Mitä mieltä tästä 1.6 turbo volkkarista??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 20.4.2005 17:01
Mitä mieltä tästä 1.6 turbo volkkarista??
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1081729
eli kannattaako ostaa? mietityttää vain tehonkesto ja muutenkin nuo osat.
Onhan siinä hyvät penkit:) Mutta ei sitä autoa pelkästään penkkien takia osteta.
Kiitos teille.
eli kannattaako ostaa? mietityttää vain tehonkesto ja muutenkin nuo osat.
Onhan siinä hyvät penkit:) Mutta ei sitä autoa pelkästään penkkien takia osteta.
Kiitos teille.
Mielipidegalluppi vai? Kannattaa unohtaa jos hinta on yli 2500 eur. Jezuksenaikainen 8-tappinen mekaanisella ruiskulla saa karskinkin automekaanikon kyyneliin. Eli konepellin alla ei ole mitään kallista osaa mikä pitää huomioida hinnassa ja tekniikka on tuttua 60-luvulta. Toki toimii ja kestää jos sytkä ja seokset on vähänkin hallinnassa. Vähän mielipidekysymys mutta itse en tykkää ja näkisin tuon mielummin naapurin kuin omassa pihassa. Korimalli on klassikko eli tänpäivän parasta mutta toi sisustan tuuninki ja tuningpenkit sattuu silmiin.
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 20.4.2005 17:01
ei sitä autoa pelkästään penkkien takia osteta.
Hyvä pointti, mutta jos myyjäpä onkin laskenut penkeille aika kovan hinnan.
Siis, jos tuo olisi alkuperäinen -85 ruisku, siinä olisi jotain 86 kW. Nyt siinä on 1.6L, jossa on 105 kW. Ei mikään ihmeellinen tehonlisä. Autossa mainitaan olevan alustasarja, mutta mitään mainintaa ei ole siitä, mitä muuta tehonlisän vaatimaa palikkaa alustasta löytyy.
Samantehoisia 16V GTI -malleja on tarjolla samaan hintaan ja halvemmallakin pilvin pimein. Niissä on sitten oikeasti varusteitakin, kuten ajotietokone.
Prosenttejahan tuossa vehkeessä on perkeleesti, mutta jos jälkitarkastuksen peikko ei pelota, siitä vaan ostelemaan!
Papereissa on 0.5bar ja 105kW, nyt ahdot 1.0 bar luki, eli oletettavasti ainakin jonkin verran yli tuon sadan kilowatin. Muuten en ota kantaa tuohon...
Tai otanpas.
Jos intoa ostoon on, niin alusta nyt on helpompi päivittää, kuin koneen sisukset, jotka tuossa vissiin vaihdettu. Kova hinta silti kyllä ja itse ottaisin mieluummin jotkut kunnon oem penkit kuin tuollaiset race mallit :P
Tai otanpas.
Jos intoa ostoon on, niin alusta nyt on helpompi päivittää, kuin koneen sisukset, jotka tuossa vissiin vaihdettu. Kova hinta silti kyllä ja itse ottaisin mieluummin jotkut kunnon oem penkit kuin tuollaiset race mallit :P
Mikä takaa sen, että esim. kerran muutoskatsastetun auton tekniikkaan ei tehdä lisäyksiä, eli puhutaan ns. tikapuurakennuksesta. Jos tuossa värkissä on katsastettu GTI:n alusta alkuperäisen perusmallin tilalle ja siihen on vaihdettu myöhemmin KW -alustasarja, joka vaatii uuden muutoskatsastuksen, ei välttämättä puhuta enää samasta alustasta.
Sisustasta menee myös prosentteja: mistä tietää, onko nuo penkit olleet autossa silloin, kun muutoskatsastus on tehty, eivät nuo ole alkuperäiset?
Itselläni on ollut yksi 1.6 peruscabriosta tehty GTI, eikä mitään prosenttimerkintöjä ollut otteessa. Rupesin sitten laskemaan vaihdettujen osien prosentteja ja päätin luopua autosta varsin nopeasti.
Sisustasta menee myös prosentteja: mistä tietää, onko nuo penkit olleet autossa silloin, kun muutoskatsastus on tehty, eivät nuo ole alkuperäiset?
Itselläni on ollut yksi 1.6 peruscabriosta tehty GTI, eikä mitään prosenttimerkintöjä ollut otteessa. Rupesin sitten laskemaan vaihdettujen osien prosentteja ja päätin luopua autosta varsin nopeasti.
Entä kellä on niin paljon virtaa että kiinnittäisi huomiota joihinkin kosmeettisiin osiin? Onko autoon laitettu keskuslukko, sähköikkunat tai vaihdettu toisenlaiset penkit perusjakkaroiden tilalle. Mitä sitten jos niin on tehty? En tiedä onko nyt omaan laitettu alusta pakko mekitä otteeseen, mutta vapaaehtoisesti en ala siitä maksamaan, eli jos ei mene arvuutuksesta muuten läpi niin sitten. Paskalakki ei sitä tien päällä tajua joten siitä ei asia jää kiinni.
Teksti
Alustasarja vaatii muutoskatsastuksen.
Tuskin poliisilla on intressiä tutkia, onko osia vaihdettu muutoskatsastuksen jälkeen, katsastusmiehellä kylläkin. Jos jälkitarkastus määrätään ja vaihdettujen osien prosentit menevät yli 50:n, ei sekään ole kivaa. Entä jos katsastamaton, tekniikanvaihtoautossa jo pidempään ollut alustasarja huomataankin katsastuksessa? Voi olla, että autoa aletaan silloin muutenkin syynätä tarkemmin.
Itse olen yhden prosenttipommin omistanut ja toista ei heti tule. Miksi ottaa riskejä ja hankkia sellainen auto, jonka laillisuus ei ole täysin varma, kun ihan reilusti luvallisiakin on kaupan? Jokainen tekee kuten haluaa.
Yleensä prosentteihin ei puututa ellet vaihda jotakin luvanvaraista tai muutoskatsastuksen vaativaa osaa, esimerkiksi moottoria, koria, tms.
Alustasarja vaatii muutoskatsastuksen.
Tuskin poliisilla on intressiä tutkia, onko osia vaihdettu muutoskatsastuksen jälkeen, katsastusmiehellä kylläkin. Jos jälkitarkastus määrätään ja vaihdettujen osien prosentit menevät yli 50:n, ei sekään ole kivaa. Entä jos katsastamaton, tekniikanvaihtoautossa jo pidempään ollut alustasarja huomataankin katsastuksessa? Voi olla, että autoa aletaan silloin muutenkin syynätä tarkemmin.
Itse olen yhden prosenttipommin omistanut ja toista ei heti tule. Miksi ottaa riskejä ja hankkia sellainen auto, jonka laillisuus ei ole täysin varma, kun ihan reilusti luvallisiakin on kaupan? Jokainen tekee kuten haluaa.
Kannattaa selvittää mitä auton rekisteriotteeseen on merkattu vaihdetuista osista. Jos sinne on tehokkaamman moottorin myötä vaihdettu tarvittavat alustan osat ja kaikki on otteeseen merkattu, niin jo vaihdetun osan voi vaihtaa vastaavaan ilman että prosentit muuttuu. Ymmärrän myös mahdollisen alustasarjan kuuluvan tähän jos se on vain tarkoitettu kys. tehokkaampaan malliin.
Edelleen olen sitä mieltä, että kyllä sen prosenttipelinkin uskaltaa ostaa jos vain paperit on kunnossa ja peli sen näköinen, että se myös vastaa niitä muutettuja osia. Prosenttilaitos vain vaatii harjaantuneemman syynin kuin normi käytetty.
Edelleen olen sitä mieltä, että kyllä sen prosenttipelinkin uskaltaa ostaa jos vain paperit on kunnossa ja peli sen näköinen, että se myös vastaa niitä muutettuja osia. Prosenttilaitos vain vaatii harjaantuneemman syynin kuin normi käytetty.
Omassani ei ollut mitään muuta merkintää rekisteriotteessa kuin "Korin muutokseen Helsingin katsastuskonttorin lupa 160/7-86" Valitettavasti tuosta luvastakaan ei selviä, mitä osia autoon on vaihdettu.
Oli muuten varsin veemäinen myytävä tuollainen -muutoin varsin houkuttelevan oloinen- korinvaihto, kun suurinpiirtein joka jokainen kyseli jotain korinvaihdosta ja vaihdetuista osista -joista minulla ei ollut dokumenttia. Jotkut ilmaisivat suoraan kavahtavansa "tikapuurakentamista". Ei paljoa auttanut vakuuttaa, että prosentteja ei ole rekisteriotteessa.
Oli muuten varsin veemäinen myytävä tuollainen -muutoin varsin houkuttelevan oloinen- korinvaihto, kun suurinpiirtein joka jokainen kyseli jotain korinvaihdosta ja vaihdetuista osista -joista minulla ei ollut dokumenttia. Jotkut ilmaisivat suoraan kavahtavansa "tikapuurakentamista". Ei paljoa auttanut vakuuttaa, että prosentteja ei ole rekisteriotteessa.
Ei tekniikanvaihtopeleistä kyllä kovin helpolla prosentteja saa yli 50% enää tuon uuden 1.1.2007 voimaan tulleen prosenttitaulukon mukaan. Myös ennen 1.1.2007 muutettujen autojen seuraavassa muutoskatsastuksessa lasketaan prosentit uuden taulukon mukaan. Myöskin kertaalleen vaihdetun osan saa vaihtaa vaikka miljoona kertaa ilman prosenttien kasvua. Korinvaihdot onkin sitten oma lukunsa ja sellasiin en sekaantuisi.
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 20.4.2005 17:01
Ei tekniikanvaihtopeleistä kyllä kovin helpolla prosentteja saa yli 50% enää tuon uuden 1.1.2007 voimaan tulleen prosenttitaulukon mukaan. Myös ennen 1.1.2007 muutettujen autojen seuraavassa muutoskatsastuksessa lasketaan prosentit uuden taulukon mukaan. Myöskin kertaalleen vaihdetun osan saa vaihtaa vaikka miljoona kertaa ilman prosenttien kasvua. Korinvaihdot onkin sitten oma lukunsa ja sellasiin en sekaantuisi.
Vaikuttaa tosiaan aika näppärältä nuo nykyset prosentit, kun konttorilta lapun otin ja tutkin. Huomattavasti vähemmällä selviää. Ja otteeseen tulee ainakin täällä maininta, kaikesta mikä on vaihdettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa