Bosch rallye 175 / asennuksesta A4:seen
Valvoja: ffp jäsenet
Bosch rallye 175 / asennuksesta A4:seen
Tuli tässä hommattua A4 ajettavaks ja vaikka oma valot ovatkin mielestäni hyvät, rupeaa kaipaamaan lisälyhtyjä keulaan, kun täällä susirajalla joutuu pimeässä kulkemaan!
Ajattelin kysellä et onko kellään jo kokemusta Bosch rallye 175:sta? Tietääkseni tulleet kylläkin vasta markkinoille! http://www.net-net-norge.no/contents/me ... lye175.jpg
Speksien mukaan ovat ainakin pienemmät esim. britax, hella luminator. Valokuvio sama kuin rally 225 ja H1 poltin.
Ajattelin että nuo saattais pikkaisen paremmin istua auton keulalle kuin nuo isommat, vaikka eihän ne mitkään komistukset kuiteskaan ole.
Toinen asia mikä mietityttää, niin on valojen kiinnitys? Laittaakko teline kilven alle, vai rakentaakko lattaraudasta telineet, jotka tulee puskurin sisäpuolelta, konepellin välistä. Vinkkejä ja vihjeitä otetaan vastaan.
Kolmantena asiana niin johdotus? kummallekkin valolle oma rele vai? ja erilliset piuhat akulta asti?? vai miten olis järkevintä?
Kommentteja ja vinkkejä saa antaa..
Ajattelin kysellä et onko kellään jo kokemusta Bosch rallye 175:sta? Tietääkseni tulleet kylläkin vasta markkinoille! http://www.net-net-norge.no/contents/me ... lye175.jpg
Speksien mukaan ovat ainakin pienemmät esim. britax, hella luminator. Valokuvio sama kuin rally 225 ja H1 poltin.
Ajattelin että nuo saattais pikkaisen paremmin istua auton keulalle kuin nuo isommat, vaikka eihän ne mitkään komistukset kuiteskaan ole.
Toinen asia mikä mietityttää, niin on valojen kiinnitys? Laittaakko teline kilven alle, vai rakentaakko lattaraudasta telineet, jotka tulee puskurin sisäpuolelta, konepellin välistä. Vinkkejä ja vihjeitä otetaan vastaan.
Kolmantena asiana niin johdotus? kummallekkin valolle oma rele vai? ja erilliset piuhat akulta asti?? vai miten olis järkevintä?
Kommentteja ja vinkkejä saa antaa..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Heijastinpinta-ala on tietysti pienempi kuin niissä Rallye 225 ym. "rallivaloissa", mutta nuohan ovat kuitenkin ihan oikeat Boschit eikä mitkään halpahallin siriukset. Kaverilla on tuommoset, ja kyllä niillä näkee. Hyvä vaihtoehto siis jos ei halua niitä kaikkein isoimpia kattiloita keulalle. Hyvät hehkut ja kunnon kaapelointi releineen ym. niin ero auton vakiovaloihin on suuri.
Kilvenalusteline on ihan hyvä, sitäpaitsi nuo ovat sen verran pienemmät että jos telineen saa tukevasti kiinni niin nuo eivät välttämättä tarvitse ylätukia. Mikään ei tietenkään estä tekemästä jotain omaa viritelmää jos sillä saa valot tukevammin kiinni. Ylätukien asentaminen kun on A4:ssäkin ongelma konepellin mukana nousevan maskin vuoksi. Harva haluaa ruuvata niitä tukia puskuriin kiinni, jos on edes mahdollista. Yksi rele riittää jos tarkkoja ollaan, Volvossani tosin on 3 relettä ja lisäpitkien yhteenlaskettu teho 390W...mutta minullahan on hämärä fetissi näihin lisävaloihin, ei kannata ottaa mallia ;)
Panosta kunnon kaapeleihin ja liitoksiin, kolvaa vaikka liittimet johtoihin kiinni.
Linkki SS:n tekemään kaavioon: kliks
Kilvenalusteline on ihan hyvä, sitäpaitsi nuo ovat sen verran pienemmät että jos telineen saa tukevasti kiinni niin nuo eivät välttämättä tarvitse ylätukia. Mikään ei tietenkään estä tekemästä jotain omaa viritelmää jos sillä saa valot tukevammin kiinni. Ylätukien asentaminen kun on A4:ssäkin ongelma konepellin mukana nousevan maskin vuoksi. Harva haluaa ruuvata niitä tukia puskuriin kiinni, jos on edes mahdollista. Yksi rele riittää jos tarkkoja ollaan, Volvossani tosin on 3 relettä ja lisäpitkien yhteenlaskettu teho 390W...mutta minullahan on hämärä fetissi näihin lisävaloihin, ei kannata ottaa mallia ;)
Panosta kunnon kaapeleihin ja liitoksiin, kolvaa vaikka liittimet johtoihin kiinni.
Linkki SS:n tekemään kaavioon: kliks
Tota kilvenalustelinettä oon miettinyt, mut taitaa siinä vaan jäädä valot aika ulos puskurista? Kyllähän ne jää muutenkin juuri tuon konepellin takia... Ajattelin että jos telineen kääntäisi ns. väärinpäin ja korvakoita hiukan vääntelisi pystympään.
Olisko vaikka Henkka R:llä laittaa kuvaa omista valoista, et miten ne istuu ja miltä ne näyttää keulalla?
Onks toi SS:n kaavio auton omille lähivaloille pelkästään? Kun ite on melko käsi noissa autosähköhommissa nii ei oikein avaudu tuo kaavio ;)
Olisko vaikka Henkka R:llä laittaa kuvaa omista valoista, et miten ne istuu ja miltä ne näyttää keulalla?
Onks toi SS:n kaavio auton omille lähivaloille pelkästään? Kun ite on melko käsi noissa autosähköhommissa nii ei oikein avaudu tuo kaavio ;)
Noi 175 rallyet on kyllä aika syvät joten se ei välttämättä haittaa ollenkaan vaikka laittaisi kilvenalustelineellä kiinni. Ylätuet kyllä kannattaisi viritellä jollakin tapaa. Nehän voisi olla lampussa kiinni lampun takaosassa ja autossa taas kiinni jossakin kohtaa puskuria / peltiä niin että tangot menee puskurin ja maskin välistä koriin (hankalasti selitetty mutta pointti varmaankin selkeni)
3bg passatissa on bi-xenonit, H7-pitkät ja 175 rallyet philipsin +30% lampuilla ja ihan kohtuullisesti näkee :) Piuhotukseksi riittää 100-wattisillekin 4mm2 virtapiuha akulta releelle ja siitä lampuille 2.5mm2 ja maajohdoiksi samanpaksuista.
3bg passatissa on bi-xenonit, H7-pitkät ja 175 rallyet philipsin +30% lampuilla ja ihan kohtuullisesti näkee :) Piuhotukseksi riittää 100-wattisillekin 4mm2 virtapiuha akulta releelle ja siitä lampuille 2.5mm2 ja maajohdoiksi samanpaksuista.
Onks toi SS:n kaavio auton omille lähivaloille pelkästään? Kun ite on melko käsi noissa autosähköhommissa nii ei oikein avaudu tuo kaavio ;)
Kiinnitä huomio vain tuohon lisäpitkien punaiseen johdotukseen. Eli akulta 15A sulakkeen kautta lisävaloreleen nastaan 30. Ostat siis jonkinlaisen sulakeboksin, sulakkeen ja tuommosen releen. Sitten auton omien pitkien johdosta herätepiuha releen nastaan 85 (releissä on numerot), maajohto nastaan 86 ja nastasta 87 piuha lisäpitkien polttimolle. Luonnollisesti lisäpitkät tarvitsee myös maata, joten polttimoille maapiuha kans...
Mulla on volvossa viritelty nuo lisäpitkien tuet niin että ne menee puskurin ja konepellin/maskin välistä puskurin metallirunkoon konehuoneen puolelle. Tuet on aika pitkät, ja ku niihin piti taittaa semmonen S-mutka niin tuenta ei ole aivan yhtä hyvä kuin että jos ne olis suorat. Mutta tyhjää paremmat toki... Olis ne saanu suoraanki asennettua ilman pitään "pujottamisia" mutten halunnut tehdä reikää puskurin kuoreen. Kilvenalusteline on ylösalaisin ja kilpi roikkuu erillisten tukien varassa kilvenalustelineen alapuolella. Näin sain valot hieman alemmas ja tuenta mahdollistui sieltä konepellin ja puskurin välistä. Laitoin tukiin kutistesukkaa ettei ne hankaa konepellistä tai puskurista maalia pois, jos sattuvat osumaan. Tässä hieman kuvia. Tarkkasilmäinen huomaa kakkiksen keskikonsolin ;)
Ruotsista ovat muuten ostelleet semmosia tukia jotka voi ruuvata siihen konepellin mukana nousevaan maskiin kiinni ja konepeltiä avatessa ne voi "napsauttaa" irti...
Näppärän näköinen asennus Petrillä! On vaan valot aika herkässä paikassa ;)
Audifinns:in sivuilla joku oli laittanut pultit läpi maskin ja mahd. ison prikan tai lätkän toiselle puolen et tukee mahdolilsimman montaa ripaa vasten.. Sillon nousis valot pellin mukana! Joutuis vaan vetämään johtoa melki tuplasti enemmän... Tuolla audifoorumilla joku vielä puhui merkkikohtaisista asennusraudoista, mut kuulemma maksavat maltaita yms. tiedä sit millaiset ne on... Taitaa olla helpoin laittaa kilvenalusteline suoraan ja valot siihen.... oli miten oli.
Juolahti vaan mieleen kun tota SS:n kaaviota kattelin et miksipä sitä ei vois totakin hommaa tehdä samointein... Tohon A4:seen on vaihdettu jälkikäteen faceliftin valot et onko niissä molemmat H7 vai miten? Auto ollu vasta parisen vkoa ja ensimmäinen audi, nii ei minkäänlaista käsitystä mistään asiasta ;)
Ei muuten pahan kalliit valot..... 49,- / kpl kun eräästä paikasta tiedustelin.
Audifinns:in sivuilla joku oli laittanut pultit läpi maskin ja mahd. ison prikan tai lätkän toiselle puolen et tukee mahdolilsimman montaa ripaa vasten.. Sillon nousis valot pellin mukana! Joutuis vaan vetämään johtoa melki tuplasti enemmän... Tuolla audifoorumilla joku vielä puhui merkkikohtaisista asennusraudoista, mut kuulemma maksavat maltaita yms. tiedä sit millaiset ne on... Taitaa olla helpoin laittaa kilvenalusteline suoraan ja valot siihen.... oli miten oli.
Juolahti vaan mieleen kun tota SS:n kaaviota kattelin et miksipä sitä ei vois totakin hommaa tehdä samointein... Tohon A4:seen on vaihdettu jälkikäteen faceliftin valot et onko niissä molemmat H7 vai miten? Auto ollu vasta parisen vkoa ja ensimmäinen audi, nii ei minkäänlaista käsitystä mistään asiasta ;)
Ei muuten pahan kalliit valot..... 49,- / kpl kun eräästä paikasta tiedustelin.
Isäukolle tuli asennettua joskus muutama vuosi sitten A6 maskiin Hellan Rallye 1000FF valot. Yläreunassa on ylätuet, niin ihan kohtuu tukevat on. Asennuksessa käytety ihan orkkis jalkaa ja maskin taakse laitettu vaan n. 100x50 mm latta per valo josta pultti läpi... Nyt valot kyllä vaihtuneet Dyna View valoihin, mutta asennus muuten sama.
Kuva
Samalla saa valot vielä hieman ylemmäksi ja viimeisetkin sentit kantavuudesta käyttöön ;)
Kuva
Samalla saa valot vielä hieman ylemmäksi ja viimeisetkin sentit kantavuudesta käyttöön ;)
17.5 lukee ainakin omissa valoissa.... ostin ite nuo sinilasiset ja muuta eroa ei taida olla kirkaslasisiin kuin se et sinilasisissa on parkit!
Valot on paikallaan ja täytyy kyl sanoa ettei toi maskiin kiinnittäminen niin simppelijuttu ollutkaan.... Varsinkin yläkiinnikkeet ja lopullinen säätö aiheutti harmaita hiuksia!
Valot on paikallaan ja täytyy kyl sanoa ettei toi maskiin kiinnittäminen niin simppelijuttu ollutkaan.... Varsinkin yläkiinnikkeet ja lopullinen säätö aiheutti harmaita hiuksia!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 34 vierailijaa