vaihteen siirtäjän stefa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sampu
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.1.2006 1:16
Viesti:

vaihteen siirtäjän stefa

ViestiKirjoittaja sampu » 15.1.2007 13:09

työntää tuolta öljyä pihalle eli stefa ilmeisesti pas*a, millanen operaatio se stefa ois vaihtaa? onko mitään juttuja mitä pitäs ottaa erityisesti huomioon?....

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 15.1.2007 17:03

Vaihteen siirrinvivusto irti siitä "tangosta", jossa stefa on, 10mm pultti pois ja siirrin hässäkkä irtoaa.. Kannattaa panna merkille kummassa kolossa se pultti oli, noissa kun taisi olla vielä kaksi koloa.. (oletan siis että kyse on kakkiksen laatikosta?) Sitten könyää vanhan stefan pois, vaikka pienellä ruuvarilla.. Uusi stefa kannattaa pitää hollilla, koska looraöljyt alkaa valumaan samantien kun stefaa alkaa ronkkia.. Uuden stefan voi paukuttaa paikolleen sopivalla hylsyllä tms. holkilla ja vasaralla.. Ja viimeiseksi tarkistetaan vaihteistoöljyn taso, ja lisätään tarvittaessa..

(edit), niin ja se vaihteen siirrin hässäkkä kannattaa laittaa takas paikoilleen myös;)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.1.2007 20:23

Onkohan tässä nyt kyse 1.3:sen vai isolohkon laatikosta? 1.6 ja isomman 020-laatikoissa sieltä ei edes tule mitään öljyjä pihalle kun tiivisteen irrottaa. Käytössä se silti saattaa vuotaa öljyroiskeiden takia.

sampu
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.1.2006 1:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja sampu » 15.1.2007 20:32

1.8 kone on ja kakkiksesta kyse

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 16.1.2007 7:11

Niin noi meikäläisen kirjoittamat ohjeet oli juurikin tuohon "pikkulaatikkoon", mutta soveltuvin osin toimivat tiety toisiinkin..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.1.2007 10:08

Kerros samalla, paljonko maksoit stefasta. Täytyisi itsekin moinen hommata, Motonetilla noita ei ainakaan ollut.

Edit: Siinä vaihteensiirtovivun päällä on sellainen kumihaitari, tarkista myös sen ehjyys. Jos haitari on rikki, pääsee kuraa siirtimen akselille mikä ajan mittaan kuluttaa tiivistettä.

Gtmn
-
Viestit: 26
Liittynyt: 23.12.2005 8:10

ViestiKirjoittaja Gtmn » 16.1.2007 14:24

Olikos vastaavia vinkkejä mk3 -94 1.6 bensakoneella varustettuun autoon?
Hoituuko homma ihan vastaavalla tavalla?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.1.2007 16:09

Hoituuko homma ihan vastaavalla tavalla?
Jep, ihan sama loota siinä on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa