Terve!
Mikä voisi olla vikana kun huomasin tuossa että pienen kiihdytyksen jälkeen ahdin hehkuu punaisena vaikka en tosiaan mitenkään kauaa revittänyt ja ulkonakin oli vain +1 astetta. Ahdin on IHI RHF6CB ja sillä on ajettu alle 2000km. Auto on/pitäisi olla vakio. En voi varmistaa asiaa edellisiltä omistajilta kun auto on tuotu viikko sitten saksasta..
Sitten huomasin että yksi letku (alipaineletku? kuva: A) on pistetty poikki, väliin todella pieni ja kuristava putki (kuva: B) josta sitten letku taas jatkuu. Vaikeasti selitetty eli siis yksinkertasesta: letku keskeltä poikki, välissä pieni kuristava putki/jatkokappale ja klemmareilla takas kiinni. Mikä tää ihme viritys on? Voisiko tällä olla jotain tekemistä asiaan? Tuttu sanoi että alipaineletkun kuristamisella saisi nostettua ahtoja kun hukkaportti ei pääse aukeamaan niin nopeasti tai jotain tuollaista...
Kuva A: http://i90.photobucket.com/albums/k253/NiS0/CIMG3083.jpg?t=1167927538
Kuva B: http://i90.photobucket.com/albums/k253/NiS0/CIMG3085.jpg?t=1167927573
Ahdin hehkuu punaisena
Valvoja: ffp jäsenet
Auto on/pitäisi olla vakio.
Vakio G2 16V turbo? Mikäs se semmonen on? Kyllä ne ahtimet aika pienestä alkaa tarvittaessa hehkumaan, jos vaan on riittävästi ahtoja. Paljonko ehti ahtamaan tuossa revittelyssä ja miten kauan tuo kesti?
Tuo letkuliitos näyttää ihan tavalliselta jatkokselta kun tuo sininen letku on loppunut kesken ja sitä on jatkettu mustalla.
Kyllä ne ahtimet aika pienestä alkaa tarvittaessa hehkumaan, jos vaan on riittävästi ahtoja.
Joo no 0.5bar ahtoja :)
Paljonko ehti ahtamaan tuossa revittelyssä ja miten kauan tuo kesti?
Sen 0.5bar ja n. 2km
Tuo letkuliitos näyttää ihan tavalliselta jatkokselta kun tuo sininen letku on loppunut kesken ja sitä on jatkettu mustalla.
Ite laitoin noi siniset letkut tuonne ja samalla huomasin ton letkuliitoksen. en viittinyt vaihtaa tuota mustaa letkua ja kuriputkea sen sisällä kun en tiedä mikä viritys se on..
IHI:stä en tiedä, mutta kyllä nuo piskuiset K03:set hehkuu varmasti punaisena 2km lämän jälkeen, tartte oikeastaan noinkaan pitkään vetää...varsinkin jos ahtoja nostettu.
no ei tätä noin pieneen voi verrata. eräs kaveri on vakio ahtimella vetässy 354hp dynossa että se kestää kuulemma lähemmäs 400hp. Esim. Impreza STI:ssä on 265hp ja siinä on IHI RHF5 kun tässä mun pelissä seon IHI RHF6 eli jonkin verran isompi..
Hieman otti silmään tuo teholukema RHF5 ahtimella. Kuitenkin kun ahdin on max luokkaan 210hv-220hv eli sama kuin k03. Että aika rajusti on tosiaan saanut sen virtaamaan.
RHF6 on suositeltu 270hv max että eipä tuo mikään uskomattoman iso ole.
Kuristaako turbiinipuoli?
Niin ja oletko varma että on tuo 0.5bar ahtopainetta?
RHF6 on suositeltu 270hv max että eipä tuo mikään uskomattoman iso ole.
Kuristaako turbiinipuoli?
Niin ja oletko varma että on tuo 0.5bar ahtopainetta?
Viimeksi muokannut Warmaster, 6.1.2007 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli aikoinaan tuon matukan pikkuveli (1.6L 16v 4x4) ja sillä kun polki 0-200 niin ahdin toimi kavereitten sytkärinä. Ahtinena taisi olla ihin rhb6:n
Tuo auto oli mulla joskus reilut 10v sitten ja ensimmäinen turbo vehje silloin. Silloin ei ollut viellä mitään seos mittareita itsellä käytössä vaan lähinnä tuurilla mentiin. Ihme kapistus tuo oli koneeltaan kestämään kun ei se porsinut vaikka kuinka sitä yritti(lähinnä näin jälkeenpäin ajateltuna).
Tuo auto oli mulla joskus reilut 10v sitten ja ensimmäinen turbo vehje silloin. Silloin ei ollut viellä mitään seos mittareita itsellä käytössä vaan lähinnä tuurilla mentiin. Ihme kapistus tuo oli koneeltaan kestämään kun ei se porsinut vaikka kuinka sitä yritti(lähinnä näin jälkeenpäin ajateltuna).
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 30.8.2006 23:18
Empä usko, että tuo letku olisi hukkaportin kellolle menvä kun se on imupuolella ilmamäärämittarin jälkeen ja siis ennen ahdinta. Samaan kohtaan imuputkistoa näyttää menevän venttiilikopan huohotusletku.
Ettei nyt vaan olisi letkut sekaisin.
Edit: Tuossa aloitusviestin kuvassa nuolella merkattu sininen letku tulee ilmeisesti ahtopaineen säätöventtiililtä joka säätää hukkaportin ohjauspainetta. Jos siinä on kuristin, niin ahtopaine putoaa ja sen nouseminen hidastuu koska hukkaportille pääsee täysi tai ainkin liian suuri paine joka avaa hukkaporttia liikaa/liian aikaisin.
Kuvassa ei kyllä säätöventtiiliä näkynyt..
Tuo ahtimen hehkuminen kuullostaa liian myöhäseltä sytytykseltä joka kannattaa tarkastaa kun se ei paljoa maksa vaivaa.
Eli tuommoinen "bypass klappen-stellventil" pitäisi löytyä.

Ettei nyt vaan olisi letkut sekaisin.
Edit: Tuossa aloitusviestin kuvassa nuolella merkattu sininen letku tulee ilmeisesti ahtopaineen säätöventtiililtä joka säätää hukkaportin ohjauspainetta. Jos siinä on kuristin, niin ahtopaine putoaa ja sen nouseminen hidastuu koska hukkaportille pääsee täysi tai ainkin liian suuri paine joka avaa hukkaporttia liikaa/liian aikaisin.
Kuvassa ei kyllä säätöventtiiliä näkynyt..
Tuo ahtimen hehkuminen kuullostaa liian myöhäseltä sytytykseltä joka kannattaa tarkastaa kun se ei paljoa maksa vaivaa.
Eli tuommoinen "bypass klappen-stellventil" pitäisi löytyä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa