by pass vai dumppi g2 tic
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 7.6.2005 23:19
by pass vai dumppi g2 tic
Eli auto mihin joku pihisiä hankittava olisi k-jetillä oleva g2 gti 8v tic jossa ahtimena muokattu t03:nen.. Eli pystyikö tohon laittaa by pass:in vai sekottaako ruutan jotenkin vai onko tyytyminen dumppiin.?
2-mäntäinen dumppihan tuossa toimisi hyvin. (esim. bailey) http://www.rallyracefin.fi/bailey/Yleis%20Bailey.pdf
Eli auto mihin joku pihisiä hankittava olisi k-jetillä oleva g2 gti 8v tic jossa ahtimena muokattu t03:nen.. Eli pystyikö tohon laittaa by pass:in vai sekottaako ruutan jotenkin vai onko tyytyminen dumppiin.?
eiköhän tuo mene toisin päin, että dumppi sekottaa ku se päästää ilmat pihalle ja by pass kierrättää takaisin imu puolelle... en tiedä k-jetistä, mutta ilmamäärämittarilla varustetuissa autoissa ilmenee seoksen heittelyä dumpin kanssa...
Ehtiikö esim. MAP-anturillinen vekotin kompensoida seosta jotenkin kun paine laskee?
Tottakai, bensansyöttöhän mitä isommissa määrin perustuu imusarjan paineeseen. Tälläisissa moottoreissa ei ole mitään väliä onko Bypass vai Dumppi, koska se vaikuttaa vain paineisiin/virtauksiin ennen kaasuläppää, MAP-anturihan on kytketty imusarjaan.
K-jetin ei ole imusarjan paineeseen perustuva ruiskutusjärjestelmä, ihan vain tarkennukseksi ettei tule väärinkäsityksiä. K-jetti koneseen kanssa By-pass, ei dumppia.
Mikäs siitä tekee vähemmän herkemmän? Eihän ne seokset MAFillisissa autoissakaan ole sekaisin muutakuin vaihtotilanteessa, mikäli dumppi on tarpeaksi kireälle säädetty.
Ihan samalla tavalla ne seokset menee sekaisin, mitataan sitä ilmaa viimeisen päälle modernilla filmimassamittarilla, taikka sitten mekaanisella soppakauhalla (käytännössä K-Jetillä menee seokset vielä enemmän persiileen).
Ihan samalla tavalla ne seokset menee sekaisin, mitataan sitä ilmaa viimeisen päälle modernilla filmimassamittarilla, taikka sitten mekaanisella soppakauhalla (käytännössä K-Jetillä menee seokset vielä enemmän persiileen).
itsellä ainakin toimii ihan kivasti k-jetillä oleva auto dumpin kera.dumppi on paten tekele ja pirssi toi profiilin vanhus.seokset käy aavistuksen rikkaalla vaihdon jälkeen mutta dumpin laiton jälkeen vastaa kaasuun ihan eri kivasti kuin ilman dumppia.siis huomattavasti parempi nykyisin.lisänä tietysti se kuuluisa päitten kääntely kuin autovanhus ja vieläpä ruma sellainen sihisee ja viheltää kuin hornetti,amiskat ihmeissään....
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 7.6.2005 23:19
Laita tohon autoon mielellään BY:pässi, jos et kaipaa sihinää.
Tuo kaasun vastaamiiseen, ei toi Dumppi tai by-pässi oikestaan siihen kaasun vastaamiseen vaikuta mitenkään, vaan siihen ettei hukkaportti aukeile turhaan,jos hukkaportin letku laitettu ennen kaasuläppää
Nyt alkaa menemään hyvin vahvasti puurot ja vellit sekaisin.
Mutta asiaan. Ei kannata tehdä helposta asiasta liian vaikeaa. Lukee vaikka noita turbo FAQ:ja läpi niin voi selventyä moni asia.
Yhteenvetona siis: Ilmamäärämittarilliseen by-pass jos haluaa, että toimii "oikein".
Mapilliseen sitten kumpi tahansa.
Jos taas ei pätkääkään kiinnosta miten auto toimii/ei toimi vaan haluaa vain suhinaa, niin miksi sitten pitää edes kysellä.
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 7.6.2005 23:19
Ehkä ei kannata kysyä mitään :) .Ekaa turbo autoa rakentelen ja aina törmää siihen että kysyy mitä tahansa asiaan liittyvää niin toinen sanoo toista ja kolmas kolmatta.. Ja lopuksi tulee kommentti: oisit lukenut sieltä niin ei tarttis tulla tänne kyselee tyhmiä.. Tää on vaan mitä oon todennut, hyviäkin neuvoja olen saanut kiitos niistä, mutta hankalaa kun ei tiedä mikä on sitä oikeaa tietoa.
by-pass tulossa jos ketään enää kiinnostaa..
by-pass tulossa jos ketään enää kiinnostaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa