golf 3. (2e) korkea kulutus
Valvoja: ffp jäsenet
Tuo ensimmäinen sininen vento on ollut tuossa liikkeessä myynnissä jo keväästä kun muijalle ventuskaa etsittiin mällätyn audin tilalle. Vaasan käyttöautolla -95 farkku golf 203tkm 4900e. Työkaverilla on -04 farkkugolf ja jotain häikkää koneessa, menee valmistajan takuuseen. Olihan muijan ventostakin pyynti 7900e mutta käteisellä 5600e.
Juu, onhan noissa varmasti tinkivaraakin, mutta niin on varmasti myös samanhintaisissa Tojoissa ja Nissaneissa.
Itse varmaan ottaisin mielummin loppupään Venton kuin alkupään Boran. Toisaalta, meillä on ollut perheessä ensimmäisen valmistusvuoden kakkosgolf jo pitkälti toistakymmentä vuotta (toisena omistajana) eikä siinä mitään lastentauteja ole toistaiseksi ilmaantunut :D
Itse varmaan ottaisin mielummin loppupään Venton kuin alkupään Boran. Toisaalta, meillä on ollut perheessä ensimmäisen valmistusvuoden kakkosgolf jo pitkälti toistakymmentä vuotta (toisena omistajana) eikä siinä mitään lastentauteja ole toistaiseksi ilmaantunut :D
Itse ostin oman ventoni joulukuun alussa ja hinta oli 3k€:n kieppeillä, siisti auto ja 17" kunnolliset vanteet mukaan. Ei oikein järkevältä tunnu noiden pyyntihinnat, ei se ole hullu joka pyytää,vaan se joka maksaa...
Volkkareilla tuntuu kuitenkin hinnat olevan kohtuu järkeviä, varsinkin jos vertaa 90-luvun puolivälin toyotiin..
Niin muuten,minun kaasujalalla selviää 2.0i:llä n. 8 litralla seka-ajossa. Ei yhtään paha jos vertaa entiseen käyttikseen(Gti Sunny) ~10 litraa .
Volkkareilla tuntuu kuitenkin hinnat olevan kohtuu järkeviä, varsinkin jos vertaa 90-luvun puolivälin toyotiin..
Niin muuten,minun kaasujalalla selviää 2.0i:llä n. 8 litralla seka-ajossa. Ei yhtään paha jos vertaa entiseen käyttikseen(Gti Sunny) ~10 litraa .
Työkaveri jolla on joku -88 sani just kysyi paljonko mulla menee bensaan kuukaudessa ja laskin että tankilla ajan max 2 viikkoa niin kyllä siihen sellaset 100e palaa,kaveri ajelee 20 eurolla viikon työmatkat (työmatka noin 10km).
Paljonhan auton hintaan vaikuttaa ajomäärä, tuollaisia 250-300tkm pukattuja punaisia ventoja saa 2-3000e.
Paljonhan auton hintaan vaikuttaa ajomäärä, tuollaisia 250-300tkm pukattuja punaisia ventoja saa 2-3000e.
-
- -
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=16139
Välillä tykkään polkea, mutta mielestäni aivan kohtuu kulutus.
Nuo lukemat siis 14" peltivanteilla.
Välillä tykkään polkea, mutta mielestäni aivan kohtuu kulutus.
Nuo lukemat siis 14" peltivanteilla.
10km per siivu? Ei taida se kaveri paljoa muuten sitten autoa käyttää, viiden litran kulutuksellakin joutuisi nimittäin kuukauden aikana tankkaamaan 20 litraa. Nykyisellä bensanhinnalla tuokaan ei nimittäin onnistu 20 eurolla :D
Kuten aikaisemmin puhuinkin tuossa on oman Golfin kulutuslukemia vuodelta 2006. Tuo kesäinen 7,4l kulutus tuli kun kuukauden ajelin autokoulun oppien mukaan ennakoiden ja turhia kiihdytyksiä ja revittelyjä välttäen. Valmistajan lupaama yhdistetty kulutus on 7,0l, joten ei tuo kauas jäänyt.
Kuten aikaisemmin puhuinkin tuossa on oman Golfin kulutuslukemia vuodelta 2006. Tuo kesäinen 7,4l kulutus tuli kun kuukauden ajelin autokoulun oppien mukaan ennakoiden ja turhia kiihdytyksiä ja revittelyjä välttäen. Valmistajan lupaama yhdistetty kulutus on 7,0l, joten ei tuo kauas jäänyt.
Joo ei se muuta kun töissä käy, muuten tankkaa itteään. Kirjauduin tuohon tankkaus.comiin niin katotaan millaista käppyrää tulee. Jos tuohon alle 10L lukemiin pääsette niin melkoista körökörö -kirkkoon meno on. Farkussa on nyt puoli tankkia mennyt ja tripparissa 300km. Työmatka on 12.5km josta 10km 80km/h ohitustietä. Vuodessa tulee 15000km josta 7500km työmatkaa (-06).
Venton ohjekirjassa luki että yhdistetty kulutus 9L 55kw.
Venton ohjekirjassa luki että yhdistetty kulutus 9L 55kw.
No, mun ajotapa ei ole mitää köröttelyä, vaan ennakoivaa ja taloudellista. Mua hitaampia on huomattavasti enemmän kuin nopeampia ja ohi meen jos siinä on jotain järkeä. Ja se kulutus on edelleen sen about 7l/100km. Mulla työmatka on jotain 37km, josta taajamaa 5km, ei liikennevaloja. Muuta ajot jää varmaan alle 10 %:iin. Ja oothan säkin tuossa päässyt jo 8.2 litran kulutukseen. Mikä on kuvailemallasi ajeprofiililla ihan kohtuullinen.
Tuos kun kehuit, että on hyvin pidetty, niin mistäs sä sen tiedät?
Ja tätä kans vähän ihmettelin
Et kertonut paljonko tällä sun golffilla oli ostohetkellä ajettu, mutta jostain muistaisin sinun sanoneen että 230tkm. Onks se vähä vai paljo? Mun mielestä ei ainakaa vähän, vaikkei nyt mahdottoman paljoakaan. Millään autolla ei pääse noin pitkältä, ettei mitään vikaa olisi, oli sitten volsu, mersu tai toyota. Mutta sillehän en mitään voi jos joku haluaa välttämättä ihan vaan periaattesta haukkua volsua joka toisessa topicissa...
Ja nyt mä kyllä perkeles lopetan tämän takkuamisen osaltani. Osta sä se vanha mersu, mutta mä ajelen volkkarilla tyytyväisenä :)
ps. täytyy munkin jaksaa joskus nakutella nuo tiedot tuonne tankkaus.com:iin, niin saa oikein todellisen pitkän ajan kulutuksen. Ja saa tuonne vissiin laitettua korjauksiinkin menneet kulut, saapa kauhistella niitäkin sitte.
Tuos kun kehuit, että on hyvin pidetty, niin mistäs sä sen tiedät?
Ja tätä kans vähän ihmettelin
Yllätyin vain noista lastenvioista vähäisistä kilometereistä huolimatta.
Et kertonut paljonko tällä sun golffilla oli ostohetkellä ajettu, mutta jostain muistaisin sinun sanoneen että 230tkm. Onks se vähä vai paljo? Mun mielestä ei ainakaa vähän, vaikkei nyt mahdottoman paljoakaan. Millään autolla ei pääse noin pitkältä, ettei mitään vikaa olisi, oli sitten volsu, mersu tai toyota. Mutta sillehän en mitään voi jos joku haluaa välttämättä ihan vaan periaattesta haukkua volsua joka toisessa topicissa...
Ja nyt mä kyllä perkeles lopetan tämän takkuamisen osaltani. Osta sä se vanha mersu, mutta mä ajelen volkkarilla tyytyväisenä :)
ps. täytyy munkin jaksaa joskus nakutella nuo tiedot tuonne tankkaus.com:iin, niin saa oikein todellisen pitkän ajan kulutuksen. Ja saa tuonne vissiin laitettua korjauksiinkin menneet kulut, saapa kauhistella niitäkin sitte.
Farkussa ostohetkellä 210tkm, nyt 218tkm. Olen kolmas omistaja. Ei lommoja/ruostetta, pesty aina käsin. Sisusta ehjä ja siisti, ajosta muistuttaa kulunut ratti, ei ylimääräisiä reikiä missään, ei polteltu, suhkoot täydellinen huoltokirja. Kesärenkailla siistit 14" 6-puola-alut, talvikumit alkuperäisillä siisteillä peltivanteilla.
Farkkuun ladattu nyt 8000km aikana 400e varaosiin jotka volkkarissa luetaan tyyppivioiksi, muissa merkeissä ovat vaihtolistalla 250-300tkm kohdalla, mutta eiköhän tuo nyt jonkin aikaa taas toimi. Joulukuun keskikulutus oli 8.2L.
Farkkuun ladattu nyt 8000km aikana 400e varaosiin jotka volkkarissa luetaan tyyppivioiksi, muissa merkeissä ovat vaihtolistalla 250-300tkm kohdalla, mutta eiköhän tuo nyt jonkin aikaa taas toimi. Joulukuun keskikulutus oli 8.2L.
No niin, nyt mä tiedän mihin se palkka aina katoaa :) Tuli nakuteltua nuo tiedot tuonne tankkaus.com:iin. Ja joku tietysti ihmettelee, mistä oon lukemat vetässy, niin oon laittanut jokaisen tankkauksen ja korjauksen vihkoon ylös. Kunnon huoltokirja, eikä mitään merkkiliikkeen valohoito-opasta :)
Joo, eli siitä kulutuksesta faktaa tästä. Hyvin sielä 7 litran nurkilla tuo pyörii. Rahaa näkyy savuavan pakoputkesta semmonen paritonnia vuodessa. Litrahintana käytin 1.25 euroa, joka on varmaan aika lähellä viimevuoden keskihintaa.
Muita kuluja tässä vajaan vuoden aikana on tullut 1240 euroa, johon sisältyy talvirenkaat 370e (kuluu kuuleman mukaan mersuissakin), erilissarja 250e, lasien tummennus; parit öljynvaihdot yms. Yhteenlaskettu varsinaisiin korjauksiin mennyt summa on vajaa 350 euroa. Enimmäkseen osiin, jotka olivat valmiiksi vaihtokunnossa, kun ei edellinen omistaja ole viitsinyt vaihtaa. Minusta tuo summa ei ole ollenkaan paha, jos autolla meinaa ajaa pitempään. Tuostakin summasta osa on mennyt hommiin, joita ei ihan pakko olis ollut tehdä, mutta kun tykkää siitä että kaikki pelaa niinku pitääkin. Ja kun päivät istuu näytön ääressä, niin illalla/viikonloppuna on pakko saada ruuvata jotain :)
Mikähän ihmevolkkari tuo emännän Vento on, kun tätä Golffia on pitänyt korjata vuoden aikana kaks kertaa enemmän kuin ventoa 2.5 vuoden aikana ja tähän golffiinkin on mennyt noin mahottoman huima summa. On ne huonoja autoja nämä volsut, joka vuosi pitää korjata monella kympillä...
Taas tämä riistäyty OT:n puolella, vaikka piti vain tuoda bensa ym. kulut esiin. Ja juttuki meinaa mennä vähän ala-arvoiseksi. Nyt lopetan.
Joo, eli siitä kulutuksesta faktaa tästä. Hyvin sielä 7 litran nurkilla tuo pyörii. Rahaa näkyy savuavan pakoputkesta semmonen paritonnia vuodessa. Litrahintana käytin 1.25 euroa, joka on varmaan aika lähellä viimevuoden keskihintaa.
Muita kuluja tässä vajaan vuoden aikana on tullut 1240 euroa, johon sisältyy talvirenkaat 370e (kuluu kuuleman mukaan mersuissakin), erilissarja 250e, lasien tummennus; parit öljynvaihdot yms. Yhteenlaskettu varsinaisiin korjauksiin mennyt summa on vajaa 350 euroa. Enimmäkseen osiin, jotka olivat valmiiksi vaihtokunnossa, kun ei edellinen omistaja ole viitsinyt vaihtaa. Minusta tuo summa ei ole ollenkaan paha, jos autolla meinaa ajaa pitempään. Tuostakin summasta osa on mennyt hommiin, joita ei ihan pakko olis ollut tehdä, mutta kun tykkää siitä että kaikki pelaa niinku pitääkin. Ja kun päivät istuu näytön ääressä, niin illalla/viikonloppuna on pakko saada ruuvata jotain :)
Mikähän ihmevolkkari tuo emännän Vento on, kun tätä Golffia on pitänyt korjata vuoden aikana kaks kertaa enemmän kuin ventoa 2.5 vuoden aikana ja tähän golffiinkin on mennyt noin mahottoman huima summa. On ne huonoja autoja nämä volsut, joka vuosi pitää korjata monella kympillä...
Taas tämä riistäyty OT:n puolella, vaikka piti vain tuoda bensa ym. kulut esiin. Ja juttuki meinaa mennä vähän ala-arvoiseksi. Nyt lopetan.
Juu, jännä juttu kun toiset kehuu ja toiset moittii tuota kulutusta. Tiiä sitten hörppiikö nuo taajamassa sitten niin paljon, että se nostaa kulutusta nopeasti. Mene ja tiedä, mutta ei mulla ja mun ajoilla ainakaan oo valittamista...
Älkääkä nyt hyvät ihmiset selittäkö, että mä ajan tankilla niin ja niin paljon, kun ei se kerro siitä kulutuksesta oikein mitään. ^Tossakin esimerkissä kulutus voi olla 10l, jos tankki on ihan kuiva ja sinne menee se 55l (eikös ventossa ollut 55l tankki?) tai sitten jos sinne meneekin vain 45 litraa, niin kulutus on jo 8.2.
Muutenkaan sitä kulutusta ei kovin tarkasti yhellä tankillisella saa mitattua, kun ei se kuitenkaan ihan prikulleen yhtä täyteen tuu. Ainakin mulla saa tankkiin ekan pistoolin napsauksen jälkeen luritettua vielä 10l. Se täytyy laskea vähän pitemmältä aikaväliltä, 5000 kilometrillä rupee tulemaan jo tarkkoja tuloksia.
Älkääkä nyt hyvät ihmiset selittäkö, että mä ajan tankilla niin ja niin paljon, kun ei se kerro siitä kulutuksesta oikein mitään. ^Tossakin esimerkissä kulutus voi olla 10l, jos tankki on ihan kuiva ja sinne menee se 55l (eikös ventossa ollut 55l tankki?) tai sitten jos sinne meneekin vain 45 litraa, niin kulutus on jo 8.2.
Muutenkaan sitä kulutusta ei kovin tarkasti yhellä tankillisella saa mitattua, kun ei se kuitenkaan ihan prikulleen yhtä täyteen tuu. Ainakin mulla saa tankkiin ekan pistoolin napsauksen jälkeen luritettua vielä 10l. Se täytyy laskea vähän pitemmältä aikaväliltä, 5000 kilometrillä rupee tulemaan jo tarkkoja tuloksia.
Mittasinpa kuinka paljon tankillisella pääsee, kun ei oo sitä tullu tehtyy pitkään aikaan. 563km 55l tankilla eli kulutus himpun alle 10l/100km! Jotain on nyt muuttunut, koska viime kesänä keskikulutus oli siellä 6-7 l /100km... Tuskin ajotapa voi niin paljon vaikuttaa.
Ehkä pitää rauhottua ja yrittää tosiaan vielä laskea pidemmältä ajalta ennen ku rupee antureita vaihtelee.
Ehkä pitää rauhottua ja yrittää tosiaan vielä laskea pidemmältä ajalta ennen ku rupee antureita vaihtelee.
2E koneen kulutus nousi ~2 litraa.
Vikakoodi herjaa aktiivista Nakutusanturin vikaa, voiko johtua siitä?
Vai pitääkö alkaa vaihtelemaan moottorin lämpötilaanturia?
Kylmällä koneella auto pelaa hienosti, mutta lämpimällä on tosi tukkoisen olonen.
Ajon jälkeen haistaa pakokaasuistakin että nyt käy todella rikkaalla seoksella.
Vai pitääkö alkaa vaihtelemaan moottorin lämpötilaanturia?
Kylmällä koneella auto pelaa hienosti, mutta lämpimällä on tosi tukkoisen olonen.
Ajon jälkeen haistaa pakokaasuistakin että nyt käy todella rikkaalla seoksella.
Tuolla 1.8 66KW ABS-koneisella Golffilla pääsee maantiellä jopa alle 6 litran lukemiin, mutta vähäinenkin kaupungissa ajelu nostaa kulutusta melkoisesti. Ruotsin reissulla söi kotimatkalla 6.1 litraa/100km, pelkkää maantieajoa. Sekalaisessa ajossa, ehkä Kaupunki 30% / Maantie 70% Pyöritään 7-8 litran lukemissa jo, välillä ylikin...
Joukkis kirjoitti: 2E koneen kulutus nousi ~1-1.5 litraa.
Vai pitääkö alkaa vaihtelemaan moottorin lämpötilaanturia?...
Moottorin lämpötila-anturin vaihdoin, parani jo jonkun verran, mutta edelleen lämpimänä on tukkoinen.
Ja lämpimällä koneella kun lähtee kiihdyttämään täyskaasulla, niin kiihdyttäessä tuntee että moottori nykii hieman kokoajan.
Voiko vika siis olla tuossa nakutusanturissa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”