Passat 3bg "lorisee"

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

Passat 3bg "lorisee"

ViestiKirjoittaja Maikki » 11.12.2006 10:30

Eli -02 Passat 130hv TDI:n lämppäristä kuuluu välillä lorinaa kuin ilmaa menisi lämppärin kennossa ja jäähdytinnestettä kuluu vähäsen mutta:

- vuotojälkiä en oikein ole löytänyt. Ehkä letkulämppärille menevän letkun klemmarin juuressa vähän punaista. Toisaalta kelit kun on nämä niin joka paikka on märkänä koneen alapuolelta.
- kun paisarin korkin aukaisee niin nesteen pinta nousee noin 1cm
- paisarissa ei kuitenkaan kupli / kuohu koneen käydessä
- öljyt ja vedet ei ole sekaisin = jäähdytinneste kirkasta ja öljyn seassa ei vettä
- korjaamolla teetetty painetesti eikä muka vuotanu mistään eikä kannentiivisteenkään pitäisi vuotaa.

Tuo lorina ahistaa kun on lukenut miten ajm:n kannentiivisteoireet alkaa. Turhan takai ei viitsisi alkaa kannentiivistettä vaihdattamaan. Olisiko pelkästään paisarin korkki vialline vaikka roiskeita ei näy missään paisarin lähellä?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 11.12.2006 12:44

itse painiskelin 81kw AFN:n kanssa nesteongelmien kanssa pitkään enneku löytyi vuotokohta ja se saatiin tilkittyä.
Omassa vuoto löytyi kannen kyljessä olevasta muovisesta letkuliitin hässäkästä missä on lämpöanturi kiinni.
Ensimmäinen o-renkaan vaihto ei tuottanut tulosta, joten ilmeisesti siinä on joku hiushalkeama jossain. Nyt koko muovikäikäleen vaihdettua nestevuoto näyttää loppuneen.
Hommaa vaikeutti vielä se että lämpimänä se ei vuotanut, kylmänä hieman valutti.

Onhan noista syyläreitäkin menny joten eiku onnea vuotokohdan etsimiseen.
Lorinaakaan ei ole nyt pariin päivään enää kuulunut kun ilmeisesti sain ilmat järjestelmästä pois.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.1.2007 9:35

Vika löytyi

Fiksu letkulämmittimen asentaja oli keksinyt laittaa takaiskuventtiilin lämppärin kennolta tulevaan letkuun huonoilla letkunkiristimillä.

Myös letkulämppärin liitoksissa oli pientä vuotojälkeä mutta en ainakaan vielä rupea vaihtohommiin.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 16.3.2007 9:33

Noniin

Kannentiivisteen vaihto oli lopulta edessä kun paisarin ylivuotoputkesta tuli nesteet pihalle. Onneksi ei vielä pistäny nesteitä sekaisin ja vuotojälkeä löytyi tiivisteen päädystä. 3 hehkua pimeänä ja kasausvaiheessa venakopan vanha tiiviste ei pitäny vaan vuosi öljyä. Onko näissä tosiaan niin hölmö rakenne että tiiviste on integroitu venakoppaan ettei saa erillisenä? perhealbumia en eilen kerenny selailemaan.

kannentiivisteen vaihto, jakopään hilut+vesipumppu, uudet hehkut ja venttiilikoppa, N75 ja vaihteistoöljyt + koneistamojumppaa kun 1 hehku oli vähän juminu kiinni + kaikki muut tarvittavat osat.

1955 euroa...ihanan kallista

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 16.3.2007 17:45

kyllähän tuo venttiilikopan tiiviste on juurikin noin fiksusti rakennettu mitä tuossa ihmettelit eli on kopassa kiinni.

Ihanan kallista näyttää olevan tuo korjauttaminen. Itse vaihdoin kansipahvin 1-2 vuotta sitten ja lysti maksoi muistaakseni vähän yli 100 euroa. Sisältää uuden pahvin ja kansipultit. Ja omalle työllehän ei näissä peltilehmissä kannata laskea mitään.

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 16.3.2007 19:53

Kopan tiiviste 038 103 483 D ja Reinz 71-35884-00.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 16.3.2007 23:57

on sitten näköjään tullut uudistusta tuohon kopan tiivisteeseen jos nykyään sen saa jo ilman koko venttiilikoppaa.

Edit: A6 Audin AJM koneeseen raamattu antaa numeron mutta passatin AJM koneeseen ei....mielenkiintoista

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.3.2007 10:33

Goodis: Olisihan tuosta halvemmallakin päässy jos olisi ollut aikaa etsiä osat + paikka missä tehdä ja työkalut.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 17.3.2007 16:44

maikki: en yhtään epäilekkään ettetkö olisi itse tehnyt remonttia jos vaan siihen olisi ollut aikaa/paikka.

Kunhan vaan ihmettelin tuota summa jonka "kivitalot" ryöstää tavallisilta kuolevaisilta

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.3.2007 17:16

Nyt syö miestä:

Tulipa kurkattua konepellin alle tarviiko lisätä jäähytinnestettä niin paisarissa oli parin sentin kerros öljyä ...kele. Mikä lie mennyt pieleen kasausvaiheessa?

Maanantaina pientä avautumista korjaamon suuntaan...happy hour kansiremonteissa: 2 remppaa yhden hinnalla :)

Mietityttää jo että kunhan saa taas kuntoon ajaa suoraan skodillac-liikkeeseen ja vaihtaa uuteen ocuun.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 17.3.2007 19:41

Pestiinkö jäähdytysjärjestelmä tuon rempan jälkeen? Ajattelin vaan että öljyä on saattanut jäädä sinne järjestelmään edellisestä kerrasta, ei pahvi välttämättä ole taas pamahtanut..

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.3.2007 19:51

Auto meni remppaan kun pisti painetta paisuntasäiliöön mutta nesteet ei ollu menny sekaisin. Torstaina sain auton ja illalla kaikki oli vielä ok muutaman kymmenen kilometrin ajelun jälkeen kun täytin pissapojan.

Tänään sitten olikin öljyt ja vedet sekaisin :( Onneksi niinpäin että öljyt veden seassa eikä toisinpäin. kerkesinpä jopa 200 km ajaa rempan jälkeen

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 17.3.2007 20:12

Mikäs paja tällä kertaa asialla?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.3.2007 20:27

Palataan firman nimeen jos eivät ole yhteistyöhaluisia. Toivottavasti mitään ongelmaa ei tule kun kyseessä on tunnettu ja hyvämaineinen yritys (toisinkuin pörhö ;) )

Ei muuta vikaa mutta töissä ja vapaa-ajalla tarvitsisi autoa niin eikös firman tule tällaisessa tapauksessa maksaa sijaisauto korjauksen ajaksi?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 30.3.2007 13:19

dodiin. 2 viikon jälkeen auto on taas nipussa. Tilalle tuli 130tkm ajettu kone. Tuntuu vain vähän laiskalta joten pitännee vag-com:lla tsekata mitä on syönyt vai johtuuko siitä että sijaisauto oli 2.0TDI? :)

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 30.3.2007 19:55

paljon sillä alkuperäisellä koneella oli ajettu ja miksi siihen nyt vaihdettiin tuo toinen moottori. Mitä oli mennyt rikki niin totaalisesti ettei kannattanut enää korjata?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 30.3.2007 22:24

alkuperäisellä koneella oli ajettu 208 tkm. Kone meni kansiremppaan kun pisti painetta vesitilaan. Kansirempan jälkeen pisti öljyt vesitilaan = hiushalkeama lohkossa joten kokoamisvaiheessa on ollut ylimääräistä kannenpulttien kierteissä.

Vaihtokone oli halvempi ratkaisu kuin vanhan remppaaminen.

Pasaati
-
Viestit: 15
Liittynyt: 30.3.2007 9:48

ViestiKirjoittaja Pasaati » 2.4.2007 17:46

Itsellä kans kuuluu lorinaa kennosta ja hukkuu nesteet. Vuotoa en ole vielä paikallistanut...täytyypä etsiä mistä tulee ilmaa järestelmään, vaiko onko kansipahvin vaihto edessä...

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 19.4.2007 20:33

huomasin omassa tuota lorinaa kans tällä viikolla, lorisee ja pulputtaa hiljaa ku sammuttaa ajon jälkeen. Tosin nestettä ei kulu?! kuuluu vissiin ilmastoinnista tai jostai muusta lämppärin kennojudanssista, ku olen paikantavinani sen tohon hanskalokeron taakse sisätilaan...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.4.2007 20:49

Se on ilmastoidussa VAG:ssa ihan normaalia lämpimillä keleillä (siis silloin kun kompura käy), että siellä käy porina.
Omista tuo A4 porisee kanssa oikein kunnolla, A6 sihisee vain hillitysti ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 20 vierailijaa