Vanhan palvelijan paputken joustin on lähes kokonaan poikki revennyt. Putki lähtee pakosarjalta kahtena putkena alas, öljypohjan alla yhdistyy ja koukkaa etuakselin yli jonka jälkeen on kyseinen jousto. Tässä ei varmaan ollut mitään uutta mutta putkessa ei ole minkäänlaista liitosta kuin vasta katin jälkeen. ETKAn mukaan pitäisi olla liitos ennen kattia.
Joten: saako putken pyöriteltyä katin kanssa autosta pois (nostamatta konetta tai laskematta etuakselia)? Oman arvion mukaan sanoisin ettei onnistu kun taas kaveri väitti että onnistuu kunhan auton nostaa tarpeeksi korkealle. Kokemuksia?
Tai muita keinoja korjata korjata? Jos putki on autossa kiinni niin hyvin vähän on tilaa katkaista ja hitsata uutta joustinta. Vai katkaisenko putken ennen kattia ja irroitan pakosarjalta, hitsaan yläpäästään uuden jouston pöydällä ja alapään vasta kun putki on pujotettu takaisin autoon? Kaikki vihjeet on tervetulleita!
Golf 1.6 -95 AEA pakoputki poikki, mahdollista irrottaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Raportti: putki oli jo irtipoikki joustimesta. Putken alkuosa lähti kiltisti pulteista auki ja vaihdoin siihen bilteman jouston. Katkasin putkesta auton alla ylimääräset pois ennen kattia, alkuputken sai pujotettua paikalleen ja hitsattua kiinni. Yläpinnan migillä käsikopelolla heppailin.
Kaksi ongelmaa ja molemmat liittyy tiivisteeseen. Toinen on se että kun hitsasin putken kiinni niin enää ei saa laitettua tiivistettä pinnapulttien väliin (ehkä konetta nostamalla menee). Toinen ongelma on se että tiivistettä niinkin harvinaiseen moottoriin kuin mulla on niin ei saa tarvikkeena kai ollenkaan tiivistettä (parin valmistajan kuvastot tarjoaa sujuvasti väärää tiivistettä). Alkuperäisosaakaan ei löydy suomesta vaan tulee ruotsista. Ei tule kiitosta vw huollolle tästä...
Taidan lähteä kasaamaan sen jollain tattanalla, pakko se on saada liikenteeseen.
Kaksi ongelmaa ja molemmat liittyy tiivisteeseen. Toinen on se että kun hitsasin putken kiinni niin enää ei saa laitettua tiivistettä pinnapulttien väliin (ehkä konetta nostamalla menee). Toinen ongelma on se että tiivistettä niinkin harvinaiseen moottoriin kuin mulla on niin ei saa tarvikkeena kai ollenkaan tiivistettä (parin valmistajan kuvastot tarjoaa sujuvasti väärää tiivistettä). Alkuperäisosaakaan ei löydy suomesta vaan tulee ruotsista. Ei tule kiitosta vw huollolle tästä...
Taidan lähteä kasaamaan sen jollain tattanalla, pakko se on saada liikenteeseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa