caddyn uutta ahdinta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

caddyn uutta ahdinta

ViestiKirjoittaja lape85 » 6.12.2006 16:04

vanhan ahtimen tilalle pitäisi saada uutta ahdinta, mutta mikä passaa heittämällä?
kone on 91 mk2 1.6 td golffista.
käykö tilalle esim. Garrett VNT-15 ?
tai mitä olette laittanee noihin?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 6.12.2006 16:55

Eipä tohon käy mikään muu oikein heittämällä kuin KKK24 ja se voi olla sulla paikalllakin teet sellasen muutos laipantohon pakosarjaan ja sitte siihen käykin melkeen mikä vaan, laita ennemmin joku GT 20 tai 22:nen

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 6.12.2006 17:25

jeps. täytynee katsella jokin muuttuvasiipinen vaikka ja tekaista siihen sitten laipat.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.12.2006 17:28

gt1749v:tä saa ainakin edullisesti käytettynä.

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 12.1.2007 15:58

nyt saatiin uus ahdin paikoilleen. alaväännöt katosi, kun ei ole muuttuva siipinen.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.1.2007 12:18

Minkä hommasit??

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 13.1.2007 12:46

Garret T03:sen

Onko muuten 48/42 siivillä

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.1.2007 15:54

Missä tommonen T03 herää??

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 13.1.2007 16:21

Ootetaan nyt että se kertoo millä siivillä se on ja millä AR:lä

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 13.1.2007 20:01

suoraan sanottuna ei mitään tarkempaa tietoa kaverilta kopattiin mukaan ja heitettiin paikoilleen vain. alle 3000 kiekan ei mitään mutta sitten ku ahdot yli 1 niin viskaa 2,5 paineet ja kytkin alkaa luistaan ku pitoja saa.
täytyy tarkistella tuota puhallinta tarkemmin kun kerkiää.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.1.2007 20:23

Jaha! Ei siis tarvi laittaa tommosta....

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 14.1.2007 14:40

ei missään nimessä jos meinaa ajaa normaalisti.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 14.1.2007 17:27

mulla ainakin 1.9:ssä t03 toimii vallan mainiosti.ei herää niin hyvin kylläkään kun alkuperäinen ahdin mutta jo 1500 kiekkoilla ahtoja tarvittaessa jotain 0,7.max ahdot oli viime kesänä 1.8 ja ne löytyi 3000-3400 kiekoilla.siivet muistaakseni 42/48 ja pakopesä ar 0.48.ensi kesäksi heitän alkuperäisen valusarjan mäkeen kun uusi satsi valmistuu niin odotettavissa/toivotaan parannusta heräämiseen ja lisää hönkää yläpäähan.
ot.laippoja muuten kaupan...

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 15.1.2007 21:47

laitettin kanssa tossa viimeviikolla cadyyni ahdin kiinni kaverin kanssa... ahdin oli jostain audista... sen tarkempaa en tiedä... kooltaan jonkin verran volsun vakio ahdinta isompi...tällä hetkellä ajelen noin 0.8-1.0 ahdoilla ja tuntuu liikkuvan ihan kivasti,olis tarkoitus laittaa cooleri+isompiputkisto mahd.pian.....

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 15.1.2007 23:17

Jaha! Ei siis tarvi laittaa tommosta....


Perttu mulla ois sulle ehkä sopiva turbo, sulle eikä kallis

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 17.1.2007 22:11

nyt saatiin tehtyä 2.5" putkisto turbolta asti ja ennen taka pyörää sivusta ulos kaveri sääsi pumpun kohdalleen ja ahdot nyt n.1.0..... kyllä liikkuu ja suhisee mukavasti,lähtee turbokin mukavan alhaalta mukaan ja alavääntöjä kivasti

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 17.1.2007 22:13

tarttis käydä tehot mittauttamassa jotta vois mennä muutoskatsastamaan caddyn turbolle...

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 25.1.2007 19:31

oisko kellään kkk 24 ylimääräisenä? kohtuu hintaan!

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 28.1.2007 23:59

millaisilla tehoilla olette katsastaneet caddyjä turbolle... tarvis hekee tehopaperit että vois mennä katsastamaan

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 29.1.2007 23:07

tuo kiinnostais myös minua tuo muutoskatsastaminen.
että mitä tarvii todistella asemalla..

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 30.1.2007 8:07

itse käytin pörhöllä,josta sain todistuksen että muutos on tehty maahantuojan ohjeiden mukaisesti,mitään ei tarvinu alustaan tehdä.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 30.1.2007 22:01

itse olen hankkinut turun vv-autosta laput missä oli kaikki mallit millä koneella caddyä on saanut ja alustan+jarrujen räjäytyskuvat+nuemerot,että on tehoikkaimmassa mallissa samat jarrut+alusta,kuin 1,6 dieselissä.sitten tarvittais tehopaperit ,tehoa sais olla +20% tehokkaimmasta mallista.... korjatkaa jos oon väärässä... vv-auton lapuista suuri kiitos varaosamyyjälle,oisko nimi ollu helle... kiitoksia kumminkin

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 31.1.2007 8:07

eli gt 95 hp+20%=113hp. tuo pitäs olla maksimi millä saa läpi.

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 31.1.2007 19:22

eli 1.6Dsl ---> 1.6Td:ksi niin tarviiko teettää mitään tehomittauksia.? (dyno,?)
hommaa vaan paperit että millä koneella on tehty ja että alusta on sama kuin tehoikkaimmassa mallissa.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 31.1.2007 19:51

ei tarvi, ainakaan jos ei ole cooleria,vaikka kyllä se alkuperäisellä coolerilla pitäs pystyä katsastaan ilman teho mittauksia.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 31.1.2007 21:03

turussa kävin konttorilla kysymässä,niin vaativat ainaskin tehopaperit...

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 31.1.2007 21:10

joo riippuu paljon konttorista,kannattaa käydä etukäteen kysymässä.

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 31.1.2007 21:44

vaan eikait "pitäisi" tarvita jos kerta näin aluksi katsastaisi täysin vakiona Td:nä. kun tehothan olisi samat kuin vakio Td koloffissa.. ?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 31.1.2007 22:03

Jos kone on siinä kunnossa missä se on lähtenyt tehtaalta, tehot näkee kirjasta. Dynolapun tarvii jos esimerkiksi laittaa coolerin sellaiseen missä sitä ei ole alunperin ollut.

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 31.1.2007 22:59

eli ei "pitäisi" tarvita jos laitan tuohon 1.6dsl moottoriin turbon osat eli tulee 1.6Td. eli pitäisi mennä 1.6Td vakio papereilla läpi.? kun muuta en vielä siinä vaiheessa tee koneelle..

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 1.2.2007 23:26

laitoin 1,6 d koneeseen turbon hilut ja menossa lähipäivinä katsastukseen... voin laittaa kommenttia kuinka kävi...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.2.2007 7:46

Kyllähän se teholukema pitäisi jostakin saada katsastuspapereihin. Jos sitä ei suoraan näe moottorikoodista, sitten se pitää määritellä vaihdettujen osien perusteella tai mittauspapereista.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 6.2.2007 20:28

tän viikon perjantaiks olis varattu dyno aika caddylleni sporttiautosta.... katotaan kuinka käy,mielenkiinnosta odotan millaisia tehoja tosta saadaan....

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 9.2.2007 21:05

no niin tuli käytyä tänään ajamassa dynolla.... otettiin vaan teholaput ahdot 1,0 teho 100hv.... kun saadaan leimattua katotaan mitä tosta saadaan irti


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa