Kävi sitten niin että kun laitoin lasinpyyhkijät päälle liikkuivat ne takerrellen ja sitten kuului kolahdus ja kuskin puolen pyyhkijä jäi puoliväliin lasia. Purin mekanismin irti. Pyyhkijän akseli oli leikannut kiinni alumiiniseen runkoon ja moottorissa oli sitten sen verran voimaa että runko antoi periksi. Ks. kuvat: http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/valkam ... GB7Zm_OmLj
En siten tiedä kannattaisiko ostaa kokonainen käytetty menismi vaiko vain uusi mekanismin runko. Miten "pallonivelet" pystyy irroittamaan kotikonstein(kuvat 19-21)?
audi a4 lasinpyyhkijöiden mekanismi hajosi
Valvoja: ffp jäsenet
Soitin just merkkiliikkeeseen ja hinta on 102e. Asun saksassa ja olisin luullut että se olisi hieman halvempi kuin suomessa. Tarvikeliikkeistä tommosia tuskin löytyy?
Ne akselit on varmaan tehtaalta lähtien ihan tarpeeksi hyvin rasvattu mutta ilmeisesti käsittely tarvii vain uusia muutaman vuoden välein. Täytyykö ne akselit sitten irrottaa niistä alumiinimokkuloista vai voiko ne jollain spray rasvan tapaisella rasvata irrottamatta akseleita?
Ne akselit on varmaan tehtaalta lähtien ihan tarpeeksi hyvin rasvattu mutta ilmeisesti käsittely tarvii vain uusia muutaman vuoden välein. Täytyykö ne akselit sitten irrottaa niistä alumiinimokkuloista vai voiko ne jollain spray rasvan tapaisella rasvata irrottamatta akseleita?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin A3 tuli facelift kesken mallivuotta 2000 samoin kuin A4 malliin vuonna 99. Oma autoni on jo uudempaa facelift mallia ja se on valmistettu heinäkuussa 99. Katsoin myös etkasta niin tuon lasinpyyhkijämekanismin runko on uudemmissa mallia "B" ja niin sama osanumero lukee myös itse osassa. Eli siis vanhemmassa mallissa on xxxx A ja uudemmassa xxxx B. Oliskohan se parempi materiaali tullut vasta 8E mallin myötä 2000/2001?
Noitten akselin voitelu ei taida kuulua mihinkään huolto-ohjelmaankaan? Eli valveutuneet harrastajat tietävät ongelmasta ja muilta se vaan sitten hajoaa tai takertelee.
Noitten akselin voitelu ei taida kuulua mihinkään huolto-ohjelmaankaan? Eli valveutuneet harrastajat tietävät ongelmasta ja muilta se vaan sitten hajoaa tai takertelee.
Ei kuulu huolto-ohjelmaan ja vuosituhannen vaihteen autoista noita jumahtelee yhtenään. Niissä tosin ei mitään mene poikki eli ovat ilmeisesti parempaa materiaalia. Kerkesin omaan -01 golffiin vaihtamaan kyseisen tankotsydeemin loppukesästä niin jo kaveri soitteli parin viikon päästä, että hänellä sama homma -00 golffissa. Suomessa osa maksaa 96,4€ golffiin. Uudessa on lisäsuojana jotkut muovihatut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa