by pass vai dumppi g2 tic

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

bbr-racing
-
Viestit: 48
Liittynyt: 7.6.2005 23:19

by pass vai dumppi g2 tic

ViestiKirjoittaja bbr-racing » 6.1.2007 23:39

Eli auto mihin joku pihisiä hankittava olisi k-jetillä oleva g2 gti 8v tic jossa ahtimena muokattu t03:nen.. Eli pystyikö tohon laittaa by pass:in vai sekottaako ruutan jotenkin vai onko tyytyminen dumppiin.?

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 7.1.2007 0:04

2-mäntäinen dumppihan tuossa toimisi hyvin. (esim. bailey) http://www.rallyracefin.fi/bailey/Yleis%20Bailey.pdf

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 7.1.2007 1:40

Eli auto mihin joku pihisiä hankittava olisi k-jetillä oleva g2 gti 8v tic jossa ahtimena muokattu t03:nen.. Eli pystyikö tohon laittaa by pass:in vai sekottaako ruutan jotenkin vai onko tyytyminen dumppiin.?


eiköhän tuo mene toisin päin, että dumppi sekottaa ku se päästää ilmat pihalle ja by pass kierrättää takaisin imu puolelle... en tiedä k-jetistä, mutta ilmamäärämittarilla varustetuissa autoissa ilmenee seoksen heittelyä dumpin kanssa...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 7.1.2007 2:21

Seokset meenee vituilleen jos mitattua ilmaa päästetään taivaan tuuliin

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 8.1.2007 9:56

Ehtiikö esim. MAP-anturillinen vekotin kompensoida seosta jotenkin kun paine laskee? MAF:llisissa vehkeissä tuosta ei ole epäilystäkään etteikö sotkisi...
Tästä taitaa taas tulla näitä dumppi-baippari vääntöjä joita on foorumi väärällään :)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.1.2007 11:06

Ehtiikö esim. MAP-anturillinen vekotin kompensoida seosta jotenkin kun paine laskee?


Tottakai, bensansyöttöhän mitä isommissa määrin perustuu imusarjan paineeseen. Tälläisissa moottoreissa ei ole mitään väliä onko Bypass vai Dumppi, koska se vaikuttaa vain paineisiin/virtauksiin ennen kaasuläppää, MAP-anturihan on kytketty imusarjaan.

K-jetin ei ole imusarjan paineeseen perustuva ruiskutusjärjestelmä, ihan vain tarkennukseksi ettei tule väärinkäsityksiä. K-jetti koneseen kanssa By-pass, ei dumppia.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 8.1.2007 17:24

Onko henkilökohtaista kokemusta tosta, ettei k-jetillisessa turboautossa toimi dumppi? Ainakin olen monessa nähnyt dumpin. Kuvittelisin ainakin, että seokset eivät mene sekaisin muuten kuin kaasua höllätessä rikkaalle?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.1.2007 17:46

Eipä taida olla niin herkkä kuin sähköisellä ilmamäärän/massan mittauksella olevat. By-pass silti parempi vaihtoehto.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.1.2007 22:35

Mikäs siitä tekee vähemmän herkemmän? Eihän ne seokset MAFillisissa autoissakaan ole sekaisin muutakuin vaihtotilanteessa, mikäli dumppi on tarpeaksi kireälle säädetty.

Ihan samalla tavalla ne seokset menee sekaisin, mitataan sitä ilmaa viimeisen päälle modernilla filmimassamittarilla, taikka sitten mekaanisella soppakauhalla (käytännössä K-Jetillä menee seokset vielä enemmän persiileen).

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.1.2007 22:53

Ajattelin vaan tangon päässä heiluva 15cm. rautalätkä ei ole ihan yhtä tarkka kuin elektroniikalla toteutettu mittaus.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 9.1.2007 10:24

itsellä ainakin toimii ihan kivasti k-jetillä oleva auto dumpin kera.dumppi on paten tekele ja pirssi toi profiilin vanhus.seokset käy aavistuksen rikkaalla vaihdon jälkeen mutta dumpin laiton jälkeen vastaa kaasuun ihan eri kivasti kuin ilman dumppia.siis huomattavasti parempi nykyisin.lisänä tietysti se kuuluisa päitten kääntely kuin autovanhus ja vieläpä ruma sellainen sihisee ja viheltää kuin hornetti,amiskat ihmeissään....

bbr-racing
-
Viestit: 48
Liittynyt: 7.6.2005 23:19

ViestiKirjoittaja bbr-racing » 17.1.2007 13:22

Eli käsitinkö että ihan sama kumman laittaa k-jetilliseen autoon.? päätarkoituksena olisi säästää tota uutta hyrrää ja eipä kaasuun vastaamisestakaan olisi haittaa..

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 17.1.2007 16:40

Laita tohon autoon mielellään BY:pässi, jos et kaipaa sihinää.
Tuo kaasun vastaamiiseen, ei toi Dumppi tai by-pässi oikestaan siihen kaasun vastaamiseen vaikuta mitenkään, vaan siihen ettei hukkaportti aukeile turhaan,jos hukkaportin letku laitettu ennen kaasuläppää

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 17.1.2007 18:09

Laita tohon autoon mielellään BY:pässi, jos et kaipaa sihinää.
Tuo kaasun vastaamiiseen, ei toi Dumppi tai by-pässi oikestaan siihen kaasun vastaamiseen vaikuta mitenkään, vaan siihen ettei hukkaportti aukeile turhaan,jos hukkaportin letku laitettu ennen kaasuläppää


Nyt alkaa menemään hyvin vahvasti puurot ja vellit sekaisin.

Mutta asiaan. Ei kannata tehdä helposta asiasta liian vaikeaa. Lukee vaikka noita turbo FAQ:ja läpi niin voi selventyä moni asia.
Yhteenvetona siis: Ilmamäärämittarilliseen by-pass jos haluaa, että toimii "oikein".
Mapilliseen sitten kumpi tahansa.

Jos taas ei pätkääkään kiinnosta miten auto toimii/ei toimi vaan haluaa vain suhinaa, niin miksi sitten pitää edes kysellä.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 17.1.2007 21:00

Nyt alkaa menemään hyvin vahvasti puurot ja vellit sekaisin.


No aukeehan se jos kaasuläppä on kiinni kovan vedätyksen jälkeen niin paine nousee kaasuläpän edessä ja jos nousee yli säädetyn ahto paineen niin hukkaportti aukee,

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.1.2007 21:11

Mutta eipä sillä hukkaportin aukeemisella ole hitonkaan väliä, vaan sillä että ahtimen kierrokset tippuu rajusti ilman imupuolen kierrätystä, oli se sitten dumppi tai bypassi.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.1.2007 21:59

No aukeehan se jos kaasuläppä on kiinni kovan vedätyksen jälkeen niin paine nousee kaasuläpän edessä ja jos nousee yli säädetyn ahto paineen niin hukkaportti aukee

Päivän paras :D

vaihtotilanteessahan tuosta onkin tooosi paljon haittaa :)

bbr-racing
-
Viestit: 48
Liittynyt: 7.6.2005 23:19

ViestiKirjoittaja bbr-racing » 17.1.2007 23:22

Ehkä ei kannata kysyä mitään :) .Ekaa turbo autoa rakentelen ja aina törmää siihen että kysyy mitä tahansa asiaan liittyvää niin toinen sanoo toista ja kolmas kolmatta.. Ja lopuksi tulee kommentti: oisit lukenut sieltä niin ei tarttis tulla tänne kyselee tyhmiä.. Tää on vaan mitä oon todennut, hyviäkin neuvoja olen saanut kiitos niistä, mutta hankalaa kun ei tiedä mikä on sitä oikeaa tietoa.

by-pass tulossa jos ketään enää kiinnostaa..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.1.2007 23:41

Dump ja bypass toimivat K-jetin kanssa. Toinen vaan suhisee ehkä enemmän, siinäpä suurimmat erot melkein.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 4.2.2007 19:14

by-pass tulossa jos ketään enää kiinnostaa..


Mua kiinnostaa. Onko sulla kuvia siitä? Ite laitan tohon samaan tekniikkaan remmiahdinta ja pitäs vissiin bypass laittaa. Miten oot sen toteuttanut? olisi kiva nähdä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa