Hestec ja vähän virtaa...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

Hestec ja vähän virtaa...

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 25.1.2007 8:21

Tänään aamulla kun piti lähteä töihin, kone pyöri todella nihkeästi (oli toki ollut 2h lämmityksessä). Ja ei lähtenyt käyntiin... No, annettiin lisää virtaa ja auto sähähti käyntiin kuin palmun alta.

Eli onko Hestec:ssä joku sellanen varo toimi, että kun akkujännitteet laskee liian alas... Niin tämä ohjausyksikkö "lyö itsensä pois päältä".

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 25.1.2007 10:44

Yleisesti ottaen sellainen toiminto on, se varjelee elektroniikkaa. Hestecistä en mene takuuseen, mutta ilmeisesti siinäkin.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 25.1.2007 11:21

Tuohon varmaan saa tarkimmin vastauksen Hariselta itteltään http://www.hestec.fi/hestec/tietoa.htm

Monet ruiskunohjaukset mittaa käyttöjännitettä, koska se vaikuttaa suuttimien aukioloaikaan, eli ohjausta muutetaan kun jännite muuttuu.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 25.1.2007 13:57

Eipä jännite oikeestaan vaikuta suuttimen aukioloaikaan, koska sitä ohjataan digitaalisesti. Tietenkin siinä vaiheessa kun kela ei jaksa vetää enää karaa auki kunnolla, menetetään virtausta (yleensä kokonaan).

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 25.1.2007 14:07

Jännite vaikuttaa suuttimen avautimisaikaan (ja siten tavallaan myös aukioloaikaan) ja sitä kautta syötettyyn polttoainemäärään.

HESTECin sielunelämästä en sen enempää tiedä, mutta sekin on kaiketi mahdollista, että moottori ei ole pyörinyt riittävän nopeasti, että hestec olisi pystynyt säätämään seokset ja sytkät kohillee, eikä sitten ole yrittänytkään tehdä mitään. Yksinkertaisemmin siis hestec on saattanut todeta moottorin olevan pysähtyneenä.

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 25.1.2007 15:47

Kyllä se jännite vaikuttaa useimmissa ohjelmoitavissa ruiskuissa juuri suuttimien toimintaan. hesteckissäkin taitaa löytyä oma karttansa tuohon jännitteen korjaukseen/ruiskutusaikaan.

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 25.1.2007 20:33

Parista hestec:in boxista olen korjannut vikaa kun virransyötössä on häiriönpoistokela joka on sittemmin kypsynyt ja muuttunut vastukseksi. Noissa vika tuli esille isoilla kierroksilla kun boxi tarvitsi enempi virtaa mutta samalla tavalla tuo voisi vaikuttaa myös pienillä akkujännitteilläkin. Mitenkähän vanha tuo sinun boxisi lienee?

2LOUD
-
Viestit: 56
Liittynyt: 10.1.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 2LOUD » 25.1.2007 20:55

Kuittien mukaan Harinen oli sen kesäkuussa 2006 asentanut... Ei ainakaan paljon heitä!

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 29.1.2007 21:39

Kuullut olen samanlaista; jos jännite alle 13,7v niin ei kytke syttyvirtaa. Kannattaa kysäistä Hariselta siitä ongelmasta.

caravan-coupe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.8.2006 23:18

ViestiKirjoittaja caravan-coupe » 29.1.2007 23:41

Kuullut olen samanlaista; jos jännite alle 13,7v niin ei kytke syttyvirtaa. Kannattaa kysäistä Hariselta siitä ongelmasta.


Tuota en minäkään niele. Auton akussa on lepotilassa semmonen 12,5v ja startatessa se putoaa reilusti. Vasta auton käynnistyttyä laturi saa herätteen ja alkaa lataamaan akkua jonka jälkeen latausjännite pomsahtaa tuonne + 13v lukemiin.

Moni auto jäisi käynnistymättä tuolla tiedolla mitä olet kuullut.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 30.1.2007 18:24

^ niele vaan, tämä on mutu-threadi. Mulla volkkarissa latausjännää on 14,4VDC.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 30.1.2007 19:34

Mulla volkkarissa latausjännää on 14,4VDC.
¨
Njoo, mutta startatessa se syttyvirta pitäs yleensä kytkeä päälle, silloin, sullakin on jännää sellaisen 10-11volttia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa