V6 Golf 4-motion vai 1.8T Q A3 ?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

[Hakki]
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.9.2005 14:32

V6 Golf 4-motion vai 1.8T Q A3 ?

ViestiKirjoittaja [Hakki] » 16.1.2007 22:09

Otsikko siis kertoo kaiken tärkeimmän. Velipoikani tarvitsee kipeästi neuvoja, että kumman ostaisi ja miksi.
Vaakakuppi on tällä hetkellä IV V6 Golfin puolelle juurikin sen vääntävän koneen vuoksi. V6 lienee parempi alakierroksilla kuin tuo toinen vaihtoehto.

A3 ajaa sen viripotentiaali! Juuri siinä kai se sitten onkin?

Mielipiteitä JA PERUSTELUITA. Paljonko esimerkiksi yleisimmät huollot noihin autoihin maksaa jne ? Kaikki tieto on tervetullutta, nyt ollaan jo maalisuoralla.

Kiitoksia jo etukäteen.

(Enkä löytäny searchilla mitään V6 vs. 1.8t juttua)

Edit. Korjattu VR6 mix
Viimeksi muokannut [Hakki], 16.1.2007 22:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 16.1.2007 22:12

Eikös neloskoppanen Golffi oo V6 eikä VR6 (Paitsi Jenkeissä)?

Toni K.
-
Viestit: 159
Liittynyt: 25.2.2004 12:25

ViestiKirjoittaja Toni K. » 16.1.2007 22:55

Mun mielestä neloskoppanenkin on veeärrä mutta voi olla että muistikin
kettuilee.

Lastun kanssa siihen diudiin tulee jo enemmän vääntöä kun golffissa.

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 16.1.2007 23:02

Eikös se mene koko lailla niin että neloskopan Golffi oli Euroopassa nimellä V6, mut kone oli kuitenki tyypiltään VR6, eli siis se nimike oli vaan markkinointinimi. Jenkeissä taas neloskoppa myytiin ihan VR6 nimellä.

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 17.1.2007 1:11

Itellä oli vähän aikaa sitten samanlainen pulma jolloin päädyin golffiin. En oo varsinaisesti kyl katunu. Golffin etuna teho ja varusteet. A3:sen taas viri potentiaali. Huollot varmaan vähän halvemmat A3:seen kun menee pari tulppaa vähemmän ja öljyykin hiukan vähempi. Golffi ketjukoneinen(ei vaihtoväliä) ja audi hihnakoneinen(90tkm, <500€). Bensaa golffi vie sit aika paljon enemmän, nätisti ajamal saa kyl menee kaupungis alle 13l/100km(luvataan 15.5l/100km). Siinä nyt jotain tietoo.

Tomi L.
-
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2006 10:58

ViestiKirjoittaja Tomi L. » 17.1.2007 1:17

Joo vr kone se on. Sama kulma eri nimi. A3 audia en ole ajanu, Golfilla on tullu nytte 100k km pyöriteltyä. Ainoot mitä tästä nyt äkkiseltään muistan on sivulasien tippuminen ovien sisään, lie ihan normaalia golfissa. Sitten toinen vähän isompi oli "rättinivelen" pettäminen. Kardaanin päädystä repi yhden pultin irti, onneks ei mitään isompaa sattunu ku huomasin pohjapanssarin päällä oleilleen pultin ja rupesin tutkimaan alkuperää.

Tyytyväinen tohon pitää olla, uutena piti pistää jäykempi alusta kun alkuperänen oli lievästi löysä. Muuta siihen ei sitten ookkaan oikeen tehty. Kulkee ja kiihtyy omiks tarpeiks ainaki ihan riittävästi ja jaksaa maantienopeuksissa ampasta kutosellaki vielä sen verran ettei jalkoihin jää. Tietenki tehoonki turtuu, mutta niin kai se on kaikissa autoissa. Tostahan sitä ei oikeen mitenkään saa irti enää lisää ellei turboa hommaa, mikä on järjetöntä. Öljyt tohon maksaa vähän normaalia enemmän jos käyttää longlifea mutta on se vaihtoväliki pidempi ku normaalissa, en tiedä miten audissa on(?) Tulpat samaten aika hinnakkaat mutta niitäkään ku ei tarvii vaihtaa ihan joka päivä. Yllättävän edullinen toi on ollu pitää.

Kulutus on maantiellä siinä 8,5-9:n paikkeilla ja kaupungissa soppaa menee yli kymppi, riippuen vähän ajotavasta. Kaikin puolin siis soiva peli, ei mitään moitittavaa. Itse ottasin Golfin ihan vaikka sen kutoskoneen takia, on ne äänet mukavammat ku audissa.

[Hakki]
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.9.2005 14:32

ViestiKirjoittaja [Hakki] » 17.1.2007 12:20

Kiitoksia vastauksista !

Mitenkäs sitten esimerkiksi varaosien tilanne ? Meneekö "tyyliin" samat osat vai onko jompaan kumpaan kalliimmat varaosat ?

Tässä vaiheessa ei ole ajettu kuin 1.8t autoa, jotenka Golfin koeajo on myös eessä, joka saattaa ratkaista pulman ;)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.1.2007 13:40

Mitä nyt ite osaa kokemuspohjalta verrata 1.8T ja V(R)6 konetta, ni ensimmäinen ajatus mulla oli VR6:n jälkeen 1.8T:hen siirryttäessä: "Ompa tylsä kone". Eli toi V6 vääntää aika paljon munakkaammin ja on imo aika mukava kone ajaa. Myös äänet on V6:ssa huomattavasti tota neloskonetta miehekkäämmät. Omaa 1.8T:tä kun hieman piristi lastulla ja vv-suodattimella, ni kyllä siitäkin aika mukava kone tuli, äänineen päivineen. Vielä ku sais putkiston ni alkais pakoäänetkin oleen kohillaan.

Eli omien kokemusten mukaan V6 on miehekkäämpi ja mukavampi ajaa, mutta turbokoneestakin saa mukavan, kunhan hieman hifistelee (lastu, putkisto yms.)

Omat kokemukset MK3 VR6 Golffista ja B6 A4 1.8TQ:sta, eli ei suoranaisesti juuri noista kysytyistä autoista, mut kuitenkin.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 17.1.2007 17:05

Veera vääntää alhaalta kun taas t:ssä ei oikein tapahdu mitään alle 3000 kierrosta.

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 17.1.2007 22:01

Varaosien osalt golffiin ainakin jarrut kalliimmat kun kerran on isommat ja takanakin on jäähdytetyt levyt. Varmaan esim. motonetin sivuilt vois vertailla osien hintaeroi, vaikkei niit sielt ostaiskaan niin näkeepähän vähän suuntaa...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 18.1.2007 13:12

eikö toi neloskoppasen V6 ole moni venttiili kone

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 18.1.2007 13:16

eikö toi neloskoppasen V6 ole moni venttiili kone


Joo on se golffis 24v kone.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.1.2007 14:38

Ja sitten tietysti jos 2 ovisuus ei haittaa, niin R32 iv Golffinki saa rielusti alle 30k euroon Saksasta tuotuna. Siinä ois jo vähän enemmän tehoa ja varmaan pitää arvonsa paljon paremmin.

Henksa
-
Viestit: 65
Liittynyt: 31.12.2004 14:33

ViestiKirjoittaja Henksa » 18.1.2007 15:35

Ja sitten tietysti jos 2 ovisuus ei haittaa, niin R32 iv Golffinki saa rielusti alle 30k euroon Saksasta tuotuna. Siinä ois jo vähän enemmän tehoa ja varmaan pitää arvonsa paljon paremmin.


Näkyy noita simo olevan neliovisenakin :)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 19.1.2007 9:33

On vai. Ja eiku lainaa nostamaan.. :)

[Hakki]
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.9.2005 14:32

ViestiKirjoittaja [Hakki] » 19.1.2007 12:01

Pysytään nyt pojat kuitenkin näissä autoissa, eikä aleta ehdotteleen enää mitään r32 golfeja! Se yksinkertaisesti ei mahdu budjettiin. Listalta tippui e46 BMW vag-autojen jyllätessä.

Vaakakuppi on vahvemmin koko ajan Golfin puolella ja matkaa Saksaan ollaan pikkuhiljaa varaamassa...

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 19.1.2007 12:42

Hiukan off topiccii mut mult vois löytyy sellanen v6 josta saattaisin olla valmis luopuu.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 21.1.2007 16:04

V6 on tosi hyvä auto kaikinpuolin, ei oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa muutaman vuoden käytön jälkeen.

FarOs
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.7.2004 15:25

ViestiKirjoittaja FarOs » 30.1.2007 7:51

En yhtäkkiä löytänyt vertailua quattro:sta ja 4-Motionista.
Mitenkä yleensä Audin, VW:n, Seatin ja Skodan nelivedot eroaa toisistaan?
Löytyykö jostain suoraa teknisiä tietoje niistä?

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 30.1.2007 8:05

Eikös kaikissa vagineissa ole samat nelikot. Poikittaiskoneisissa haldex, joka työntää suurimman osan eteen tehosta, kunnes pito lipsuu, jolloin max puolet voidaan pistää taakse. Pitkittäiskoneissa sitten torsen joka puhtaas mekaaninen käsittääkseni?

Sörtsi sitten löytää kyllä aika monta topiccia joissa väitellään kumpi on parempi. Jtn faktaakin lienee välissä ;)

FarOs
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.7.2004 15:25

ViestiKirjoittaja FarOs » 30.1.2007 18:47

Onko totta, että 4motion ei laita kaikille neljälle pyörälle vetoa ikinä? eli quattro toimisi tässä erilailla...

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 30.1.2007 18:56

Kuten jo monessa eri topicissa todettu 4motion ja quattro aivan yks ja sama asia, eri merkkien myyntinimiä. Molemmista löytyy sekä haldexia että torsenia.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 30.1.2007 19:06

Aika monen tässäkin topicissa kirjoittelevan olisi hyvä kerrata ihan nuo perusfaktat:

4-motion
Haldex
quattro
torsen-quattro (flash)
Torsen

Ja kun pitää sen pääsäännön näissä uudemmissa (n. 1997->) mielessä että koneen ollessa poikittain vedon välityksestä vastaa Haldex ja pitkittäiskoneissa Torsen. Poikkeuksia on muutama, mutta näissä keskusteluissa tämä pääjako useimmiten riittää.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa