Ulomman vetonivelen irroitus Golf2

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golftunisti
-
Viestit: 39
Liittynyt: 31.5.2006 4:59

Ulomman vetonivelen irroitus Golf2

ViestiKirjoittaja Golftunisti » 9.1.2007 18:46

Tarvis tuollaine saada irti kun kumi hajos oikein kunnolla ja kurat sitten laakereille :( Ohjekirja sanoi että pienellä näpäytyksellä irtoaa, mutta ei toiminut. Eikä kunnon iskukaan sitä siitä mihinkään saannut. Tarvitaanko oiken jonkinlainen ulosvetäjä tjms? Kuullemma pitäs sieltä se lukitussokka (?) irrota kun lähtee nivel irtoamaan....

Eka nivelremppa, joten neuvoja otetaan vastaan :)

NocturnoCulto
-
Viestit: 11
Liittynyt: 9.1.2007 15:14

ViestiKirjoittaja NocturnoCulto » 9.1.2007 19:33

vai pitäiskö se lukitussokka ensin irroittaa ja sit lähtee pikku napautuksella irti? Ja tietystihän se pitää ensin renkaan puolelta irroittaa. Eli iso mutteri pyörän navasta irti ja tolppa irti/sivuun.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 9.1.2007 19:41

lyömällä irtoo, ja ja tosiaan sisältäpäin lyödään sitä kehää ulospäin. Iso lasivasara on hyvä siihen. Eli ei napautus, vaan napakka lyönti.

http://www.kolumbus.fi/m-verstaat/vetari.jpg

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 9.1.2007 21:31

Se lukitussokka on siellä nivelen sisällä. Eli aikamoinen akrobaatti täytyy olla että sen saa irti.

Itse hakkasin isolla kumivasaralla irti nivelen.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 11.1.2007 12:26

Ei mitään sokkia irti, vaan napamutteri ja koko akseli irti autosta ja sitten:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0183.jpg

[toi vasara voisi olla toisenlainen, niin ei tule kolhuja]

Kannattaa harkita jos on paljon ajettu nivel, niin vaihtaa samalla vaivalla. Nivel kestää noin 350 tkm ajoa.

...ja ole tarkkana kun purat sen, laitat kaikki prikat just samoin päin takaisin niin toimii hyvin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.1.2007 19:24

Tuo akselin irrotus on kyllä turhaa työtä. Onnistuu tuon kumin vaihtaminen ihan hyvin vaikka vetari on kiinni autossa.

Anziman
-
Viestit: 39
Liittynyt: 23.2.2006 23:50

ViestiKirjoittaja Anziman » 14.1.2007 23:45

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=69143

Ite vaihdoin koko nivelen, ja näillä ohjeilla onnasi hyvin, sitten kun on vetari kaivettuna ulos niin hakkaa sitä vaan perkeleen kauan isolla vasaralla vinottain irti akselista, kyllä se sieltä lähtee, kun sokka antaa periksi. Sisemmän nivelen hakkaamisen kestävyydestä en tiedä, mutta ei se ainakaan minulla hajonnut. 2000 km ajettu uudella nivelellä ja toimii kuin uusi.

E: niin ja pelkällä iskarin alapään irroituksella sain nivelen venkslattua irti navasta


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa