Virranjakajan purkaminen vr6

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

Virranjakajan purkaminen vr6

ViestiKirjoittaja VilleP » 16.1.2007 15:24

Olisi Hall-anturin vaihto edessä ja yritämme tässä purkaa tuota virranjakajaa, mutta ei ota onnistuakseen. Eli irti ollaan saatu tähän mennessä kansi ja semmoinen lattajousi takapäästä. Miten tästä eteenpäin?

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 17.1.2007 0:24

Auttakaa nyt. Pitäisikö pyörijän lähteä ihan vetämällä pois?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 17.1.2007 0:32

Juu, pitäs lähtee mut aina ei lähe. Itellä uusittiin taannoin VR6:een jakajan kansi, pyörijä ja mitähän muuta siinä olikaan... Pyörijä piti nakella palasix, ensin tietty koko jakaja irti. Olikohan se kahdella (muistaakseni) kuusiokoloruuvilla siellä koneessa kiinni. Ne irti niin jakaja lähtee vetämällä pois. Lopulta huomasin että ainakin mulla oli pyörijä kokonaan ruostunut niin kiinni akselin päähän että pieninä palasina sen siitä hakkaamalla irti sain. Sit vaan uus tilalle...

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 17.1.2007 6:49

Pyörijä voi olla liimattu tehtaalta kiinni, itse irroitin vanhasta autosta puristamalla papukaijapihdeillä rikki. Vääntää/lyödä ei ainakaan kannata, akseli voi vahingoittua.
Viimeksi muokannut Tuomas, 17.1.2007 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 17.1.2007 8:15

Eli ei lähde ehjänä irti. No pitää käydä hakemassa uusi tilalle.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 17.1.2007 16:56

Joo oli vääränlainen halli. Eli mistäs sitä lähtisi metsästämään kun ei täältä pitäjästä löydy mistään tuohon vr6:seen, enkä netistäkään löydä.

Keppi_84
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 4.7.2006 18:20

ViestiKirjoittaja Keppi_84 » 17.1.2007 22:56

Nyt on pyörijä irti, palasina tietenkin. Mitenkäs tästä eteenpäin? Kuinka sen "ajoituspellin" saa irti siitä päältä että pääsis anturiin käsiksi? Vai pitääkö sieltä alapuolelta lyödä se tappi irti läpi sen akselin vai?? Neuvoja kaivataan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa