audi 80 projekti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

make123
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2003 18:20

audi 80 projekti

ViestiKirjoittaja make123 » 31.12.2006 2:29

mulla on audi 80 -88 1,8 8v kaasarilla.
menin ostamaan tommonen megasquirt boxi ja nyt pitäis
vissin laittaa joku monipisteruisku systeemi siiheen autoon.
mistä moottorista/autosta toi on helpoin/halvin lähteä hakemaan.
tarkoitan siis imusarjan/läppärungon/suutimet y.m.
ja mitä kaikkee tarvitaan että sais toi kaasari vaihdettu ruiskuun.
audin koneita ei vissin löytyy muulla kuin mekaanisella ruiskulla.
vai löytyykö?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 31.12.2006 3:36

no jos nyt jotain perusjuttuja mainitsisin

-besalinjat menee ainakin osittain uusiksi
-mahdollisesti nostopumppu tankkiin tai johonkin läheisyyteen
-ite painepumppu
-painesuodatin
-suutimet
-jakotukki
-paineensäädin
-ja tietty imusarja tai muu johonka ne suuttimet laittaa kiinni
-sitten tietty megaruutalle tarvittavat anturit
-johtosarjan tekoa varten kaikki kilkkeet

hieman on nihkeästi näissä VAG konsernin tuotteissa noita suuttimien paikoilla varustettuja imusarjoja, niitäkin on. Hyvä puoli on kuitenkin se, että noi 8v imusarjat käy hyvinkin pitkälle ristiin keskenään. Suuttimien istuttaminen tollaseen tavalliseen imusarjaan ei sekään ole mikään kovin vaikea juttu. Sorvataan sopivat holkit ja hitsataan kiinni.

ps. pistän lisäjuttua tulee privana.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 31.12.2006 10:00

Juu kuten tuossa yllä oli, niin ihan alkuperäinen audin ruiskupalikat on ihan käyttökelpoista tavaraa, toi holkitus pitää vain tehä. Ja nuo bensatukki ja paineen säädin, sekä sähkösuuttimet. Muu pitäisi ollakkin valmiina.

edit: ABK-moottorissa on valmiiksi sähkö ruutta, jos tommosen löydät jostain luovuttajaksi, moottoria löytyy B4 audien keulilta ainakin 2.0 moottorina (91->).

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 31.12.2006 11:51

Mulla olis ABK-koneesta jääneitä ruiskuhiluja. Mm, suuttimet, jakotukki, paineensäädin, tyhjäkäyntimoottori, antureita ja vähän johtosarjaakin. Kakkoskoppasen Golffin imusarjakin on, sopinee tuohon käyttöön mainiosti.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 31.12.2006 11:51

Miksi moinen operaatio? Kulutus samaa luokkaa kaasarilla/ruiskulla.

make123
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2003 18:20

ViestiKirjoittaja make123 » 31.12.2006 14:23

eihän kulutuksella mitän merkitystä on kun polttoaineen hinta on niin alhainen.
nyt on vaan niin että ruiskulla saa tosta konesta lisää voimaa.
ja sitten käynistyy paremmin.
ja kulutuskin laskee. sitten on viel semmonen juttu että toi kaasari on paskana. :)

kysyn nyt vaan että mistä moottori mallista löytyy imusarja jossa on sähkösuutimet joka sopii tohoon koneeseen.??

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 31.12.2006 19:33

Valmista imusarjaa ei ole olemassa. ABK, 2E ja joissain muissakin koneissa on suuttimet imusarjassa, mutta sitten on imukanavakin vähän erilainen. Muissa koneissa suuttimet on kannessa.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 1.1.2007 1:40

tuosta NE koodillisesta moottorista jos pelkkä lisävoima on hakusassa niin ruiskuhommat o aika turhia.. kansi irti, se kuntoon jossain osaajalla.. kireä nokka ja avarammat kanavat, tuplakaasarit ja peltisarja.. siinä alkaaki olla ne millä tuosta koneesta kätevimmin saa vähä lisää hönkää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa