Kaasuläpän irroitus ja putsaus (apua kaivataan) 1,8t -97

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

AnttiH
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.12.2006 21:58

Kaasuläpän irroitus ja putsaus (apua kaivataan) 1,8t -97

ViestiKirjoittaja AnttiH » 9.1.2007 16:44

Noniin.

Passat -97 1,8t
Kaasuläpässä vikaa, eli ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä ja tehot kadonnu jnejne.
Eli siis läppä ei osaa enää säätyä uudestaan, kun virrat olivat hetken irti.

Volkkarilta uusi säätöyksikkö jotai 470e ja töineen kerto hintaa 660e, eli aikas luvattoman kallista.
(onko kellää ideoita mistä vois saada halvemmalla, vai voiko mistää ku volkkarillaki tilausosa)

Vikakoodit ohjausyksiköltä tulee, ja olivat sitämieltä että paska se on, mut aattelin viimesenä oljenkortena koittaa sitä putsaamista.

Mutta mites se sitten käytännössä tehdään?
Jossain imuputken välissä kyseinen mötikkä ymmärtääkseni sijaitsee, ja kun putken siitä sen "etupuolelta" irroittaa ja tuppaa jotai jarrunpuhdistus-spreitä tms oikeen innolla sisään, niin sillee se ilmeisesti vois puhistua!?
Mutta henkilökohtaisesti ei ole mitään käsitystä missä moinen mötikkä luuraa ja minkä näköinen se on ja minkä kokoinen jne, joten jos joku aisoista oikeasti jotain ymmärtävä haluaisi asiaa mahdollisesti hieman valottaa (vaikka kuvien kera ;) ) niin helpottaisi huomattavasti.

Iso kiitos kaikille asiassa avittaneille!

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 9.1.2007 16:51

Siinä se on imusarjassa ensimmäisenä kiinni.

AnttiH
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.12.2006 21:58

ViestiKirjoittaja AnttiH » 9.1.2007 16:59


jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 9.1.2007 21:15

jep

AnttiH
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.12.2006 21:58

ViestiKirjoittaja AnttiH » 10.1.2007 9:34

pitääkö läppäsysteemi irroittaa imusarjasta puhdistuksen ajaksi, vai riittääkö että vain sille menevä putki irroitetaan ja tuupataan siitä liuottimet sisään (tällöin siis liotinta taitaa mennä myös muualle imusarjaan ja koneeseen)? liekö vaarallista?

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 10.1.2007 13:40

Itse perheen molemmista A4:sta putsanneena sanoisin, että jos ei ole aivan heti puhdistettu niin kannattaa irroittaa ja puhdistaa irrallaan. Pukkaa olemaan aikas tiukkaan pinttynyttä shittiä siinä vaiheessa kun ei adaptointi enää onnistu. Muutenkin erittäin hankala saada sieltä imusarjan puolelta puhdistettua jos ei irroita...
Liuottimena käytin sekä crc:n jarru cleaneria, sekä kokeilin tavallista tärpättiä, joka tuntui olevan pätevämpi kuin jarru cleaneri. Pelkkä liuottimen suihkuttelu ei siis kyllä riitä, vaan joutuu ihan hankaamaan, jos on oikeasti likainen.

AnttiH
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.12.2006 21:58

ViestiKirjoittaja AnttiH » 10.1.2007 17:37

jos se läppäsysteemi on ollut kokonaan irti, niin pitääkö se jotenkin sopeuttaa takaisinlaiton jälkeen? vai riittääkö tämä että pistää akun kiinni virrat päällä ja antaa vähän aikaa miettiä?
miten tämä virrat päällä akunkiinnitys muuten ihan virallisesti pitäisi tehdä?
volkkarilla jamppa sanoi että senkus pistät virrat päälle ja sitten akun kiinni ja annat muutaman minuutin miettiä ennekuin pistät virrat pois ja käynnistät uudestaan.
Onko kellään tarkempia ohjeita?

ja onko tuon läppäsysteemin irroitus paha rasti ja onko siinä jotain sudenkuoppia johon aloittelija voisi sortua jonkun kaasuvaijerin kiinnitysten/säätöjen tms suhteen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa