Kw:n kynätolppien madallus? Golf IV V6

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

Kw:n kynätolppien madallus? Golf IV V6

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 2.1.2007 13:57

Mitenkäs kun noissa nyt on näyttänyt olevan eroja että miten kentään saa ruuvattua kun on kierteet loppunut kesken...? Vai olisiko vaan noitten vajaavetoisten ongelma? :) Kun niissä ne vetaritkin rajottaa/vaikeuttaa madaltamista.

Uskaltaako esim var 1:n tilata ettei niissä sitten ole jotain eroja max. madalluksen suhteen...? -00 V6 4Motion siis kyseessä.Onko ollut jollain ongelmia ettei saa v6:sta kunnolla kenttään?

edittiä/lisäystä: onko erityisen vaikea jotenkin alustan vaihto kyseiseen golffiin?Pitäisikö suosiolla vaihdattaa jossain eikä alkaa ite räpeltämään...?:P

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.1.2007 15:13

Edessä sulla ei ole mitään ongelmaa tiputtaa sitä niin alas että renkaat on kaarissa kiinni, eikä nostamisen kanssa ole mitään ongelmaa. Takana ei vetarian olemassa olon takia saa renkaita kaariin kiinni, mutta matalaksi saa kuitenkin. Voisi ehkä pikemminkin sanoa että, sulla on ongelma saada se auto perästä talvella tarpeeksi ylös.

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 2.1.2007 15:54

Varmasti saat tarpeeks tonttiin, eikä oo paha homma asentaa. Takapäässä pyörät menee vaan aikalailla killiin ku tarpeeks madaltaa....

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 2.1.2007 16:11

Erääseen nelariin ollaan teetetty säädettävät tukivarret taakse. Joilla pyörät saatiin oikeaan asentoon.
Eibach on tuonut mallistoonsa säädettäviä tukivarsia, en tiedä onko Neliveto golffiin tarjolla.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.1.2007 17:25

Ei ainakaan viime keväänä vielä ollut. Uudemman mallinen alkuperäistukivarsi, jossa on säätömahdollisuus auttaa ongelmaan jonkin verran

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.1.2007 18:42

Rolle: Onko sulla kertoa tuon uuden tukivarren osanumeroa.

hankie
-
Viestit: 61
Liittynyt: 27.7.2006 18:45

ViestiKirjoittaja hankie » 2.1.2007 20:36

Pitäisikö suosiolla vaihdattaa jossain eikä alkaa ite räpeltämään...?:P


Homma hoituu kunnon vehkeillä ja pienellä ajalla aika kivuttomasti! Ittellä kävi tossa touhussa siten, että etupäähän saatiin yks tolppa kiinni jonka jälkeen hajos avain ja hermot meni riekaleiksi:D ittel kw var2! ja kyl mulla ainakin aika tontiin saa vaik on kyllä etupäässä se ongelma et ottaa vetari kii siihen kallistuksen vakaajaa.

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 2.1.2007 21:26

^ 4Motion mallissa ei niin helposti ota vakaaja kiinni vetariin kun rakenne erilainen kuin 2wd mallissa.

Tuolla toi forgen malli säädettävästä takatukivarresta

http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... uct=FMAUTB
Viimeksi muokannut Tumppi, 3.1.2007 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hankie
-
Viestit: 61
Liittynyt: 27.7.2006 18:45

ViestiKirjoittaja hankie » 2.1.2007 22:03

forgen malli säädettävästä tukivarresta


ja toi ei käy tohon 2wd malliin vai??? toisaalta se vituttaa kun se siihen raapii kiinni kesällä kokeilin mut oli pakko heti nostaa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 2.1.2007 22:20

Ei käy. Tuossa puhutaan 4motionin TAKAtukivarresta, ja se ei millään lailla liity etupään kallistuksenvakaajaa. Onhan niitä vakaajasettejäkin olemassa.

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 2.1.2007 22:26

Koskas se uudemman mallinen tukivarsi on tullut käyttöön? Itellä oli vanhas etuvedos kans se ongelma et otti vetari kiinni kallistuksenvaimentajaan ja runkopalkkiin ja takana sit taas oli jousi kokoajan pohjassa niin eipä juuri joustoo ollut. Siinä oli siis KW v1 Miten nelivedos mahtaa olla et meneek sielläkin takajousi "pohjaan" jos madaltaa suurinpiirtein kaikki mitä pystyy? Tos on kuva vanhast ja olin kyl silloin hiukan pettyny ku ei alemmas saanu.

http://slate.kaasu.org/mk4_back.jpg

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.1.2007 11:32

^Toi on aika minimi mitä se madallus pitäis olla. 8,5x19" valssit tosin tulossa 30/20 et:llä mutta eiköhän se vähintään tolle korkeudelle mene... :)
Takana ei vetarian olemassa olon takia saa renkaita kaariin kiinni, mutta matalaksi saa kuitenkin.

Meneekö kuitenkin noinkin matalaksi kuin tossa kuvassa??
Takapäässä pyörät menee vaan aikalailla killiin ku tarpeeks madaltaa....

Ei ole ongelma tuo camberi.:) Näyttää hyvältä ja renkaita palaa.:D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.1.2007 11:34

sit taas oli jousi kokoajan pohjassa niin eipä juuri joustoo ollut.

Kaverin 1.8t Octaviaan laitettiin kw:n var1 ja oli sama ilmiö.Meni takajousesta suurin osa jo valmiiksi läjään...:P

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 3.1.2007 15:01

Tos kuvas perä on niin alhaal ku menee ja jousi aivan lintas. Jos taakse meni kolme tyyppii niin perän korkeus ei edes muuttunut. Edes taas terävis pompuis otti vetari kiinni. Rengastuksena oli 8x18" et38 225/40-18, edes otti kumi kiinni alajousilautaseen kun oli noin matalana. Mut kyseessä siis etuveto. Muistaakseni Arc:n V6 oli kyl tuota matalampi...

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.1.2007 23:44

Muistaakseni Arc:n V6 oli kyl tuota matalampi...

Niinhän se oli juu ja se olis jo ihan riittävä korkeus mutta sitä just yritän selvitellä että onko niissä alustoissa eroja että miten alas sää säädettyä...kun niin monella on ollut ongelmia ettei kenttään saa tarpeeksi.Ehkä se on vaan noiden etuvetojen ongelma sitten.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 4.1.2007 0:11

Omista kokemuksista voi sanoa että etuvetosta on keulasta mahdoton saada tonttiin ilman että vetari ottaa vakaajaan oikeallapuolella. Nelivetoisessa ei kyseistä ongelmaa ole kun vakaaja on eri muotoinen ja eri paikoissa kiinni.

Juso
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.2.2004 19:21

ViestiKirjoittaja Juso » 4.1.2007 13:17

Mulla on Tässä kuvassa takapää niin matalalla kuin sen saa tai tietysti jos ottaa sen säätö kiekon pois välistä vielä niin pääsee vielä vähän alemmas. Kuvan vanne 8.5x18 ET15

Etupäässä olisi vaikka kuinka paljon Säätövaraa jäljellä ja samasta kuvasta näkee millainen on v6/s3/nelivedon etuvakaajan rakenne on vakiona.

Omista kokemuksista voin sanoa että etuvetoista (A3) sai tiputettua paljon enenmmän kuin nelivetoista (S3) ja alustana oli kummassakin KW var.2

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 4.1.2007 14:58

Entäs korotus? onnistuuko nelikossa tai etuvedossa?

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 4.1.2007 15:14

Omista kokemuksista voi sanoa että etuvetosta on keulasta mahdoton saada tonttiin ilman että vetari ottaa vakaajaan oikeallapuolella


Niin no pitää nyt taas omista kokemuksista sen verta sanoa että mulla on toi bora niin alhaalla kun vaan ikinä saa menemään etupäästä eikä ota vetari kiinni minnekkään (säädettävät koiranluut laitettu). Vanteet 8x18 ET35, 225/40 kumilla otti sisälokareitten muoveihin kiinni, nyt 225/35 kumit eikä enää mitään raapimisia. Takaa on säätöpalikatkin välistä pois ja alemmaskin saisi mun puolesta mennä. Että siinä luulossa oon itsekkin että säätövaroja on KW:ssa muutettu jossain vaiheessa mutta tiedä häntä. Katse FK:n suuntaan jos alemmas haluaa, näin oon käsittänyt.. Tahi sitte ilmajouset :)

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 4.1.2007 17:37

Niin no pitää nyt taas omista kokemuksista sen verta sanoa että mulla on toi bora niin alhaalla kun vaan ikinä saa menemään etupäästä eikä ota vetari kiinni minnekkään (säädettävät koiranluut laitettu).


Eik muka ota vetari kiinni runkoon? Mul meni kaks raitaa vetaris ku otti kiinni runkoon ja kallariin. Muistaakseni vetareiden paksuuksis oli kyl eroi, et voisko sul olla ohkasempi vetari sit jos ei ota kerran kiinni? Oma oli gti.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 5.1.2007 11:22

Omista kokemuksista voin sanoa että etuvetoista (A3) sai tiputettua paljon enenmmän kuin nelivetoista (S3) ja alustana oli kummassakin KW var.2

Miten vanha toi sun alusta on?Onko inox line?

Että siinä luulossa oon itsekkin että säätövaroja on KW:ssa muutettu jossain vaiheessa mutta tiedä häntä.

Tota epäilen myös kovasti...tuntuu että joka toinen on saanu kenttään ja joka toisella käyny noinku Jusolla.

Juso
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.2.2004 19:21

ViestiKirjoittaja Juso » 5.1.2007 13:57

Alusta on n.5kk vanha inox line var.2 (ostettu saksasta jos sillä jotain merkitystä on)

Sama alusta (inox line) oli A3:sessa ja siinä jäi vielä vaikka kuinka paljon säätövaraa taakse, vaikka korkeus oli samaa luokkaa.

Ehkä toi kori sitten vaikuttaa vähän tohon madallukseen vaikka alustat ovatkin ihan samat??.

Ehkä pitäisi siirtyä Fk König/silverline X alustojen puoleen. Itsellekin piti tulla eka FK Königsport mutta saatuvuus olin todella huonoa niin sitten tuli toi KW var.2

Kaverin ex-3bg 4motion passattiin asennettiin Königsport alusta, niin sitä ei edes pystynyt laskemaan alas asti kun pohja osui maahaan ennen kuin tolpista loppui kierre

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 5.1.2007 15:15

Passatit tuntuukin menevän kohtuu alas alustalla kuin alustalla verrattuna IV golffiin ja boraan. Kaareen nähden (ainakin mun) tulee aina ekana tuota korkeutta verrattua, joten kyllä se kaaren muoto aika paljon vaikuttaa. Ratapäivillä kesällä katoin jotain TS Leonia jossa oli Var2 alusta ja mun mielestä näytti korkeammalta kuin oma autoni ja sillä oli kierrettä about. 3 cm jäljellä.. Outoa.

Eik muka ota vetari kiinni runkoon? Mul meni kaks raitaa vetaris ku otti kiinni runkoon ja kallariin. Muistaakseni vetareiden paksuuksis oli kyl eroi, et voisko sul olla ohkasempi vetari sit jos ei ota kerran kiinni? Oma oli gti.




Enpä kyllä oo huomannu että olis mihinkään ottanu kiinni.. Kiva olis testata vaikka FK highsportia, että tietäis kannattaako ostaa :/

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 6.1.2007 3:40

Kyl se laske aika mukavast. Sitten sitä haluaa koko ajan lisää.
Mulla jää golf iv variantin etupalkin alle noin 6 senttiä joten turhan korkea on,mutta pärjää samalla korkeudella talvenkin.
Se on kuskista kiinni mikä on sopiva. Veljellä oli bemarissa joku 2 senttiä maavaraa. Hyvin pärjäsi.Mukavasti kipinät sinkosi........

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 6.1.2007 5:24

Kuinkas paljon vetoakselit kestävät tuollaista madallusta (siis siitä syntyvää kulmaa) ajossa? Eikös se tee aikas kipeetä jo vetareillekkin?

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 6.1.2007 12:13

Kyllä luulis tekevän hallaa vetareillekkin, mulla on kuitenki toiminu vuoden ja 30tkm moitteetta.. Silloin kun alusta laitettiin oli mittarissa joku 180tkm, että luulisi jo oireilevan mutta ei. Samalla korkeudella mäkin ajelen kesät talvet, eikä mitään ongelmia oo ollut. Katsastuksessakaan ei ollut hirveää ongelmaa, etupalkki raapasi nosturille ajettaessa, mutta eipä tuo pieni haittaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 6.1.2007 17:27

Kyllä meilläkin nuo vetoakselit ovat vielä kestäneet runsaalla madalluksella! Noh..Katsotaan tuon tehon lisäyksen jälkeen,että miten sitten kestää =)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 1.3.2007 13:04

Homma hoituu kunnon vehkeillä ja pienellä ajalla aika kivuttomasti!

Tarviiko jotain erikoisempiakin työkaluja vai riittääkö perus pakki? :)

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 1.3.2007 21:53

^Hommaan ei juur muuta tarvii. Hylsysarja(21mm hylsy ois hyvä löytyy pitkänä), pulttipyssy(auttaa/nopeuttaa, ei tarvi välttämättä), 21mm lenkki joka menee etuiskarin yläpäähän, kuusiokolo-sarja, torx-sarja, leka(ehkä??), jousenkiristimet, CRC-pullo ja muutama tunti aikaa. Siinä suurinpiirtein mitä mieleen tulee.

Perä jää mun mielest hiukan turhan korkeeks variante2:n kans, keula sit taas menee riittävän alas.

Täs viel kuva tuiki tarpeellisest työkalust... =D
http://slate.kaasu.org/oikeat_tyokalut.jpg

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 1.3.2007 22:04

Mitenkäs, onko kukaan jättänyt KW:n sarjasta (tai miksei muunkin merkkisestä) sitä pikkusta heilurijousta pois? Vaikuttaakohan tuo käytännössä mihinkään, vai onko se vain kovia ulosjoustoja ja tunkkaamista varten siellä? Mietinpä vaan että sillähän saisi sentin verran lisää madallettua kun jättäisi sen pois. Kaverille kun laitettiin 3b pasuunaan fk:n highsportti ja ruuvattiin sopivan alas niin jousi jäi heilumaan ku heinämies siihen tolpan varteen, että siinä semmoista ei ainakaan ollut :/

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 1.3.2007 22:20

Se pikku jousi pitää vaan sen paketin kasassa kun on tunkattuna ylös. Ainakin kw:n menee kasaan kun on auto pyörien varassa. Eikä V6:n ongelma ole keulan tiputus vaan perä jää ylös. Tuli mieleen et jos sielt ottais pois säätö palikat ja sorvauttais siihen kiinteen "istukan" jonka avul sais ehkä jopa 10mm pois.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 2.3.2007 2:21

Vähän OT.
Ainakin Octaviaan joutuu vaihtamaan KW:n etuvakaajan kun madallus on yli 40mm. Miten lie muissa...
Lainaus KW:n sivulta:

Octavia (front wheel drive) 02/97-(1U) 44-132 kW F:-1000 kg
R: 35-65/35-65
/ 829
Part No: 15282002
Footnotes:
2 : Height adjustable front and rear axles (front axle threaded strut housings, rear axle adjustable springs + dampers)
6 : When using original tires, wheel offset spacers may be required
7 : When lowering more than 40 mm (1,5 inches), an anti-sway bar conversion is required. Anti-sway bar conversion kit for vehicles without Xenon headlights: KW Part No. 685 50 000, call for pricing. Anti-sway bar conversion kit for vehicles with Xenon headlights: KW Part No. 685 50 005, call for pricing
39 : For vehicles with a right drive shaft diameter of more than 42 mm (1,65 inches), the maximum lowering tested by the TÜV (German technical inspection association) is reduced by 15 mm (0,59 inches).

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 2.3.2007 13:51

Jep, viikonloppuna oli ajatuksena poistaa se heilurijousi tuosta omasta kiposta ja kattoa minkänäkönen tulee. Saas nähä kuinka paljon se vaikuttaa. Takapäätä aattelin myös kattoa jos olisi jokin konsti saada se vähän putoamaan, mulla tosin kyseessä vaan vetelevä malli eikä 4-motion

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.3.2007 14:30

Joonas: Ota kuva niistä etu ja takapään palikoista, niin näkee onko noissa eroja mihin suuntaan.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 4.3.2007 22:25

No jäipä taas (ylläriylläri) rojekti tekemättä. No kuitenkin tänää etupäätä ropailin muussa tarkotuksessa niin kattelin sitä heilurijousta sitten samalla vähän. Kyllä se varmaan 2-2,5 cm enempi putoaa jos sen ottaa pois ja sitten madallus alkaakin olemaan jo kohdallaan. En viitsinyt senkään puolesta alkaa niitä vielä ottamaan pois kun aattelin sitten mallailla korkeuden kesäpyörien mukaan. Voi olla että joutuu kierteestä vähän ottamaan ylöspäin mikäli ne poistaa

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 6.3.2007 9:04

Alkohan ne ongelmat sit 4motionin madalluksenkin kans. No tätä ei vaivaa se vetarin kiinni ottaminen kuten etuvedoissa, vaan tässä ottaa alatukivarsi kiinni kallariin pompuissa. Vielä on varaa tiputtaakin. Sit orkkis camberin säätö on takaa tapissaan eikä se riitä sekä takapää jää auraamaan melko pahasti eikä sitä voi säätää. No mut eik se oo kuitenkin pääasia et näyttää hyvält. =D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.3.2007 9:43

^Miten matala se nyt on? Onko kuvaa? 9x19" palloilla luulis tosin saavan jo riittävän alas..:) tai siis että ekana ottaa lokarista kiinni. Saa sit nähä mihin se maavara asettuu....

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.3.2007 9:58

Saakohan tota käytännössä näin matalaksi?

edit: siis 9x19" 215/35-19 et30 ja 25. :)

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 6.3.2007 10:24

^täs on pari kuvaa

http://kaasu.org/~slate/curtis/keula_tontis.jpg
http://kaasu.org/~slate/curtis/takaata2.jpg
http://kaasu.org/~slate/curtis/takaata.jpg

http://kaasu.org/~slate/curtis/10kierrosta.jpg
^tällä madalluksella ei varmaan ois ees ongelmia

Rengastuksena on siis sitten edessä 225/40-18", 8,5"x18" ET34 vanteella ja takana taas 245/35-18", 9,5"x18" ET21 vanteella.

Edit:Keulaa sais ylimpien kuvien asennosta varmaan sentin verran alemmas mut perää ei alemmas noilla eväillä saa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.3.2007 11:13

^Peräkö on ihan tapissa? Sieltähän vois ton perusteella suraan jättää sen säätölautasen pois...:P Mikäs toi alusta olikaan? Var 1 vai 2 ?

edittiä: tuollahan se lukikin jo...
Perä jää mun mielest hiukan turhan korkeeks variante2:n kans, keula sit taas menee riittävän alas.

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 6.3.2007 11:44

Juu perä on ihan tapissaan ja variante2 on.

http://kaasu.org/~slate/curtis/takajousi.jpg

Oon miettiny kans säädön poistoo takaa, mut jos ottaa lilan osan pois jää jousi kolisee mustaa vasten ja jos taas ottaa mustan pois jää lila kolisee runkoo vasten. Eli tarttis teetättää lautanen joka ois kuin lila mut sen sisähalkaisija ois sama kuin mustassa, eli rungossa näkyvään mustaan "tattiin" sopiva. Toivottavasti tost tajus mitä tarkotin...

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 6.3.2007 12:03

Eikös toi lila mutteri ole yllä olevassa kuvassa korkeimmassa asennossa?

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 6.3.2007 12:11

Se on palttiarallaa puolesvälis mut ei se tollasena auton alla oo nois ulko kuvis. Ne on mulla kiinni toisissaan.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 6.3.2007 19:38

Ihmeen vähän on kyllä KW:ssä jengaa jos tossa Curtisin kuvissa enää sentti jäljellä alaspäin.

Mulla tossa kuvassa takana 1cm ja edessä varmaan 3cm varaa pudottaa alaspäin.FK Königsport alustana Bora V6:ssa.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 6.3.2007 19:49

Myös tässä takapää tapissa ja etupäässä varaa pudottaa parikymmentä milliä.

Kuva

Kuva

Alustana kw1

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.3.2007 21:24

Aika isot erot on noissa madalluksissa, noissa nelikoissa alin asento näyttää samalta kuin mulla etuvetoisen taka-akselilla korkein. Edestä nuo ovat suunnilleen samassa, itse pystyn laskemaan ainakin renkaat lokasuojan kantteihin kiinni ja ehkä alemmaksikin.

Haapala
ffp jäsen
Viestit: 235
Liittynyt: 23.7.2003 9:47

ViestiKirjoittaja Haapala » 6.3.2007 21:30

Kuva
Tossa koko säätöpala poistettu takaa. Alusta kw2, edessä n. 2cm varaa
Kelkan kiinnitys laipasta reikiä jatkamalla ja ulkoreunasta kaventamalla saa aurauksen "nollaan".

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.3.2007 22:50

Tossa koko säätöpala poistettu takaa.

Miten ton teit? Otitko lilan osan välistä pois? Sinnehän jää melko väljästi se yläpää...

Haapala
ffp jäsen
Viestit: 235
Liittynyt: 23.7.2003 9:47

ViestiKirjoittaja Haapala » 7.3.2007 0:26

Onhan se vähän väljä, kun auto on tunkattu ylös, mutta kyllä se jousi siellä on paikallaan pysynyt.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 8.3.2007 12:58

Mitenkäs se takaiskarin yläpää tulee sieltä muovien takaa näkösälle?? Nyt on alusta kotona, viikonloppuna asentelemaan...:)

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 8.3.2007 21:55

^Sisäloksu irti niin tulee näkyviin. Iskari on samannäköinen kiinnityksen puolesta kummastakin päästä. Eli yhdellä pultilla aukee ylä- ja alapää.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.3.2007 19:13

No nyt on alusta vaihdettu. :) 5h meni ja perä jäi ylös vaikka tapissa onkin...eteen jätin n. 2cm säätövaraa.

Pitää huomenna katella jos jaksaisi ne säätöpalikat ottaa pois välistä että sais balanssiin.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 15.3.2007 11:32

No nyt on takaa säätöpalikatkin pois. kliks

Voi noitten alikokoisten kumienkin takia vielä korkeemmalta näyttää.(205/50-16) edessä pari senttiä kierrettä jäljellä...kyllä tuo sen verran matala on että se 8cm saattaa just ja just öljypohjan alle jäädä. :) eturenkaan edestä puskurista ei taida olla sitäkään.

*kesärenkaita odotellessa* :D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 9.4.2007 21:16

Nyt rupeaa miestä syömään pikkuhiljaa; säädin noita takacampereita vähän inhimillisemmiksi jonka seurauksena perä nousi näin mukavasti... Varmaan pari senttiä oikeesti. :/

Keulaa meinasin vielä kaarien rullauksen jälkeen tiputtaa mutta eipä oikein kannata jos jää perä tuolle korkeudelle. Eikö tolle voi mitään tehdä?? Pitää varmaan ostaa fk:n könig sportti vaan tilalle. Ei kukaan tarttis vähän ajettua kw:n var1:stä?? :D

Jarkko^^
-
Viestit: 4
Liittynyt: 20.2.2007 15:59

ViestiKirjoittaja Jarkko^^ » 11.4.2007 9:20

Hifiä perälle niin laskeutuu ;D

shoebox
-
Viestit: 85
Liittynyt: 14.3.2007 13:16

ViestiKirjoittaja shoebox » 7.6.2007 11:07

edit: Siirsin tekstin toiseen topiciin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa