audi a4 lasinpyyhkijöiden mekanismi hajosi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hexxi
-
Viestit: 265
Liittynyt: 15.8.2003 12:43

audi a4 lasinpyyhkijöiden mekanismi hajosi

ViestiKirjoittaja hexxi » 15.1.2007 21:49

Kävi sitten niin että kun laitoin lasinpyyhkijät päälle liikkuivat ne takerrellen ja sitten kuului kolahdus ja kuskin puolen pyyhkijä jäi puoliväliin lasia. Purin mekanismin irti. Pyyhkijän akseli oli leikannut kiinni alumiiniseen runkoon ja moottorissa oli sitten sen verran voimaa että runko antoi periksi. Ks. kuvat: http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/valkam ... GB7Zm_OmLj

En siten tiedä kannattaisiko ostaa kokonainen käytetty menismi vaiko vain uusi mekanismin runko. Miten "pallonivelet" pystyy irroittamaan kotikonstein(kuvat 19-21)?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 16.1.2007 7:08

Uus vaan kaupasta, sille saa sitten 2 vuoden takuun.. Pallot lähtee irti ihan kotikonstein, kampee vaikka 15mm lenkillä tms. Siis lenkin kitapää varren suuntaisesti ja kampeaa sillä, takas saa painettua vaikka papukaijapihdeillä..

hexxi
-
Viestit: 265
Liittynyt: 15.8.2003 12:43

ViestiKirjoittaja hexxi » 16.1.2007 10:09

Soitin just merkkiliikkeeseen ja hinta on 102e. Asun saksassa ja olisin luullut että se olisi hieman halvempi kuin suomessa. Tarvikeliikkeistä tommosia tuskin löytyy?

Ne akselit on varmaan tehtaalta lähtien ihan tarpeeksi hyvin rasvattu mutta ilmeisesti käsittely tarvii vain uusia muutaman vuoden välein. Täytyykö ne akselit sitten irrottaa niistä alumiinimokkuloista vai voiko ne jollain spray rasvan tapaisella rasvata irrottamatta akseleita?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.1.2007 10:14

Ne akselit on väärää ainetta ja syöpyy. Uudemmat on eri ainetta.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.1.2007 12:52

Onko tietoa mistä vuosimallista lähtien on käytetty parempia materiaaleja?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.1.2007 13:21

Hämärä muistikuva olis että myyjä olis höpissy että -00 olis uudempi vivusto. A3:seen kysyin osaa ja ensin se katto A4:n epähuomiossa...

Tohon kolmoseen se tais vaihtua kesken -00 mallin.

En oo kyl ihan satavarma että ymmärsinkö kaikki väsyneen varaosamyyjän muminat oikein.

hexxi
-
Viestit: 265
Liittynyt: 15.8.2003 12:43

ViestiKirjoittaja hexxi » 16.1.2007 14:30

Niin A3 tuli facelift kesken mallivuotta 2000 samoin kuin A4 malliin vuonna 99. Oma autoni on jo uudempaa facelift mallia ja se on valmistettu heinäkuussa 99. Katsoin myös etkasta niin tuon lasinpyyhkijämekanismin runko on uudemmissa mallia "B" ja niin sama osanumero lukee myös itse osassa. Eli siis vanhemmassa mallissa on xxxx A ja uudemmassa xxxx B. Oliskohan se parempi materiaali tullut vasta 8E mallin myötä 2000/2001?

Noitten akselin voitelu ei taida kuulua mihinkään huolto-ohjelmaankaan? Eli valveutuneet harrastajat tietävät ongelmasta ja muilta se vaan sitten hajoaa tai takertelee.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 16.1.2007 17:45

Vivusto on yhtä huoltovapaa kuin manuaaliaski, öljy vaihdetaan sitten kun laatikko menee rikki... :-)
Ei siis kuulu huolto-ohjelmaan ainakaan suomalaisittain, enkä näin usko olevan myöskään kotomaassaan.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 17.1.2007 7:51

Ei kuulu huolto-ohjelmaan ja vuosituhannen vaihteen autoista noita jumahtelee yhtenään. Niissä tosin ei mitään mene poikki eli ovat ilmeisesti parempaa materiaalia. Kerkesin omaan -01 golffiin vaihtamaan kyseisen tankotsydeemin loppukesästä niin jo kaveri soitteli parin viikon päästä, että hänellä sama homma -00 golffissa. Suomessa osa maksaa 96,4€ golffiin. Uudessa on lisäsuojana jotkut muovihatut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa