Audi TT hankittu, pohdiskelua
Valvoja: ffp jäsenet
Audi TT hankittu, pohdiskelua
Moro.
Tässä nyt olen tekemässä radikaalin ratkaisun kevään aikana ja Audi TT olisi mietinnän alla Passatin tilalle. Kivan näkönen pikku kippohan tuo on ja täällä ruotsin puolella hinnat pyörivät siinä 14k euron hinnoissa noilla 99-00 malleilla ja uudemmat mallit on siinä 20k euron hinnoissa.
Kait se tuo 1.8T kone sitten on otettava siihen. Noita kun on tuota normi 150hp ja 225 hp versioita. Tottakai isommat tehot kiinnostaisi, mutta tornihuhua olen kuullut että tuo 225 heppanen ei taho olla kovin kestävää sorttia, tietävät ihmiset valaiskoon tietämätöntä.
Quattro: Ehdottomasti tämä täytyy olla. Nelivetoa parempaa ei olekkaan :)
Sitten noista huolloista:
Mitä suurempia vikoja/huoltoja on tiedossa noin 100 000km ajetulle TeeTeelle? Entäs noitten huoltojen vaikeudet (verrattuna passatin suht helppoon huoltoon), kuinka näppärästi hoituu omalla pajalla toimiminen?
Kiitoksia vastauksista: Kaikki risut ja ruusut vain minulle kyseisestä kapistuksesta.
Tässä nyt olen tekemässä radikaalin ratkaisun kevään aikana ja Audi TT olisi mietinnän alla Passatin tilalle. Kivan näkönen pikku kippohan tuo on ja täällä ruotsin puolella hinnat pyörivät siinä 14k euron hinnoissa noilla 99-00 malleilla ja uudemmat mallit on siinä 20k euron hinnoissa.
Kait se tuo 1.8T kone sitten on otettava siihen. Noita kun on tuota normi 150hp ja 225 hp versioita. Tottakai isommat tehot kiinnostaisi, mutta tornihuhua olen kuullut että tuo 225 heppanen ei taho olla kovin kestävää sorttia, tietävät ihmiset valaiskoon tietämätöntä.
Quattro: Ehdottomasti tämä täytyy olla. Nelivetoa parempaa ei olekkaan :)
Sitten noista huolloista:
Mitä suurempia vikoja/huoltoja on tiedossa noin 100 000km ajetulle TeeTeelle? Entäs noitten huoltojen vaikeudet (verrattuna passatin suht helppoon huoltoon), kuinka näppärästi hoituu omalla pajalla toimiminen?
Kiitoksia vastauksista: Kaikki risut ja ruusut vain minulle kyseisestä kapistuksesta.
Viimeksi muokannut uiop, 11.1.2007 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin myynnissä olen nähnyt myös etuvetoista 225hv mallia.
Kestävyydestä sen verran että siinä 225hv mallissa on samat sisukset kuin s3, eli kestävämmät kuin 180hv malleissa. Muutenkaan en ole kestävyydesta kuullut huonoja uutisia. Mittaristo kannattaa syynätä tarkkaan, että näyttää oikein bensa ja lämpömittarit, eräänlainen tyyppivika, eikä halpa korjata.
100 tkm jälkeen tulee hihnanvaihto ellei ole jo tehty. Taitaa olla osassa huolto-ohjelmia merkitty tehtäväksi vesipumppuineen 90tkm kohdalla ja esmes briteissä tehtäväksi 180tkm kohdalla. Itse teetin syksyllä ja maksoi 460 kaikkineen. Haldexin öljyt nelikoissa kannattaa vaihtaa 30tkm välein ja suodattimineen 60 välein. Voi tehdä itsekin.
Noiden lisäksi normihuollot. Tuo 1.8 on aika idioottivarma ja huollot on suht ok hintaisia käsittääkseni, ainakin itse mitä olen ehtinyt tuohon teettämään.
Kestävyydestä sen verran että siinä 225hv mallissa on samat sisukset kuin s3, eli kestävämmät kuin 180hv malleissa. Muutenkaan en ole kestävyydesta kuullut huonoja uutisia. Mittaristo kannattaa syynätä tarkkaan, että näyttää oikein bensa ja lämpömittarit, eräänlainen tyyppivika, eikä halpa korjata.
100 tkm jälkeen tulee hihnanvaihto ellei ole jo tehty. Taitaa olla osassa huolto-ohjelmia merkitty tehtäväksi vesipumppuineen 90tkm kohdalla ja esmes briteissä tehtäväksi 180tkm kohdalla. Itse teetin syksyllä ja maksoi 460 kaikkineen. Haldexin öljyt nelikoissa kannattaa vaihtaa 30tkm välein ja suodattimineen 60 välein. Voi tehdä itsekin.
Noiden lisäksi normihuollot. Tuo 1.8 on aika idioottivarma ja huollot on suht ok hintaisia käsittääkseni, ainakin itse mitä olen ehtinyt tuohon teettämään.
Kyllähän nuo valmistusmaat menee kaikilla merkeillä nykyään niin ristiin ettei enää voi suoraan sanoa et audi on saksasta jne. Mutta, mutta ilmanmuuta kannattaa hankkia se 225 quattro vaikka ylläpito onkin hiukan kalliimpaa kuin "tehottomimmissa" versioissa. 225:n koneen kestävyydestä en ole kuullut mitää moitittavaa, mutta siinä sivussa erinäisiä antureita ja venttiilejähän noihin joutuu välillä vaihtamaan. Omalla pajalla toimiminen hoituu yhtä hyvin tai huonosti kuin muidenkin uudehkojen autojen kanssa. Läppäri ja Vag-com olisi hyvä olla itsellä ylipäätään kun pitää noita uudempia vaggilaisia, niin pääsee vähän selville missä on mahdollisesti vikaa. Hauska auto kaikenkaikkiaan ja etenkin talvella ;)
Mulla uusittiin heti maahantuonnin jälkeen yksi sivuttaiskiihtyvyysanturi ja bypass-venttiili (kulutustavaraa), lisäksi olen saanut rasvailla sähkölasien vaijereita, mittaristo on sökö (mainitut bensa- ja lämpömittarit näyttää aivan liikaa). Mitään muuta kummempaa ei tässä puolentoista vuoden tuttavuuden aikana ole ilmennyt.
Vesipumppu vaihdettiin kahteen kertaan, kun hihnanvaihtohuollon yhteydessä pistetty uusi pumppu vuosi heti alkuunsa.
Alkupään laitteissa ilmeisesti soittimessa volumen säädön kanssa joillakin ongelmia, volumenuppi elää ihan omaa elämäänsä, koska jokin eeprom-piiri tulee tiensä päähän.
Ainiin ja myös tuttu VAG-vika, eli ovenkahvan mikrokytkinvika on aika yleinen. Ilmenee niin, ettei ovea avatessa sisävalo syty eikä sivulasi (vain roadsterissa?) laske sitä puoltatoista senttiä.
Vesipumppu vaihdettiin kahteen kertaan, kun hihnanvaihtohuollon yhteydessä pistetty uusi pumppu vuosi heti alkuunsa.
Alkupään laitteissa ilmeisesti soittimessa volumen säädön kanssa joillakin ongelmia, volumenuppi elää ihan omaa elämäänsä, koska jokin eeprom-piiri tulee tiensä päähän.
Ainiin ja myös tuttu VAG-vika, eli ovenkahvan mikrokytkinvika on aika yleinen. Ilmenee niin, ettei ovea avatessa sisävalo syty eikä sivulasi (vain roadsterissa?) laske sitä puoltatoista senttiä.
No nyt löyty TeeTee Arille ja hymyilyttää ja vähän jännittää. 2000 vuoden hopea-huoli jolla ajettu 100tkm. Hintaa oli vajaa 17k euroa. Tuossa loppukuusta pitäisi kaupat lyödä lukkoon.
Auto itsessään on tosiaankin hopea (umpikattonen) quattro tuolla 225hp koneella. joten se löyty mitä etsin. Climatronic löytyy, Cruisea ei :(. Normi musta nahkasisusta ja kaikki huollot tehty huoltoliikkeissä (merkki-sellaisissa).
Sitten kysymys, mitenkäs noitten chippaus-duuninki? minkäslaisia tehoja noilla vakio kamppeilla sinne on laitettu? Ei sillä, että heti olisin autoa raijaamassa pajotettavaksi vaan ihan mielenkiinnosta.
Kyllä on miehen hyvä olla nyt :)
Auto itsessään on tosiaankin hopea (umpikattonen) quattro tuolla 225hp koneella. joten se löyty mitä etsin. Climatronic löytyy, Cruisea ei :(. Normi musta nahkasisusta ja kaikki huollot tehty huoltoliikkeissä (merkki-sellaisissa).
Sitten kysymys, mitenkäs noitten chippaus-duuninki? minkäslaisia tehoja noilla vakio kamppeilla sinne on laitettu? Ei sillä, että heti olisin autoa raijaamassa pajotettavaksi vaan ihan mielenkiinnosta.
Kyllä on miehen hyvä olla nyt :)
Vähän kutistu tuo aika TT:n tulemiselle talliini. Tuossa iltapäivällä pitäisi lähteä hakemaan laitos kun oikein tuovat minulle sen 700kilometrin matkan ja itse tarvitsee taittaa 50kilometriä matkaa vain. :)
Ja sitten odotellaankin että sataisi tuon lumen maahan.
Vännittää niin paljon että ruoka ei taho mahassa pysyä
Ja sitten odotellaankin että sataisi tuon lumen maahan.
Vännittää niin paljon että ruoka ei taho mahassa pysyä
Heikki sanoi: "Niin, normiajossa täysin etuveto."
No ei nyt täysin, jos täsmällisiä ollaan, vaan jotain 90 eteen 10 taakse.
Lähde: http://www.autowiki.fi/index.php/Haldex
No ei nyt täysin, jos täsmällisiä ollaan, vaan jotain 90 eteen 10 taakse.
Lähde: http://www.autowiki.fi/index.php/Haldex
On kyllä niin mukava vehje. Rakkautta ensi polkasulla. Onhan tuon kanssa opiskelemista, mutta voiiihan helekutti ku se on kiva!
Nyt pitäis sitten löytää läpivienti keulasta sisään sekä sisätilan lämppärille, että subin virralle. Näyttää olevan niin tiukkaan pakattu tuo keula, että nyt äkkiseltään en sieltä löytäny juurikaan mitään paikkaa. Taitaa alkaa juttu menemään jo ei niin yleiselle puolelle että pitäisi melkeen siirtää tämä topikki jonnekkin muualle.
Nyt pitäis sitten löytää läpivienti keulasta sisään sekä sisätilan lämppärille, että subin virralle. Näyttää olevan niin tiukkaan pakattu tuo keula, että nyt äkkiseltään en sieltä löytäny juurikaan mitään paikkaa. Taitaa alkaa juttu menemään jo ei niin yleiselle puolelle että pitäisi melkeen siirtää tämä topikki jonnekkin muualle.
-
- -
Avant A4 -99:ssä ainakin perstuntuma sanoo että eturenkaat vetää enemmän, kun lähtee puskemaan lumella leikittäessä. Sen sijaan -98 A6 2,7BiTurbolla oli talvisladittelu paljon kivempaa, eikä siis pelkästään tehojen puolesta
Eipä noidenkaan kahden voimajaossa pitäisi eroja olla, kun molemmat on saman sukupolven Torsenilla. Sen sijaan kaasun asento vaikuttaa hyvinkin paljon käytökseen. Kaasua painamalla auto tuntuu takavoittoiselta, kun taas nostaessa kaasua tulee kuskista matkustaja.
-
- -
Kävinpä tuossa lumisella mettätiellä vähän kokeileen noita nelivedon ominaisuuksia ja onhan se kiva. Tahtoo vain löysätä tuon kaasun juuri siellä missä ei pitäisi ja pyörähtämäänhän sitä lähdetään sitten, sen jälkeen sitä sittenkin hypitään kytkimen ja jarrun päällä minkä jaloistaan pääsee.
Pirteämmissä lähdöissä auto kyllä tuntuu todella takapainotteiselta, perä työntyy sivulle.
Pirteämmissä lähdöissä auto kyllä tuntuu todella takapainotteiselta, perä työntyy sivulle.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”