Vaihdoin tässä viikko sitten kaikki öljyt tuohon kiisseli Pasuunaan 6 vaihteiseen 4motioniin.
Perusajatuksena oli että vaihdan itse ja laitan kunnon öljyt.
Moottoriin laitoin Castrolin Edge 5W-30; 4 litraa meni. Suodattimen vaihdoin myös.
Vaihdelaatikkoon Castrolin TAF-X; sain menemään 2,6 litraa kun rupes valumaan yli.
Perään laitoin Castrolin SAF-XO; 1 litra meni.
Tuo muovi härpäke tuolla moottorin ja vaihdelaatikon alla sais ja saa pian lähteä. Kettumainen tekele. Vaihdan kunnolliseen pohjapanssariin kun varat sallii.
Kaikki proput oli mulla kuusiokololla. Poistoproppu oli tietenkin kaikissa tapauksissa pohjassa.
Täyttöproppu oli vaihdelaatikossa vasemmalla vetoakselin vieressä.
Perässä tuo proppu taas oli oikella vetoakselin vieressä. Perässä piti tuo vetoakselin suojakouru irrottaa, jotta pääsin propuun käsiksi.
Laitan tälläisen sydeemin öljynvaihtoa ajatellen
http://www.passatplus.de/umbauten/oelablassschraube/index.htm
Tilat on tietenkin kohtu ahtaat tuolla, mutta kyllä nuo putelit sai mahtumaan ja hiljalleen puristeli tyhjiksi.
Noissa TAF-X ja SAF-XO pulloissa on nuo putket noissa pullon suissa, joten öljyt sai helposti oikeaan paikkaan.
Itse kun vaihdoin niin ei maksanut kuin nuo öljyt, suodattimen ja TeeItse hallin vuokran eli 35 euroa.
Katsoin tietenkin muutkin paikat, jotta ovat kunnossa.
Kyllä Pasuuna kulkee liukkaammin ja ehkä voinen sanoa että vaikuttaa myös kulutukseen. Ja auto on jonkinverran hiljaisempi, vaikka hiljainen tuo on muutenkin.
Miksikö Castrol?
Olin kuullut jotta sopii hyvin VW autoihin ja kun kysyin Suomen Castrolin kontorista, jotta mistä sais täällä Oulussa öljyjä, niin hyvin ystävällinen e-maili tuli melko pian, jossa neuvottiin mistä saisin heidän tuotteitaan.
Eli Oulussa öljyt löytyy ainakin Tuiran Tarviketorilta ja Kärkkäiseltä.
Itse en ole missään työ tekemisissä autojen tai öljyjen kanssa.
Nokialla minä luuri softaa vääntelen.
Oonpahan aatellut tehdä nuokin hommat itse, niin tulee tehtyä kunnolla.
Jos jotain ei tiedä, niin Netti on tietoa pullollaan.