiks alimman paksun viivan kohdalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa