Audi A6 Avant Quattro, 2.7 BiTurbo vs 2.5 TDI?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A6 Avant Quattro, 2.7 BiTurbo vs 2.5 TDI?
Hakusessa olisi vähän tilavampi auto nykyisen sedanin tilalle. Kiikarissa A6 audi 01-03 vuosimallia. auto on tarkoitus tuoda saksasta.
Miten suuri ero kyseisillä autoilla on suorituskyvyssä ja kulutuksessa vakiona/chipattuna?
Miten suuri ero kyseisillä autoilla on suorituskyvyssä ja kulutuksessa vakiona/chipattuna?
kattele vaikka tehtaan arvoja tuolta...
http://nordicaudi.com/arkivet/broschyre ... kta_00.pdf
Itse kattelisin 96kw 1.9tdi koneella, mutta kukin tekee omat mokansa....
http://nordicaudi.com/arkivet/broschyre ... kta_00.pdf
Itse kattelisin 96kw 1.9tdi koneella, mutta kukin tekee omat mokansa....
Taas verrataan kahta ihan erilaista autoa. Itse unohtaisin -03 vanhemmat V6 TDI:t ihan ekana, ei ns. käyttöautoon ainakaan itseä kiinnosta vähääkään tehdä useamman tonnin nokkaremontteja sun muita, ja tuo kuitenkin selkeesti vaikeuttaa pelin jälleenmyyntiäkin.
2,7TT q on ihan mukava moottori, vaatii ehdottomasti lastun. Jolla sitten päästäänkin sinne 300hv nurkille, ja peli on ihan mukava ajellakin.
Kannattaa miettiä nyt ekana ainakin haluatko Bensan vai Dieselin. Tuo vaikuttaa jo hintaankin.. Jos päädyt -03 taikka uudempaan Dieseliin.
2,7TT q on ihan mukava moottori, vaatii ehdottomasti lastun. Jolla sitten päästäänkin sinne 300hv nurkille, ja peli on ihan mukava ajellakin.
Kannattaa miettiä nyt ekana ainakin haluatko Bensan vai Dieselin. Tuo vaikuttaa jo hintaankin.. Jos päädyt -03 taikka uudempaan Dieseliin.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Ja taas pitää muistuttaa mikä monelta pääsee unohtumaan, noita vanhempia "lippulaivoja" alkaa saamaan jo sopuhintaan. Mutta sitten unohtuukin se, että ne pitääkin huoltaa, biturbon huoltoihin saa lähes aina varauksetta varata sen touhutonnin. Ja jos vähä isompaa hajoo, niin kaveriksi touhutonni kaksi ja kolme...
Dieselin huolloista en ole niin tietoinen, mutta kaippa senkinkin pannun joutuu nostaa huollon ajaksi pois keulilta, että siitä voi jokainen päätellä kustannuksia.
Dieselin huolloista en ole niin tietoinen, mutta kaippa senkinkin pannun joutuu nostaa huollon ajaksi pois keulilta, että siitä voi jokainen päätellä kustannuksia.
Jep, ja se, ettei osteta sitä autoa välttämättä nettiauton halvimpana Jobbarilta / pienestä autoliikkeestä. Itselläkin mielessä tuollainen 2,7TT aina välillä ollut..
Itse ehkä metsästäisin Saksasta / Ruotsista hyvin pidetyn, jonkin tasoisella harrastajalla olleen pelin jolle auton ylläpito tarkoittaa muutakin kuin öljynvaihtoja.
Taas kerran, jättäisin ne halvat ja mahdollisimman vähän ajetut omaan arvoonsa. Ja tekisin hankintani pääosin kunnon perusteella. Vuosimallia, ajomäärää en tuijottaisi orjallisesti. Ellet sitten ole hankkimassa ihan viimeisiä C5 korin autoja, esim. merkkiliikkeestä.
Itse ehkä metsästäisin Saksasta / Ruotsista hyvin pidetyn, jonkin tasoisella harrastajalla olleen pelin jolle auton ylläpito tarkoittaa muutakin kuin öljynvaihtoja.
Taas kerran, jättäisin ne halvat ja mahdollisimman vähän ajetut omaan arvoonsa. Ja tekisin hankintani pääosin kunnon perusteella. Vuosimallia, ajomäärää en tuijottaisi orjallisesti. Ellet sitten ole hankkimassa ihan viimeisiä C5 korin autoja, esim. merkkiliikkeestä.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Jakopää tulee ekana mieleen, ja toisena jos turbo kämähtää tai pakosarjat menee, mitä on alupään autoissa. Näköjään toi klubin TSI-mies saanu huonon kuvan aikaan bitt meikäläisen mieleen, kun ko heppu tuntuu jumppaavan tota moottoria huvikseenkin edes takaisin :)
edit: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=28430
tuola on kaikkee kivaa mitä pitää mielessä 2.7:aa miettiessä
edit: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=28430
tuola on kaikkee kivaa mitä pitää mielessä 2.7:aa miettiessä
Ei tarvitse jakopää rempassa irrottaa moottoria. Joutuu vaan purkamaan keulaa hiukan, että pääsee käsiksi jakopään hihnaan ja kiristimeen. Downpipet voi myös vaihtaa moottoria irroittamatta. Turbojen ja pakosarjojen vaihto vaatiikin sitten moottorin noston keulilta, että niihen pääsee kunnolla käsiksi. Tosin joillakin jenkkifoorumeilla väittävät, että tämäkin onnistuisi moottoria irroittamatta, mutta kyllä siinä aika kumikäsi saa olla, että homma onnistuisi.
Koskeeko nuo nokkaongelmat myös 180HP 2.5TDI konetta joka on ilmeisesti hieman poikkeva pienempitehoisiin malleihin verrattuna:
Primary Differences in 180hp model:
Heads
Intake Valves
Exhaust Valves
Camshafts
Roller-Rockers (150HP & 163HP has cam followers)
Cam Belt and rollers
Oil Cooler
Mass-air Meter
Injection Pump
Injectors
Vacuum Pump
Turbocharger
Intercoolers (Left and Right)
Motor Mounts (Active)
Fuel Lines
Fuel Cooler
Engine Computer
Primary Differences in 180hp model:
Heads
Intake Valves
Exhaust Valves
Camshafts
Roller-Rockers (150HP & 163HP has cam followers)
Cam Belt and rollers
Oil Cooler
Mass-air Meter
Injection Pump
Injectors
Vacuum Pump
Turbocharger
Intercoolers (Left and Right)
Motor Mounts (Active)
Fuel Lines
Fuel Cooler
Engine Computer
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa