TD Passat vuosimallia 94-96 ostoslistalla
Valvoja: ffp jäsenet
TD Passat vuosimallia 94-96 ostoslistalla
Eli otsikon mukainen auto hankinnassa. Ainoo on että kilometrejä meikäläisen budjettiluokassa on autoissa n. 350tkm ja ylöspäin. Nyt kaivataan Passatin omistajien mielipiteitä autosta noin yleensäkkin. Mitä vikoja, oonko lykkäämässä kädet kakkaan :) jne.
ps. searchia osaan jo käyttää, eli sitä ei tarvitse suositella ;)
ps. searchia osaan jo käyttää, eli sitä ei tarvitse suositella ;)
ps. searchia osaan jo käyttää, eli sitä ei tarvitse suositella ;)
Eipä tietenkään. Saako silti suositella jatkamaan tänne?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=55041
Diesel puolelle olisi kuulunut tämä, mutta... Tuonmoista kulkinettahan tässä omalla ja sukulaismiehen kohdalla on muutama vuosi ihmetelty.
350tkm on sellainen sopivasti sisäänajettu, ei siitä huolta. Omani ostin mittarilukemalla 225tkm ja siinä vaiheessa juuri ikävästi kaikki kuluvat alkuperäisosat olivat uusintakunnossa :D. Sain siis aika pian uusia jarruja, iskareita jne. Mutta tuohon 350tkm ne on kertaalleen varmasti ehditty remppaamaan ;).
Tekniikkapuolella heikkoja kohtia autossa ei ole kuin yksi, se s**tanan Kuningaspultti. Tuolla hakusanalla searchaamalla löytää läjäpäin tietoa ja menettää yöunensa. Mutta asiallisella hoidolla ja huolenpidolla (ja säännöllisesti rukoilemalla) kuningaspultinkin kanssa tulee toimeen. Muuten kai noilla ajelee vaikka miljoonan.
Tyypillisiä kiusanaiheita kyseisessä mallissa ovat heikohkot ajovalot, puhaltimen kytkimen "sulaminen" tai vajaatoiminta, sekä talvella jumittuvat oven lukkomekanismit. Viimeeksi mainittu siis jumittuu "auki", eli kyllä autoon aina sisälle pääsee muttei saa enää ovea kiinni :D. Tuohon on oma pikkujipponsa joka lähes aina tehoaa ja tosimies purkaa & putsaa lukkomekanismista paksun akselirasvan pois ja korvaa paremmin pakkasta kestävällä mömmöllä. Minä saamattomana vielä tänäkin talvena pakkasilla paukutan ja kiroan ovia :).
Mutta muuten ei valittamista. Paitsi että viha-rakkaus-suhdehan tuohon kehittyy - vaikka vituttaisikin, ei siitä osaa luopua. Osta pois... Erinomainen tilava, vähäruokainen käyttöauto.
350tkm on sellainen sopivasti sisäänajettu, ei siitä huolta. Omani ostin mittarilukemalla 225tkm ja siinä vaiheessa juuri ikävästi kaikki kuluvat alkuperäisosat olivat uusintakunnossa :D. Sain siis aika pian uusia jarruja, iskareita jne. Mutta tuohon 350tkm ne on kertaalleen varmasti ehditty remppaamaan ;).
Tekniikkapuolella heikkoja kohtia autossa ei ole kuin yksi, se s**tanan Kuningaspultti. Tuolla hakusanalla searchaamalla löytää läjäpäin tietoa ja menettää yöunensa. Mutta asiallisella hoidolla ja huolenpidolla (ja säännöllisesti rukoilemalla) kuningaspultinkin kanssa tulee toimeen. Muuten kai noilla ajelee vaikka miljoonan.
Tyypillisiä kiusanaiheita kyseisessä mallissa ovat heikohkot ajovalot, puhaltimen kytkimen "sulaminen" tai vajaatoiminta, sekä talvella jumittuvat oven lukkomekanismit. Viimeeksi mainittu siis jumittuu "auki", eli kyllä autoon aina sisälle pääsee muttei saa enää ovea kiinni :D. Tuohon on oma pikkujipponsa joka lähes aina tehoaa ja tosimies purkaa & putsaa lukkomekanismista paksun akselirasvan pois ja korvaa paremmin pakkasta kestävällä mömmöllä. Minä saamattomana vielä tänäkin talvena pakkasilla paukutan ja kiroan ovia :).
Mutta muuten ei valittamista. Paitsi että viha-rakkaus-suhdehan tuohon kehittyy - vaikka vituttaisikin, ei siitä osaa luopua. Osta pois... Erinomainen tilava, vähäruokainen käyttöauto.
Oven lukkomekanismi murheet sain seuraavalla kaavalla historiaan:
1. Purku ja totaalinen puhdistus rajuimmilla myrkyillä mitä löytyy.
2. Voitelu aseöljyllä
3. Muovisen suojakuupan alimpaan kohtaan pari pientä vedenpoistoreikää. Eivät näy mihinkään mutta vesi pääsee paremmin valumaan ulos.
4. Uudet vastintapit oven karmiin.
1. Purku ja totaalinen puhdistus rajuimmilla myrkyillä mitä löytyy.
2. Voitelu aseöljyllä
3. Muovisen suojakuupan alimpaan kohtaan pari pientä vedenpoistoreikää. Eivät näy mihinkään mutta vesi pääsee paremmin valumaan ulos.
4. Uudet vastintapit oven karmiin.
Tai pesun jälkeen kuivaa lukon paineilmalla ja suihkii kyytipojaksi esim WD-40:stä niin toimii seuraavaan pesuun asti. Toimiva laiskan miehen keino :) Kuskiovesta minullakin loppui lukon renkaaminen talvella kun piti vaihtaa uusi lukkomekanismi.
ja se tappi ei juutu yläasentoon vaan ala- ja yläasennon väliin jolloin lukon kieli ei lukkiudu vastakappaleesen.
ja se tappi ei juutu yläasentoon vaan ala- ja yläasennon väliin jolloin lukon kieli ei lukkiudu vastakappaleesen.
Taajuus kirjoitti:Tyypillisiä kiusanaiheita kyseisessä mallissa ovat heikohkot ajovalot, puhaltimen kytkimen "sulaminen" tai vajaatoiminta, sekä talvella jumittuvat oven lukkomekanismit.
Kyllä. Ja noihin vielä lisäksi tuo lista, minkä laitoin aiemmin tuonne toiseenkin ketjuun, eli:
minä itse toisessa topicissa kirjoitti:Tuollaisen Passatin perus VW ominaisuudet:
-Mittaristo pimenee.
-Viiksistä savut pihalle.
-Valokatkaisija mykistyy.
-Puhaltimen säädin-paneeli palaa.
Kalliita korjata (paitsi viikset) ja v*ttumaista, jos ei toimi... Kulutusosat sitten tietty erikseen, ei jaksa luetella.
Tuo mittariston pimeneminen tosin vain noiden digitaalisilla näytöillä varustettujen mittaristojen ominaisuus. Ei juuri muuta lisättävää, kutakuinkin kaikki tietämisen arvoinen on tullut jo selville ylempänä.
[Edit.]
Viimeksi muokannut J.N, 8.3.2007 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo mittariston pimeneminen tosin vain noiden digitaalisilla näytöillä varustettujen mittaristojen ominaisuus
Onnistuuko vaihtomittaristoon kilometrien muuttaminen, kun kyseessä on digitaalisilla näytöillä oleva mittaristo? Valtuutettu korjaamo vastasi tiedusteluihin mittariston vaihdosta, että kilometrien sopeuttaminen ei onnistuisi.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa