Peltivanteiden levitys ja sopivuus Jettaan
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Peltivanteiden levitys ja sopivuus Jettaan
Eli tarkoitus olis hankkia jostain 15" pellit ja tuossa tarjottiin 15x6" peltejä et:llä 45. Mahtaako tuollainen haukata kiinni iskariin tai jonnekin muualle tuolta sisäpuolelta vai pyöriikö ihan vaivatta? Auttakee!
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 4.1.2007 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Eikö kukaan osaa sanoa? Mitenkäs jos peltivanteessa on liian suuri keskireikä, kun siihen ei ilmeisesti oo mitään sovitteita saatavilla, niin haittaako kuinka paljon? Täristääkö tai jotain vastaavaa?
Entä sopiiko vanne, joka on 15x6,5" ja sen et on 45?
[Pohdintaa] Jos tuollaista 6,5" leveätä peltivannetta, jonka et on 45 levittää 9", niin sen et muuttuu 13,75. Tuollainen 9" vannehan on 1,25mm ulompana kuin 9" et:llä 15, joten eikös tuo silloin Jetassa pyöri niin, että ei ota kiinni sisältä. Ja samaten tuo 6" et:llä 45. Jos sen levittää 9", niin sen et on 7,5 joten se tulee jo 7,5mm ulospäin verrattuna 9" et:llä 15. [/pohdintaa]
No mutta sitten tarvittais vastauksia tuohon keskireikä kysymykseen.
Entä sopiiko vanne, joka on 15x6,5" ja sen et on 45?
[Pohdintaa] Jos tuollaista 6,5" leveätä peltivannetta, jonka et on 45 levittää 9", niin sen et muuttuu 13,75. Tuollainen 9" vannehan on 1,25mm ulompana kuin 9" et:llä 15, joten eikös tuo silloin Jetassa pyöri niin, että ei ota kiinni sisältä. Ja samaten tuo 6" et:llä 45. Jos sen levittää 9", niin sen et on 7,5 joten se tulee jo 7,5mm ulospäin verrattuna 9" et:llä 15. [/pohdintaa]
No mutta sitten tarvittais vastauksia tuohon keskireikä kysymykseen.
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 15.12.2006 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
-
- -
Osaako joku sanoa onko tuolla peltivanteiden keskireiän koolla miten paljon väliä? Eli jos on liian iso, niin haittaako? Vai onko peltivanteisiin saatavilla minkäänlaisia sovitteita?
Ja osaako joku sanoa, että oonko oikeassa tuon 6,5" leveän et:llä 45 olevan peltivanteen mahtumisen kanssa? Ettei mene turhaan ostelemaan tuollaisia..
Tuo on tosin peräisin uusista Renaulteista tuo koko ja ajattelin, että tuosta olis melko hauska alkaa levittämään.. Luultavasti tulis tuollainen 9" leveä et:llä 13,75 tai 9,5" leveä et:llä 7,5.. Joutuis vaan ainakin tuolle 9,5" et 7,5 tekemään jo aika paljon kaarimuutoksia, jos Jettaan meinais laittaa.
Niin ja jos jollakin on tiedossa tuollaiset Rellun vanteet, niin tarjouksia tulemaan.
Ja osaako joku sanoa, että oonko oikeassa tuon 6,5" leveän et:llä 45 olevan peltivanteen mahtumisen kanssa? Ettei mene turhaan ostelemaan tuollaisia..
Tuo on tosin peräisin uusista Renaulteista tuo koko ja ajattelin, että tuosta olis melko hauska alkaa levittämään.. Luultavasti tulis tuollainen 9" leveä et:llä 13,75 tai 9,5" leveä et:llä 7,5.. Joutuis vaan ainakin tuolle 9,5" et 7,5 tekemään jo aika paljon kaarimuutoksia, jos Jettaan meinais laittaa.
Niin ja jos jollakin on tiedossa tuollaiset Rellun vanteet, niin tarjouksia tulemaan.
-
- -
-
- -
Tarkoitus olis laittaa ulkokehälle lisää 2,5" tai 3". Silloin tuo 6,5" vanne, jonka et on 45 muuttuis 9" et:llä 13,75 tai 9,5" et:llä 7,5. Voi olla, että jäis tuohon 9", mutta jotenkin tekis mieli levittää tuonne 9,5".
Sisään päin ei varmaan kovin paljoa kannata levittää.
Selkenee suunnitelmat melko paljon sitten, kun oon saanut ostettua vanteet. Alle kun sovittaa, niin tietää paljonko levittää vanteita ja paljonko kaaria. Vanteiden levitys olis tarkoitus tehdä itse.
Sisään päin ei varmaan kovin paljoa kannata levittää.
Selkenee suunnitelmat melko paljon sitten, kun oon saanut ostettua vanteet. Alle kun sovittaa, niin tietää paljonko levittää vanteita ja paljonko kaaria. Vanteiden levitys olis tarkoitus tehdä itse.
jos sinä sitä pelkästään ulkokehältä levität niin eihän se vaikuta mitenkään siihen mahtuuko se sisäpuolelta pyörii. Sehän etäisyys pysyy samana levityksestä huolimatta vaikka ET muuttuukin. Näin ainakin itse asiaa päässäni pyörittelin. Itsellä ysit ET15,vois olla vähemmänkin kun kaarissa on tilaa. Sisäänpäin ajatellessa vois vanteesta riippuen laittaa ET 20-25 Golfiin/Jettaan. ET:n kasvaessa takana onkelmaksi muodostuu taka-akseli ja edessä G:n satulat ja käännöksissä mahdolliset raapimiset runkoon.
E:mulla siis 16"
E:mulla siis 16"
-
- -
Joo kyllä sen tajuan, ettei se sisään mene, mutta kun en oo koskaan saanut koittaa alle tuollaista 6,5" et;llä 45 olevaa vannetta, niin en tiedä pyöriikö tuo varmasti tuollaisenakaan. Jos laskin oikein tuon levittämisen vaikuttamisen vanteen et-lukuun, niin siinä tapauksessa pitäs pyöriä oikein hienosti, koska et olis noinkin pieni.
-
- -
-
- -
Joo no keskiötä en lähde siirtämään. Ainoastaan tuota ulospäin levittämistä oon ajatellut. Tuota on tullut luettua ja siitä innostus vaan lisääntyi. Tuossa on kyllä erittäin härski rengastus.. Toisaalta jos alkaa kaaria levittämään, niin levittää suosiolla niin leveäks, että saa kunnon läskit alle eikä myöhemmin ala kaduttamaan, että teki liian laimeat levitykset. No saapa nähdä mitä sitä keksii.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”