Lueskelin tuolla noita muita termostaattiin liittyviä aiheita. Siellä luki joka paikassa että moottorin lämmöt pitäis olla siinä 90`korvilla... Mulla ne ei nouse edes siihen 80`kaupunki ajossakaan!
Termostaattiko vaihtoon? Tuntuis ainakin että kone sais käydä lämpöisempänä, ainakin näillä pakkasilla.
Niin ja millanen olis öljyjen "normi" lämpö?
S2 Avantin moottorin/ öljyn lämmöt.
Valvoja: ffp jäsenet
Saishan se nesteen lämpö olla siellä 90 asteessa. Aika arka tuo lämpömittarin anturi ajoviimalle. Jos automaatti ilmastointi, niin katso sieltä paljon näyttää moottorin lämmöksi. Jos ok niin termari vaihtoon.
Öljynlämmöt kuulus olla siinä ensimäisen paksumman viivan paikkeilla.
Öljynlämmöt kuulus olla siinä ensimäisen paksumman viivan paikkeilla.
Viimeksi muokannut ifa, 25.1.2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Öljyn lämmöt ei juurikaan nouse ilman rajua leikkimistä. Jos lämmöt nousee 80asteeseen näillä pakkasilla, niin ihan ok. Hitaassa kaupunkipyörityksessä/tyhjäkäynnillä itselläni mittari näyttää 90astetta uudella termarilla, sitten taajamassa/maantiellä sen about 80astetta kun käy ihan hiukan viileempänä + ajoviima kylmentää anturia.
Ihmettelen miksi autossa on lämpömittarit jos niitä ei kannata katsoa... Mutta, tosiaan selvyyden vuoksi niin noi kertomani lämmöt on vedenlämpöjä. Öljynlämmöt normiajossa 70-85astetta, rajusti saa kikkailla että niitä saa kunnolla nousemaan.
Termostaatti tosiaan kannattaa vaihtaa jos ei ole hetkeen vaihdettu, ne on kulutustavaraa. Huomattavasti lämpimänpi tänä talvena ajella kun tuli vihdoin vaihdettua kesällä jakopään rempan yhteydessä (hieman veemäisesä paikassa tuo termostaatti sitten).
Termostaatti tosiaan kannattaa vaihtaa jos ei ole hetkeen vaihdettu, ne on kulutustavaraa. Huomattavasti lämpimänpi tänä talvena ajella kun tuli vihdoin vaihdettua kesällä jakopään rempan yhteydessä (hieman veemäisesä paikassa tuo termostaatti sitten).
Hydraulipumpun alapuolella. Etsit mistä kohtaa alavesiletku menee moottoriin, niin siinä se on.
http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant/Remppaa/remppa4.jpg/full
Tuokaan purkaminen ei vielä ole tarpeeksi ;)
http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant/Remppaa/remppa4.jpg/full
Tuokaan purkaminen ei vielä ole tarpeeksi ;)
Tuossa kuvassa tosiaan samalla vaihdettiin jakopään kaikki hilut, ei sitä ihan noin paljoa joudu purkamaan. Epäilen että riittää ihan hyvin kun nostaa vain hydraulipumpun päältä pois tieltä (sekä tuon moottorin ja jäähdyttimen välisen muovin jos ei halua sitä väännellä), tai silloinkin sormet hiukan verillä on.
Dampperi pitää ottaa irti jakohihnan vaihdossa, perkula. Tosiaan keula purkautuu tuollaiseen huoltoasentoon todella nopeasti.
Dampperi pitää ottaa irti jakohihnan vaihdossa, perkula. Tosiaan keula purkautuu tuollaiseen huoltoasentoon todella nopeasti.
Joo, se olis termari sit vaihdettu. Ostin tarvike termarin, kun moni väitti tarvikkeen pitävän paremmin ne lämmöt siellä 90 korvilla. Nyt mitä oon tuossa 18 asteen pakkasessa ajanu, niin hyvin näyttäis lämmöt siel 85 pysyvän =)
Eikä tarvinnu purkaa paljon mitään.
Moottorin ja syylärin välissä oleva muovi siirrettiin syylärin eteen, otettiin tehostajan pumpusta "alin" hydrauliikka letku irti... Ja siinähän se termarin paikka sit mollotti. 2 ruuvia irti ja termari ulos. Parin tunnin homma ja luultavasti satasen säästi.
Niin ja nyt ne öljyn lämmötkin nousee siihen toisiks alimman paksun viivan kohdalle.
Eikä tarvinnu purkaa paljon mitään.
Moottorin ja syylärin välissä oleva muovi siirrettiin syylärin eteen, otettiin tehostajan pumpusta "alin" hydrauliikka letku irti... Ja siinähän se termarin paikka sit mollotti. 2 ruuvia irti ja termari ulos. Parin tunnin homma ja luultavasti satasen säästi.
Niin ja nyt ne öljyn lämmötkin nousee siihen toisiks alimman paksun viivan kohdalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa