-The Amplifier Corrado- 2011 By -Team Godfather-
Valvoja: ffp jäsenet
-The Amplifier Corrado- 2011 By -Team Godfather-
Tarkoitus siis käydä läpi kokonaisuudessaan tollanen -91 raato ja samalla laitella "vähän" hifiä kabiiniin. Tässä muutamia kuvia hifiasennuksen alkuvaiheilta (ovet).
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Kuvassa ihan orkkis ovi joka vaimennetaan kauttaaltaan.
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Ulkopeltiin lämmittelin 4mm:n bitumia koko oven alueelle.
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Sisäpeltiin taivuttelin myös bitumia. Osassa kohtaa sitä on 12mm. Jäähtyessään bitumi kovettuu ihan erilaiseksi kuin noi ns. "paremman" luokan vaimennusmatot jotka tahtovat jäädä sinitarramaiseksi.
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Midin paikat tulee oviin jonne koneistettiin alumiinista sopivat kaulukset ja pulttikehät elementin ja suojaritilän kiinnitykseen.
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Oviverhoiluun tehtiin raakaleikkaus jotta kaulus saatiin verhoilun läpi ulos. Seuraavaksi alkaakin sitten oviverhoilun muokkaus ja verhoileminen, mutta siitä lisää myöhemmin.
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Kuvassa ihan orkkis ovi joka vaimennetaan kauttaaltaan.
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Ulkopeltiin lämmittelin 4mm:n bitumia koko oven alueelle.
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Sisäpeltiin taivuttelin myös bitumia. Osassa kohtaa sitä on 12mm. Jäähtyessään bitumi kovettuu ihan erilaiseksi kuin noi ns. "paremman" luokan vaimennusmatot jotka tahtovat jäädä sinitarramaiseksi.
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Midin paikat tulee oviin jonne koneistettiin alumiinista sopivat kaulukset ja pulttikehät elementin ja suojaritilän kiinnitykseen.
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Oviverhoiluun tehtiin raakaleikkaus jotta kaulus saatiin verhoilun läpi ulos. Seuraavaksi alkaakin sitten oviverhoilun muokkaus ja verhoileminen, mutta siitä lisää myöhemmin.
Viimeksi muokannut Kaivo, 19.2.2011 9:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tosi raskas joo. Paino lisääntyy ainakin 40kg jakautuneena tasaisesti ympäri autoa. Varmasti on merkittävä vaikutus suorituskykyyn katuliikenteessä.
Jos miinuksia tuosta vaimentamisesta haetaan niin ainoa mitä tulee mieleen on ovien saranoiden nopeampi kuluminen.
Aika asiallisen näköistä ainakin tähän menneessä. Laitoitko tuohon sisäpellin alaosan reikiin mitään täytettä esim. lasikuitua/vaneria vai ihanko pelkän bitumimaton? Ei kai se siinä pysyisi?
Nuo midien paikat on kyllä aika hyvän näköiset, jotain vastaavaa pitäisi varmaan itsekin rakentaa kun nykyiset paikat ovat huonohkot vaikkakin tukevasti pellissä kiinni.
Jatka samaan malliin, mielenkiintoista nähdä mitä tästä kehittyy.
Jos miinuksia tuosta vaimentamisesta haetaan niin ainoa mitä tulee mieleen on ovien saranoiden nopeampi kuluminen.
Aika asiallisen näköistä ainakin tähän menneessä. Laitoitko tuohon sisäpellin alaosan reikiin mitään täytettä esim. lasikuitua/vaneria vai ihanko pelkän bitumimaton? Ei kai se siinä pysyisi?
Nuo midien paikat on kyllä aika hyvän näköiset, jotain vastaavaa pitäisi varmaan itsekin rakentaa kun nykyiset paikat ovat huonohkot vaikkakin tukevasti pellissä kiinni.
Jatka samaan malliin, mielenkiintoista nähdä mitä tästä kehittyy.
Joo-o. Raskaasta hifi-autosta ny en tiiä muuten ku että sitä painoa tosiaan tulee tai iteasiassa on jo tullu julmetusti lisää. Noi etuovet muuten loksahtaa kii niin ku kassakaapin ovet. Luojan kiitos et noita saranoita jos niitä ny menee saa ostettua rahalla uusia. Noi midi paikat on todellakin tehty yhdestä ainoasta alumiinipalasta jyrsimällä. Lähtöpaino per alumiinipalikka oli n.15kg ja paikalleen laitettaessa 1 kipale paino 7kg. Auton siis tulen käymään kevään aika täysin läpi (maalaus, uudet puskurit, helmat, etu-ja takalamput, katonjatke ym. ym.) mutta noista en viitti paljon kuvia tänne laitella ku jokainenhan tietää miten autoon tehdään pohjat ja vaihdetan puskurit ym. Lähinnä tosta hifipuolesta laittelen kuvia selitysten kera sitä mukaa kun homma etenee. Auton pitäisi olla valmiina tossa huhtikuun alussa joten kiirettähän se pitelee. Oma villi veikkaukseni on että kun seuravat kuvat tupsahtaapi näkösälle ni porukka jakautuu kahteen leiriin, joko siitä tykätään tai sitte ei. Sellasta ihan jees fiilistä ei varmaankaan tuu sillä aika radikaalit ja toisaaslta myös erikoiset asennukset on tulossa. Ai niin syy siihen miks auton pitäisi olla valmis huhtikuun alussa on se että silloin tuolla autolla pitäsi olla saksassa.
Vinkkinä seuraavaan, ja miksei tähänkin projektiin; kannattaa suunnata niitä midbassoja sieltä ovesta kohti kuskia.. Aika suuri vaikutus stereokuvan tarkkuuteen.
Muuten näyttää kyllä todella asialliselta, ja mielenkiinnolla seurataan.. Tsemppiä projektiin!
Edit: ootko meinannu kisailemaan lähteä tällä??
Muuten näyttää kyllä todella asialliselta, ja mielenkiinnolla seurataan.. Tsemppiä projektiin!
Edit: ootko meinannu kisailemaan lähteä tällä??
Projekti jatkuu hiljalleen.
Jonku verran saanu täs työn ohessa autoa taas laiteltua.
http://www.matolaatikko.org/gallery/Corrado-g60
http://www.matolaatikko.org/gallery/Corrado-g60
Onhan sitä tapahtunut ja paljonkin. Kuvia tuleepi varmaan tossa parin viikon sisään. Kojelauta (mittaristo siirretty, soittimen paikka muutettu, näyttö asetettu ratin taakse, keskarin paikat tehty kojelaudan kulmiin ym. pientä.) Ulkopuolelta myös muutamia kuvia. Mutta vasta parin viikon päästä ku on palikkaa täysin valmiina näytettäväksi.
Muutamia kuvia ulkokuoresta
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Lisää tuolla jos kiinnostaa.
http://www.matolaatikko.org/gallery/Corrado-g60
http://www.matolaatikko.org/albums/Corr ... .sized.jpg
Lisää tuolla jos kiinnostaa.
http://www.matolaatikko.org/gallery/Corrado-g60
Pikkasen se sitten venähti, mutta tollanen siitä sitten tuli.
JukkaT
http://kolkka.org/talkkari/gallery/2009 ... hoto16.jpg
JukkaT
http://kolkka.org/talkkari/gallery/2009 ... hoto16.jpg
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
PIstetään nyt yksi kuva sisustastakin:
http://redlane.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/S ... G_1217.jpg
Lisäkuvia odotellaan edelleen :)
http://redlane.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/S ... G_1217.jpg
Lisäkuvia odotellaan edelleen :)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Taitaa vähän haukata aikaa tuollaisen rakentaminen, joten jos luvataan, että auto on jossain näytillä, niin voi sitten kustakin hommat, jos ei saa esim. jotain osaa valmiiksi. Tämän auton piti olla muistaakseni näytillä jo Hot Rod & Rock Show´ssa, mutta ei tainnut valmistua.
Autosoundin sivuille ilmestyi äskettäin mielenkiintoinen kuva vahvistimista. 9k€ vahvarit ja pistetään heti kappaleiksi :D Ei vaan itse viitsis..
Autosoundin sivuille ilmestyi äskettäin mielenkiintoinen kuva vahvistimista. 9k€ vahvarit ja pistetään heti kappaleiksi :D Ei vaan itse viitsis..
Mikkelin reissu oli kyllä kiva, pää tuli kipeeksi ja kaikkea. Pari viimeistä yötä kasattiin autoa 24-7, mutta sitten tapahtui jotain mitä ei oltu otettu huomioon. Siitä tuo soimattomuus. Auto tuli tosiaan "Motorhomessa" jossa sitä kuskataan vastaisuudessakin. Onhan se rakennettu tuota tarkoitusta varten. Scaniassa ku on myös wc, suihku, tv, pleikkari, jääkaappi, stereot kahdella Jl-Audion 13w7 subilla ja Dalin pääkaiuttimilla ja nukkumatilat kuudelle ja mikä parasta, se on rekisteröity 1+8. Joten takana saa olla ajonkin aikan porukkaa.
JukkaT
JukkaT
-The Amplifier Corrado- Muutosten kourissa.
Ei se sitten loppusillaan tyydyttänytkään. Uutta versiota on mahdollista seurata osoitteessa: http://thegodfather.fi/main.html auto ensiesitellään uudessa asussaan parin kuukauden sisällä.
Nauttikaa, haukkukaa tai ihan mitä vaan.
-The Amplifier Project-
By
-Team Godfather-
Nauttikaa, haukkukaa tai ihan mitä vaan.
-The Amplifier Project-
By
-Team Godfather-
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa