Noniin.
Passat -97 1,8t
Kaasuläpässä vikaa, eli ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä ja tehot kadonnu jnejne.
Eli siis läppä ei osaa enää säätyä uudestaan, kun virrat olivat hetken irti.
Volkkarilta uusi säätöyksikkö jotai 470e ja töineen kerto hintaa 660e, eli aikas luvattoman kallista.
(onko kellää ideoita mistä vois saada halvemmalla, vai voiko mistää ku volkkarillaki tilausosa)
Vikakoodit ohjausyksiköltä tulee, ja olivat sitämieltä että paska se on, mut aattelin viimesenä oljenkortena koittaa sitä putsaamista.
Mutta mites se sitten käytännössä tehdään?
Jossain imuputken välissä kyseinen mötikkä ymmärtääkseni sijaitsee, ja kun putken siitä sen "etupuolelta" irroittaa ja tuppaa jotai jarrunpuhdistus-spreitä tms oikeen innolla sisään, niin sillee se ilmeisesti vois puhistua!?
Mutta henkilökohtaisesti ei ole mitään käsitystä missä moinen mötikkä luuraa ja minkä näköinen se on ja minkä kokoinen jne, joten jos joku aisoista oikeasti jotain ymmärtävä haluaisi asiaa mahdollisesti hieman valottaa (vaikka kuvien kera ;) ) niin helpottaisi huomattavasti.
Iso kiitos kaikille asiassa avittaneille!
Kaasuläpän irroitus ja putsaus (apua kaivataan) 1,8t -97
Valvoja: ffp jäsenet
Itse perheen molemmista A4:sta putsanneena sanoisin, että jos ei ole aivan heti puhdistettu niin kannattaa irroittaa ja puhdistaa irrallaan. Pukkaa olemaan aikas tiukkaan pinttynyttä shittiä siinä vaiheessa kun ei adaptointi enää onnistu. Muutenkin erittäin hankala saada sieltä imusarjan puolelta puhdistettua jos ei irroita...
Liuottimena käytin sekä crc:n jarru cleaneria, sekä kokeilin tavallista tärpättiä, joka tuntui olevan pätevämpi kuin jarru cleaneri. Pelkkä liuottimen suihkuttelu ei siis kyllä riitä, vaan joutuu ihan hankaamaan, jos on oikeasti likainen.
Liuottimena käytin sekä crc:n jarru cleaneria, sekä kokeilin tavallista tärpättiä, joka tuntui olevan pätevämpi kuin jarru cleaneri. Pelkkä liuottimen suihkuttelu ei siis kyllä riitä, vaan joutuu ihan hankaamaan, jos on oikeasti likainen.
jos se läppäsysteemi on ollut kokonaan irti, niin pitääkö se jotenkin sopeuttaa takaisinlaiton jälkeen? vai riittääkö tämä että pistää akun kiinni virrat päällä ja antaa vähän aikaa miettiä?
miten tämä virrat päällä akunkiinnitys muuten ihan virallisesti pitäisi tehdä?
volkkarilla jamppa sanoi että senkus pistät virrat päälle ja sitten akun kiinni ja annat muutaman minuutin miettiä ennekuin pistät virrat pois ja käynnistät uudestaan.
Onko kellään tarkempia ohjeita?
ja onko tuon läppäsysteemin irroitus paha rasti ja onko siinä jotain sudenkuoppia johon aloittelija voisi sortua jonkun kaasuvaijerin kiinnitysten/säätöjen tms suhteen?
miten tämä virrat päällä akunkiinnitys muuten ihan virallisesti pitäisi tehdä?
volkkarilla jamppa sanoi että senkus pistät virrat päälle ja sitten akun kiinni ja annat muutaman minuutin miettiä ennekuin pistät virrat pois ja käynnistät uudestaan.
Onko kellään tarkempia ohjeita?
ja onko tuon läppäsysteemin irroitus paha rasti ja onko siinä jotain sudenkuoppia johon aloittelija voisi sortua jonkun kaasuvaijerin kiinnitysten/säätöjen tms suhteen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa