Audi A6 Avant Quattro, 2.7 BiTurbo vs 2.5 TDI?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Teme76
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.8.2003 10:56

Audi A6 Avant Quattro, 2.7 BiTurbo vs 2.5 TDI?

ViestiKirjoittaja Teme76 » 23.1.2007 18:01

Hakusessa olisi vähän tilavampi auto nykyisen sedanin tilalle. Kiikarissa A6 audi 01-03 vuosimallia. auto on tarkoitus tuoda saksasta.

Miten suuri ero kyseisillä autoilla on suorituskyvyssä ja kulutuksessa vakiona/chipattuna?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 23.1.2007 23:10

kattele vaikka tehtaan arvoja tuolta...

http://nordicaudi.com/arkivet/broschyre ... kta_00.pdf

Itse kattelisin 96kw 1.9tdi koneella, mutta kukin tekee omat mokansa....

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 24.1.2007 0:03

Kyllä tommosen 2.5tdi:in uskaltaa ostaa jos se on 03vm

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.1.2007 9:37

Taas verrataan kahta ihan erilaista autoa. Itse unohtaisin -03 vanhemmat V6 TDI:t ihan ekana, ei ns. käyttöautoon ainakaan itseä kiinnosta vähääkään tehdä useamman tonnin nokkaremontteja sun muita, ja tuo kuitenkin selkeesti vaikeuttaa pelin jälleenmyyntiäkin.

2,7TT q on ihan mukava moottori, vaatii ehdottomasti lastun. Jolla sitten päästäänkin sinne 300hv nurkille, ja peli on ihan mukava ajellakin.

Kannattaa miettiä nyt ekana ainakin haluatko Bensan vai Dieselin. Tuo vaikuttaa jo hintaankin.. Jos päädyt -03 taikka uudempaan Dieseliin.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 24.1.2007 10:13

Ja taas pitää muistuttaa mikä monelta pääsee unohtumaan, noita vanhempia "lippulaivoja" alkaa saamaan jo sopuhintaan. Mutta sitten unohtuukin se, että ne pitääkin huoltaa, biturbon huoltoihin saa lähes aina varauksetta varata sen touhutonnin. Ja jos vähä isompaa hajoo, niin kaveriksi touhutonni kaksi ja kolme...

Dieselin huolloista en ole niin tietoinen, mutta kaippa senkinkin pannun joutuu nostaa huollon ajaksi pois keulilta, että siitä voi jokainen päätellä kustannuksia.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.1.2007 11:57

Jep, ja se, ettei osteta sitä autoa välttämättä nettiauton halvimpana Jobbarilta / pienestä autoliikkeestä. Itselläkin mielessä tuollainen 2,7TT aina välillä ollut..
Itse ehkä metsästäisin Saksasta / Ruotsista hyvin pidetyn, jonkin tasoisella harrastajalla olleen pelin jolle auton ylläpito tarkoittaa muutakin kuin öljynvaihtoja.

Taas kerran, jättäisin ne halvat ja mahdollisimman vähän ajetut omaan arvoonsa. Ja tekisin hankintani pääosin kunnon perusteella. Vuosimallia, ajomäärää en tuijottaisi orjallisesti. Ellet sitten ole hankkimassa ihan viimeisiä C5 korin autoja, esim. merkkiliikkeestä.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 24.1.2007 14:32

Miks ihmeessä se moottori pitää nostaa huollon ajaksi pois?

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 24.1.2007 14:45

Tilanpuutteen , eipä ainakaan biturboon voi montaa eri huoltoa tehä ilman moottorin pois nostoa.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 24.1.2007 14:50

Tilanpuutteen , eipä ainakaan biturboon voi montaa eri huoltoa tehä ilman moottorin pois nostoa.


Ainakaan 2.5TDi Passatissa ei nostella moottoria pois huolloissa. Audista en osaa sanoa mutta uskomattomalta kuulostaa kyllä.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 24.1.2007 14:57

Juurikin tuola ylempänä olikin että en ole varma, mutta aina kannattaa varautua pahimpaa, ja kun vielä kyseessä oli myös v-kone

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.1.2007 16:50

Ihan mielenkiinnosta, mitä huoltoa varten joutuu A6 2.7turbosta koneen ottamaan pois. Äkkiä ei itselle tule mieleen mitään.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 24.1.2007 17:03

Jakopää tulee ekana mieleen, ja toisena jos turbo kämähtää tai pakosarjat menee, mitä on alupään autoissa. Näköjään toi klubin TSI-mies saanu huonon kuvan aikaan bitt meikäläisen mieleen, kun ko heppu tuntuu jumppaavan tota moottoria huvikseenkin edes takaisin :)

edit: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=28430

tuola on kaikkee kivaa mitä pitää mielessä 2.7:aa miettiessä

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.1.2007 17:22

En kyllä muista että jakopää vaatisi moottorin irroitusta.
Sen sijaan pakosarjat ja ahdinhommat vaatinee.

Audi_A3
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.4.2004 17:57

ViestiKirjoittaja Audi_A3 » 24.1.2007 22:14

Ei tarvitse jakopää rempassa irrottaa moottoria. Joutuu vaan purkamaan keulaa hiukan, että pääsee käsiksi jakopään hihnaan ja kiristimeen. Downpipet voi myös vaihtaa moottoria irroittamatta. Turbojen ja pakosarjojen vaihto vaatiikin sitten moottorin noston keulilta, että niihen pääsee kunnolla käsiksi. Tosin joillakin jenkkifoorumeilla väittävät, että tämäkin onnistuisi moottoria irroittamatta, mutta kyllä siinä aika kumikäsi saa olla, että homma onnistuisi.

Teme76
-
Viestit: 34
Liittynyt: 10.8.2003 10:56

ViestiKirjoittaja Teme76 » 24.1.2007 23:02

Koskeeko nuo nokkaongelmat myös 180HP 2.5TDI konetta joka on ilmeisesti hieman poikkeva pienempitehoisiin malleihin verrattuna:

Primary Differences in 180hp model:

Heads
Intake Valves
Exhaust Valves
Camshafts
Roller-Rockers (150HP & 163HP has cam followers)
Cam Belt and rollers
Oil Cooler
Mass-air Meter
Injection Pump
Injectors
Vacuum Pump
Turbocharger
Intercoolers (Left and Right)
Motor Mounts (Active)
Fuel Lines
Fuel Cooler
Engine Computer

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 24.1.2007 23:37

Turbojen ja pakosarjojen vaihto vaatii moottorin irroituksen, mutta ei niitäkään nyt voi oikein huolloksi sanoa.

on nokkavikaa havaittu myös 180 hv malleissa

Schimmi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.4.2006 17:47

ViestiKirjoittaja Schimmi » 25.1.2007 0:47

Tarvinee koputtaa puuta, nokat eivät ole vielä hajonneet, 250 tkm takana vuoden 1998 150 heppasella v6:lla.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa