Pitäisi löytää sopiva(edullinen/pieni) öljypumppu tekemään turboahtimelle öljynpaine 2T moottoriin. Joko remmillä tai akselilla pyöritettäväksi.
Autoista hankalahko eriyttää.
Kokeiltu Mersun öljypumppua siivapyörällä - toimii, mutta on vähän turhan suuri kooltaan ja ominaisuuksiltaan..
Joku pieni hammasrataspumppu, jossa tiivisteet ja mielellään jonkinlainen laakerointi.
Sähköinenkin voisi käydä, jos ei liian suuri.. Käytettävissä max 60W - ei riittäne??
Ideoita tarvitaan!!!
Mistä pieni öljypumppu ahtimelle??
Valvoja: ffp jäsenet
Kelkkaanpa kelkkaan!!
Öljypolttimen pumppu selvityksen alla kuten myös Fordin Kent- moottorin pumppu.
Onko tuo Kuplan pumppu öljytilassa vai koneen ulkopuolella?
MIKSU87: Missä tuon ahdetun 2T-kelkan näit ja kuka omistaa??
Tulipa vaan mieleen, että miksi ei remmiahtimella. Kauppaavat suht edullisesti noita Toyotan pienehköjä ahtimia... Toki ovat kalliita turboihin verrattuna, kun aika huonosti löytyy käytettynä. Remmimiehet ottakaa kantaa...
Riittävän pieniä turboja ei oikein tahdo "sopivasti" löytyä. Saa olla hyvinkin herkkä ahdin, jotta saadaan ahtamaan järkevillä kierroksillä.
Dieselin VNT-ahdinta täytynee kokeilla jossain vaiheessa.. Tuleeko ongelmia - "juuttuvan" miehet ottakaa kantaa...
Käyttävät kelkoissa turboja, joissa kestovoidellut (kuula/rulla)laakerit - ei öljynpainetta. Älkää kysykö minkälaisia - ei kiinnosta tähän projektiin, koska hinnat tällaisilla ahtimilla xxxx-->€
Lynxin tehtaan protopaja turboahtanut aikanaan muistaakseni 670cc kelkan 2T koneen. Voimaa oli, mutta lieneen päästöt suurin ongelma sarjatuotantoa ajatellen..
Öljypolttimen pumppu selvityksen alla kuten myös Fordin Kent- moottorin pumppu.
Onko tuo Kuplan pumppu öljytilassa vai koneen ulkopuolella?
MIKSU87: Missä tuon ahdetun 2T-kelkan näit ja kuka omistaa??
Tulipa vaan mieleen, että miksi ei remmiahtimella. Kauppaavat suht edullisesti noita Toyotan pienehköjä ahtimia... Toki ovat kalliita turboihin verrattuna, kun aika huonosti löytyy käytettynä. Remmimiehet ottakaa kantaa...
Riittävän pieniä turboja ei oikein tahdo "sopivasti" löytyä. Saa olla hyvinkin herkkä ahdin, jotta saadaan ahtamaan järkevillä kierroksillä.
Dieselin VNT-ahdinta täytynee kokeilla jossain vaiheessa.. Tuleeko ongelmia - "juuttuvan" miehet ottakaa kantaa...
Käyttävät kelkoissa turboja, joissa kestovoidellut (kuula/rulla)laakerit - ei öljynpainetta. Älkää kysykö minkälaisia - ei kiinnosta tähän projektiin, koska hinnat tällaisilla ahtimilla xxxx-->€
Lynxin tehtaan protopaja turboahtanut aikanaan muistaakseni 670cc kelkan 2T koneen. Voimaa oli, mutta lieneen päästöt suurin ongelma sarjatuotantoa ajatellen..
Ja mitä hemmetin järkeä laittaa turbo 2T koneeseen? Ei ainakaan tehot nouse...
Ihan mukavasti ainakin turbo Vespa liikahtaa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa