Stilettiavain -aihioita?
Valvoja: ffp jäsenet
Stilettiavain -aihioita?
Saako noita stilettiavain-aihioita jostain ilman niitä keskuslukituksen nappuloita?
Eli haluttais stilettiavain tavalliseen keskuslukitukseen.
Eli haluttais stilettiavain tavalliseen keskuslukitukseen.
Saahan niitä, tai siis ei varmaan ilman nappuloita mutta eihän niitä ole pakko käyttää. Allekirjoittaneella on ainakin niitä hyllyssä jos haluaa privalla lähestyä.
En nyt ihan käsittänyt, jos autossa on keskuslukitus niin silloin tuollaisella stilettiavainpaketilla pystyy ohjaamaan sitä jo olemassa olevaasi keskuslukitusta. Toki voi stilettiavaintakin käyttää ihan pelkkänä avaimena, eikä asenna keskusyksikköä (tai ostaa vain varaosa-avaimet).
En nyt ihan käsittänyt, jos autossa on keskuslukitus niin silloin tuollaisella stilettiavainpaketilla pystyy ohjaamaan sitä jo olemassa olevaasi keskuslukitusta. Toki voi stilettiavaintakin käyttää ihan pelkkänä avaimena, eikä asenna keskusyksikköä (tai ostaa vain varaosa-avaimet).
Kyllä tuollainen stilettiavaimella/napilla avattava keskuslukitus kätevä on mutta en jaksa alkaa sellaista kytkemään ja sen teettäminen muilla maksaa mansikoita. Tarvitsisin vain stilettiavaimen kun tuo alkuperäinen on senverran kookas.
Aikoinaan ostin tuollaiset Alfatechin varashälyttimet omaan ja muijan autoon mutta ovat jo 2 vuotta olleet tallin hyllyllä kun ei ole ollut aikaa keskittyä niiden kytkemiseen ja sekin pitäis tehdä kesällä ulkona koska talli on niin pieni että ei siellä viitsi mitään tehdä. Toinen hälyistä on myyty,toinen olisi vielä.
Aikoinaan ostin tuollaiset Alfatechin varashälyttimet omaan ja muijan autoon mutta ovat jo 2 vuotta olleet tallin hyllyllä kun ei ole ollut aikaa keskittyä niiden kytkemiseen ja sekin pitäis tehdä kesällä ulkona koska talli on niin pieni että ei siellä viitsi mitään tehdä. Toinen hälyistä on myyty,toinen olisi vielä.
Niin se on vähän miten siihen asennoituu. Itellä odotti tommonen kauko-ohjain sarja monta kk. asennusta ja nyt asennuksen jälkeen tuntuu että en tulisi päivääkään toimeen ilman. Asennuksessa joutui muistaakseni neljä johtoa kytkemään ja aikaa meni vartti, silti kehtuutti aloittaa asennusta kun luuli että on isokin homma.
En oikein sisäistänyt mitä ajetaan takaa, mutta minulla on noita pelkkiä periä stiletillä varmaan toistakymmentä sillä dummyavaimella. VW -mallisia aihioitakin noihin taitaa olla.
Olen täysin samaa mieltä kauko-ohjauksen tarpeellisuudesta, jos omistaa:
a) koiria
b) kolmosmallisen golffin, josta lukkopesät jäätyvät talvella kuitenkin.
Tuohon malliin lukitus on vieläpä todella helppo asentaa: sulku ja avaus sekä vilkut. Itse jouduin kiskomaan plussakarvan edestä, kun sitä ei ollut valmiina.
Olen täysin samaa mieltä kauko-ohjauksen tarpeellisuudesta, jos omistaa:
a) koiria
b) kolmosmallisen golffin, josta lukkopesät jäätyvät talvella kuitenkin.
Tuohon malliin lukitus on vieläpä todella helppo asentaa: sulku ja avaus sekä vilkut. Itse jouduin kiskomaan plussakarvan edestä, kun sitä ei ollut valmiina.
Asennus ei ole kuin parin minuutin homma esim paineilmalla toimiviin Vagineisiin, kunhan jättää vilkut pois (itsellä ei ole niitä kytketty kun en näe tarvetta). Keskuslukon pumpulle tulee +/-, ja ohjauskarvat, nopeimmiten sopivilla ryöstöliittimillä, paremmin tehtynä juottamalla. Sama melkein pätee kaikkiin, yleensä jos ei ole mitään varsinaista keskusyksikköä (kuten uudemmissa autoissa joissain), asentaa sen kojetaulun kuskinpuolelle alas. Sieltä löytyy kuskin oven ohjausjohdot, sekä yleensä myös esim alkuperäisen keskuslukon jännitesyöttö minkä rinnalle keskuslukon ohjauksen voi hyvällä omatunnolla laittaa.
Mutta, kyllä se normaali avain on huomattavasti pienempi kuin Stilettiavain.
Mutta, kyllä se normaali avain on huomattavasti pienempi kuin Stilettiavain.
No millainen homma tuo on asentaa? Jos sen piirilaatikon asentaa takaluukkuun keskuslukituspumpun viereen niin virtajohto + vilkut edestä? Vai piirilaatikko johonkin ratin alle sulakerasian viereen ja jotakin johtoja takaluukkuun pumpulle? Mulla meni kesä asentaa subbari,vahvari,vepron lippa ja farkku menee kesällä luultavasti vaihtoon niin ei viittis tuon asennusta kevääseen jättää. Stilettiavaimen haluaisin siksi koska tuo alkuperäinen on niin pitkä verrattuna muihin nipun avaimiin ja rikkoo taskujen pohjat. Kuinka se stiletti toimii,napilla auki,napilla kiinni?
Miten niin g3 lukot jäätyy,eihän tuossa mallissa tyyppivikoja ole (ei varmaan....)
Miten niin g3 lukot jäätyy,eihän tuossa mallissa tyyppivikoja ole (ei varmaan....)
lueppa toi ajatuksella: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=62668&highlight=kaukoohjaus
Onko kukaan asentani Giordon G-686- hälytintä autoon? Muuten kaikki toimii, mut kauko-ohjattavaa keskuslukkoa en saa toimimaan oikein, jos joku osaisi neuvoa miten ne keskuslukon johdot pitää asentaa. Tällä hetkellä keltainen ja kelta/musta on liitetty +12V, oranssi ja oranssi/musta maahan ja valkoinen auton harmaaseen johtoon ja musta/valkoinen auton vihreään johtoon.
Mielestäni asennuksen pitäisi olla oikein. Tällä hetkellä lukot saa kiinni kauko-ohjaimen väärästä napista ( hälytyksen poiskytkentä), mutta auki niitä ei saa millään muulla kun avaimella. Ajonesto tuntuu toimivan ihan ok.
Vihjeitä kaipailen mikä asennuksessa voi olla pielessä. Kaikki johdot on nyt laitettu kuten ohjeissa on sanottu.
Mielestäni asennuksen pitäisi olla oikein. Tällä hetkellä lukot saa kiinni kauko-ohjaimen väärästä napista ( hälytyksen poiskytkentä), mutta auki niitä ei saa millään muulla kun avaimella. Ajonesto tuntuu toimivan ihan ok.
Vihjeitä kaipailen mikä asennuksessa voi olla pielessä. Kaikki johdot on nyt laitettu kuten ohjeissa on sanottu.
Minulla olevien yksien ohjeiden mukaan Oranssi, Oranssi/musta pitää jättää auki, eli ei mitään johtoja niihin. Muuten tuntuu ihan oikealta kytkennältä, mutta voi tosiaan hieman hämätä keskusyksikköä kun toinen johto on maissa, vaikka ei pitäisikään olla. Mun ohjeet sanoo että pitäisi olla positiivinen pulssi tuohon Ventoon.
Boksihan noissa toimii varmaan maailman tappiin saakka. Avain joutuu hieman koetukselle, eritoten mekaniikka. Pitkälti tulevat samasta tehtaasta, vaikka hieman ulkonäköeroja on. Itselläkin ollut kolmea erilaista, joissa kaikissa sama sähköpuoli. Audissa oli vuoden ajan ja toimi moitteetta auton myyntiin asti ja volsussakin on ollut kohta vuoden, ei ongelmia.
Jos sarja maksaa muutaman kympin, se hankkii hintansa käyttömukavuuden nimissä, vaikka vaihtaisi uuden vuoden välein.
Jos sarja maksaa muutaman kympin, se hankkii hintansa käyttömukavuuden nimissä, vaikka vaihtaisi uuden vuoden välein.
-jarkko-
PostPosted: 12.11.2006 21:03 Post subject:
Ihan sama mutta en mä tuohon ala mitään kytkemään, vaihtoon menee ja joku taloudellisempi tilalle. Mulla on nestekaasulla toimiva avaimenperä -liekinheitin jolla jäiset lukot aukeaa helposti.
Tuohon kokemukset omaavana III-korisen lukkojen jäätymisestä pakko sanoa, että ei se paljon auta vaikka lukkopesää sulattaa kun itse koneiston sisällä osat jäätyy keskenään kiinni. Nyrkkiä piti itse lukon kohdalle aina antaa oveen et aukes...sitte meni tovi ennen kuin taas pysyi ovi kiinni.
Jaa muuten mites paljon tossa stilettiavaimessa on sisällä tilaa, ja onko niitä kolmenappisia?
Mulla olis tossa asennettuna joku SwedeGuard, ja jos sais ton avaimenperän sisällön tungettua siihen stilettiavaimeen niin pääsis siitäkin roikasta eroon.
Joten jos jollain olis mahiksia ottaa kuvat stiletin sisältä vaikka rullamitta apuna vierellä niin olisin kovin kiitollinen..
Mulla olis tossa asennettuna joku SwedeGuard, ja jos sais ton avaimenperän sisällön tungettua siihen stilettiavaimeen niin pääsis siitäkin roikasta eroon.
Joten jos jollain olis mahiksia ottaa kuvat stiletin sisältä vaikka rullamitta apuna vierellä niin olisin kovin kiitollinen..
Aloin vihdoin kytkemään noita kauko-ohjauslukituksia volsuihin mutta ei se nyt ihan 5 min homma ollut, apuva kaivataan. Skannasin tuohon mukana tulleet ohjeet ja boksit on kytketty boksilta nyt näin mitä huonolla englannilla ymmärsin:
Pun,kelt,kelt/musta yhteen ja +12V
Must - maa
Valk ovelle harm
valk/must ovelle vihr
Rusk vilkut must/vihr ja must/valk
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =kuva1.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =kuva2.jpg
Ovien ohjauksien väreistä en ole varma mutta täällä on muutkin ventoon/golffiin näitä kytkeneet ja ventossa pumpulle tulee vihreä ja harmaa johto.
Pun,kelt,kelt/musta yhteen ja +12V
Must - maa
Valk ovelle harm
valk/must ovelle vihr
Rusk vilkut must/vihr ja must/valk
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =kuva1.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =kuva2.jpg
Ovien ohjauksien väreistä en ole varma mutta täällä on muutkin ventoon/golffiin näitä kytkeneet ja ventossa pumpulle tulee vihreä ja harmaa johto.
-jarkko- kirjoitti:Aloin vihdoin kytkemään noita kauko-ohjauslukituksia volsuihin mutta ei se nyt ihan 5 min homma ollut, apuva kaivataan. Skannasin tuohon mukana tulleet ohjeet ja boksit on kytketty boksilta nyt näin mitä huonolla englannilla ymmärsin:
Pun,kelt,kelt/musta yhteen ja +12V
Must - maa
Valk ovelle harm
valk/must ovelle vihr
Rusk vilkut must/vihr ja must/valk
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =kuva1.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =kuva2.jpg
Ovien ohjauksien väreistä en ole varma mutta täällä on muutkin ventoon/golffiin näitä kytkeneet ja ventossa pumpulle tulee vihreä ja harmaa johto.
Löytyykö kellään mistään noita kuvia vielä tallessa?
Jaksaisko kukaan V60 asentanut kirjoitella kytkentäohjeita Ventoon/Golf3? Ei pitäisi olla kovin kummonen homma, mutta pitäis kuitenkin tietää johtojen värit sun muut.
On kyllä yritetty searchilla ettiä, mutta löytyy niin epämääräisiä ohjeita ja toiset kumoavat toisensa, joten menee vähän sekavaksi. Näistäkin voisi olla hyvä koota joku infopaketti kun nuo stilettiavain-kauko-ohjaus-paketit ovat kuitenkin nykyään niin yleisiä?
Joo mulla on 2 noita V60 sarjoja käytössä ja Lukkarin kytkentäohjeet ovat samat, ventossa kaikki johdot löytyy kuskin puolelta kynnysmuovin alta ja ylempää viestistä löytyy kuinka ite kytkin tuon.
Pun + kelt + kelt/musta pitää kytkeä yhteen ja +12V. Musta maihin, vilkuille johdot ja samoin lukkojen ohjaukselle jotka ventossa ovat vihreä avaus ja harmaa sulku.
Mulla on tuon V60 ohjelappunen tallilla mutta ei siinä montaa johtoa tarvitse kytkeä, muistaakseni oranssi,pinkki,ohut punanen ja vihreä jää kytkemättä.
Pun + kelt + kelt/musta pitää kytkeä yhteen ja +12V. Musta maihin, vilkuille johdot ja samoin lukkojen ohjaukselle jotka ventossa ovat vihreä avaus ja harmaa sulku.
Mulla on tuon V60 ohjelappunen tallilla mutta ei siinä montaa johtoa tarvitse kytkeä, muistaakseni oranssi,pinkki,ohut punanen ja vihreä jää kytkemättä.
Rupesimpas tutkimaan tuota lähemmin tuota sarjaa ja huomasin, että tää olikin autokohtainen asennussarja eli, ei tarvitse kytkeä kuin yksi johtonippu keskuslukituksen pumpun väliin ja toinen pää tuohon kauko-ohjausboksiin ja sitten vielä vilkkujen johdot erikseen jos haluaa sitä ominaisuutta käyttää. Eli aika plug'n'playlta näyttää, pitää tuossa viikonloppuna kun on aikaa niin katsoa miten tuo sitten toimii käytännössä.
Ostin siis oman sarjani eBaysta jos jotain sattuu kiinnostamaan vähemmän juottelua vaativat sarjat.
Eli oli taas sarjassamme turhia kysymyksiä, pahoitteluni.
Ostin siis oman sarjani eBaysta jos jotain sattuu kiinnostamaan vähemmän juottelua vaativat sarjat.
Eli oli taas sarjassamme turhia kysymyksiä, pahoitteluni.
lukkari kirjoitti:Mielenkiintoinen käytä-ja-kytke -sarja, kun suuritöisin työvaihe, eli vilkkujen etsimisen ja kytkemisen joutuu tekemään erikseen. Vilkut kannattaa tuollaiseen sarjaan aina kytkeä. Kaikki muut kytkentään tarvittavat johdot löytyvätkin yleensä pumpun vierestä.
Totta, mutta taitaa olla vähän hankalempaa tehdä valmiita johtonippuja vilkkujen kytkennälle kun ymmärtääkseni ei pumpun lähellä ole mitään hyviä valmiita liittimiä tai muita mihin väliin nuo saisi laitettua. Tulihan sarjassa tietenkin ryöstöliittimet vilkunjohdoille mukana, mutta niiden käyttö on kyllä aika omalla vastuulla.
Laitetaan nyt tän jatkoksi.
Eli autossa on kauko-ohjauksella varustettu keskuslukitus / hälytin. Sarjan oma kauko-ohjain on tosi kesseli. Haluttais saada tollanen stilettiavain ja jyrsiä siihen avain, jolla auton saa käymään. Oviin kun ei tarvitse avainta kauko-ohjauksen ansiosta. Käsittääkseni hälyttimeen saa koodattua uusia avaimia?
Mutta, mutta, mistään en ole löytänyt myytävän pelkkiä stilettiavaimia? Ne ovat aina osa keskuslukituspakettia. Sillä en tee mitään kun ohjausyksikkö jo on.
Saako jostain pelkkiä avaimia?
Eli autossa on kauko-ohjauksella varustettu keskuslukitus / hälytin. Sarjan oma kauko-ohjain on tosi kesseli. Haluttais saada tollanen stilettiavain ja jyrsiä siihen avain, jolla auton saa käymään. Oviin kun ei tarvitse avainta kauko-ohjauksen ansiosta. Käsittääkseni hälyttimeen saa koodattua uusia avaimia?
Mutta, mutta, mistään en ole löytänyt myytävän pelkkiä stilettiavaimia? Ne ovat aina osa keskuslukituspakettia. Sillä en tee mitään kun ohjausyksikkö jo on.
Saako jostain pelkkiä avaimia?
Eipä tuossa mitään sirullista estoa ole.
Siis voishan noinkin kai tehdä mut pointti oli siinä että mistää saa pelkkiä stilettiavaimia, siis sitä kauko-ohjainta?
EDIT: Löysin paikan, josta saa pelkkiä avaimia sekä aihioita ettei tarvitse koko sarjaa ostaa. Ko. firman sivuilla ei niitä vain ollut, mutta asia selkisi kun kysyi mailin avulla. Jos on tarvetta, kysykää privassa firman nimeä.
Siis voishan noinkin kai tehdä mut pointti oli siinä että mistää saa pelkkiä stilettiavaimia, siis sitä kauko-ohjainta?
EDIT: Löysin paikan, josta saa pelkkiä avaimia sekä aihioita ettei tarvitse koko sarjaa ostaa. Ko. firman sivuilla ei niitä vain ollut, mutta asia selkisi kun kysyi mailin avulla. Jos on tarvetta, kysykää privassa firman nimeä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa