3b variant Passatia ostamassa
Valvoja: ffp jäsenet
3b variant Passatia ostamassa
Olen aikeissa ostaa 3b passattia bensakoneella ja ois kysymyksiä ennen ostoa. Minkälaisia vikoja ko autossa on ilmennyt? Onko tekniikka luotettava ja mitä asioita sen suhteen kannattaa ottaa huomioon? Paljonko moottorilla ajaa huolettomasti eli kuinka paljon ajetun uskaltaa ostaa? Oon lukenu täällä forumilla et nuo etupään tukivarret ei meinaa kestää. Kuinka kauan suunnilleen kestävät? Tietää ostaessa ettei heti tarvi ruveta uusimaan. Onko vielä jotain mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Onko kori ruosteherkkä? Tilat tuntuvat olevan hyvät ja luin et jollakin on emmaljungan yhdistelmät ja mahtuvat hyvin takakonttiin. Se on hyvä tietää sillä itsellä myös samaiset vaunut. Mutta onko kellään tietoa et onko turvavyöt riittävän pitkät Britax Römer Babysafe+ -kaukalolle? Kokemuksia?
Sit vielä kysyisin et saako tuohon passattiin muualta ku completokselta etu- ja takavaloja? Ja alustasarjan oon aikonu autoon hankkia ja kysyisin et kannattaako vaihtaa iskarit ja jouset samalla?
Olisin todella kiitollinen vastauksista ja omakohtaisista kokemuksista auton suhteen! Kaikki neuvot on tarpeen!
Onko kori ruosteherkkä? Tilat tuntuvat olevan hyvät ja luin et jollakin on emmaljungan yhdistelmät ja mahtuvat hyvin takakonttiin. Se on hyvä tietää sillä itsellä myös samaiset vaunut. Mutta onko kellään tietoa et onko turvavyöt riittävän pitkät Britax Römer Babysafe+ -kaukalolle? Kokemuksia?
Sit vielä kysyisin et saako tuohon passattiin muualta ku completokselta etu- ja takavaloja? Ja alustasarjan oon aikonu autoon hankkia ja kysyisin et kannattaako vaihtaa iskarit ja jouset samalla?
Olisin todella kiitollinen vastauksista ja omakohtaisista kokemuksista auton suhteen! Kaikki neuvot on tarpeen!
Muista en tiedä,mutta niitä valoja voi kattella vaikka täältähttp://www.autovaruste.net/
ja jos hyvän varustellun passatin haluu jossa hieman vakiota enemmän tehoakin niin tuon voi ostaa pois -> http://ffp-motorsport.com/pics/pas/index.php joko kesäpyörillä tai ilman, hinta määräytyy sit sen mukaan. Etupäähän vaihdettu nuo tangot keväällä joten ei tartte niistäkään murehtia, katsastettu 2.vkoa sitten eikä huomauttamista löytynyt.
Mainittakoot, että jossei se ole ylitsepääsemätöntä niin suosittelen hankkimaan passatin ruotsista. Lähes jokaisessa on autom. ilmastoinnit ja ajotietokoneet jne jne. Eli halvemmalla paremminvarusteltu pasuuna. Jos kieli ei taivu eikä jaksa sitä pientä rupeamaa värkätä niin sitten suomesta.
Ruotsin tiettävästi yleisin palsta on www.blocket.se
EDIT: NR-Autovarusteesta kans löytyy vaikka ja mitä. Pikahakuun vain VW ja Passat 3B. :)
Ruotsin tiettävästi yleisin palsta on www.blocket.se
EDIT: NR-Autovarusteesta kans löytyy vaikka ja mitä. Pikahakuun vain VW ja Passat 3B. :)
Onko kokemuksia noista FK:n ajovaloista? Lähinnä kiinnostais nuo sinikromiset mut näyttääkö ne mihinkään?
Ja jos joku osais sanoo noista tukivarsista niin ois kiva.
Antto-: Kyllä kiinnostas tuo auton haku ruotsista. Jos oikein laskin niin 1.6 passattiin vero ois n 3 t€ ja 1.8T 5-5.5 t€.. Kyllä siinä säästöä tulis verrattuna suomesta ostettuun eikä matkakuluja mee saksaan verrattuna mitään. Millasessa kunnossa nuo ruotsin autot yleensä ottaen on? Ja onko millanen paperisota?
Ja jos joku osais sanoo noista tukivarsista niin ois kiva.
Antto-: Kyllä kiinnostas tuo auton haku ruotsista. Jos oikein laskin niin 1.6 passattiin vero ois n 3 t€ ja 1.8T 5-5.5 t€.. Kyllä siinä säästöä tulis verrattuna suomesta ostettuun eikä matkakuluja mee saksaan verrattuna mitään. Millasessa kunnossa nuo ruotsin autot yleensä ottaen on? Ja onko millanen paperisota?
Vesku: Jep, ja kovin vähän 1,6 onki kaupan, pääasiassa 1,8T koneella ja sellasta nyt mietinki. Mistä hait oman autosi? Voisitko sinä valaista mua noissa kysymyksissäni kokemusta kun on? Ja tuosta kulutuksesta et paljonko se vie? autodb.fi oli kulutus 10,9/6,5/8,1 pitääkö paikkansa? Ja turboton vie hiukan enemmän?
Tuo Saksasta rahdattu muutama vuosi sitten, kulutus on juurikin tuota luokkaa.
Tukivarret on heikkolenkki, mut vaihtamalla niistä selviää eikä ne nyt niin hirmuisia maksa et niiden takia kannattaa kauppa jättää tekemättä, oireili ainakin mulla loksuvalla äänellä.
Kyllä ne jouset ja iskarit kannattaa vaihtaa samalla kertaa, ruostetta ei ainakaan mulla oo korissa näkyvillä missään ja noita valoja passatiin löytyy vaikka Kiiltovaunusta jossa muistaakseni oli hyllyssä takavaloja esillä kahta mallia ja saatto olla eteenkin.
Tukivarret on heikkolenkki, mut vaihtamalla niistä selviää eikä ne nyt niin hirmuisia maksa et niiden takia kannattaa kauppa jättää tekemättä, oireili ainakin mulla loksuvalla äänellä.
Kyllä ne jouset ja iskarit kannattaa vaihtaa samalla kertaa, ruostetta ei ainakaan mulla oo korissa näkyvillä missään ja noita valoja passatiin löytyy vaikka Kiiltovaunusta jossa muistaakseni oli hyllyssä takavaloja esillä kahta mallia ja saatto olla eteenkin.
Enemmän tai vähemmän paskoja noi on. Uusimmatkin jo 6 vuoden ikäisiä, vanhimmat yli 10v.
Takaluukku monessa ruosteessa, ei mene mihinkään puhkiruostumattomuus takuiden piikkiin.
Ajovalot täysin paskat, jollei ole oem. tai vastaavat tarvike xenonit.
Takajarrut jumii ajastaan ominaiseen vag tyyliin.
Keskuslukkoon liittyviä erinäköisiä sähkövikoja tuntuu olevan.
Etutukivarret kulutuskamaa, mutta kuten mainittu ei kalliita ja helppo vaihtaa.
Erinäköisiä anturi vikoja, syylärit vuotaa ajastaan, vesipumppu hajoaa ennen 200t jos ei ole vaihdettu.
Mukava ja leppoisa auto ajaa, osat suht edullisia, itse pystyy huoltamaan ja korjaamaan paljon. Keskikulutus tommoisella 1.8t:llä 9 l tuntumassa tai yli.
Takaluukku monessa ruosteessa, ei mene mihinkään puhkiruostumattomuus takuiden piikkiin.
Ajovalot täysin paskat, jollei ole oem. tai vastaavat tarvike xenonit.
Takajarrut jumii ajastaan ominaiseen vag tyyliin.
Keskuslukkoon liittyviä erinäköisiä sähkövikoja tuntuu olevan.
Etutukivarret kulutuskamaa, mutta kuten mainittu ei kalliita ja helppo vaihtaa.
Erinäköisiä anturi vikoja, syylärit vuotaa ajastaan, vesipumppu hajoaa ennen 200t jos ei ole vaihdettu.
Mukava ja leppoisa auto ajaa, osat suht edullisia, itse pystyy huoltamaan ja korjaamaan paljon. Keskikulutus tommoisella 1.8t:llä 9 l tuntumassa tai yli.
Pikku täsmennys tuohon 10 v ikään. Variant esiteltiin vasta Geneven näyttelyssä maaliskuussa 1997, toimitukset alkoi Saksassa kesäkuussa 1997 ja Suomessa elo-syskuussa. Muistan hyvin kun itse tilasin Variantin näkemättä helmikuussa 1997 ja sain auton vasta helmikuussa 1998. Toimitusajat oli silloin tosi pitkiä.
Itellä ollut moinen 1.8T variant reilun puolitoista kuukautta. Omani ostin Suomesta (Saksan tuonti, tuotu Suomeen 2003), koska Saksasta/Ruotsista hakeminen ei olisi tuonut juurikaan säästöä. Laitetaan nyt hiukka omia kokemuksia:
-Takakontti hyvän kokoinen ja mallinen (selvästi korkeampi kuin esim Volvo V70N:ssä
-Takajalkatilat riittävät --> turvaistuin mahtuu hyvin selkä menosuuntaan
-Ajettavuus hyvä ja kulkukin perhekäytössä riittävä, ei toki mikään ohjus, mutta kyllä tolla töihin/kauppaan/mummolaan ehtii ihan mukavasti
-Ajettavuus varsin hyvä, ei liiemmin uraherkkyyttä, ottaa jonkun verran sivutuuleen kuten kaikki farmarit
-Ihan riittävät varusteet (trendline)
-Kulutus pyörinyt välillä 7,2-8,4l/100km, lohkoa käytän yleensä aina aamuisin kun on alle 5 astetta lämmintä
-Takakontti hyvän kokoinen ja mallinen (selvästi korkeampi kuin esim Volvo V70N:ssä
-Takajalkatilat riittävät --> turvaistuin mahtuu hyvin selkä menosuuntaan
-Ajettavuus hyvä ja kulkukin perhekäytössä riittävä, ei toki mikään ohjus, mutta kyllä tolla töihin/kauppaan/mummolaan ehtii ihan mukavasti
-Ajettavuus varsin hyvä, ei liiemmin uraherkkyyttä, ottaa jonkun verran sivutuuleen kuten kaikki farmarit
-Ihan riittävät varusteet (trendline)
-Kulutus pyörinyt välillä 7,2-8,4l/100km, lohkoa käytän yleensä aina aamuisin kun on alle 5 astetta lämmintä
Itsellä on 3BG passatti harkinnassa tdi:nä. Onko tukivarsien suhteen tapahtunut mitään kehitystä? Keskuslukituksessa samat ongelmat? Tahtoo vain nuo 2001-2002 diisseli mallit olla jo 200-300tkm ajettuja ja ruotsin puolella sama tilanne. Onko nuissa paljon ajetuissa jotain jota kannattaa erityisesti tarkastaa ostaessa?
Hae Saksasta niin saat vähemmän ajetun. Katso vain että huoltohistoria ja omistajahistoria ovat tolkulliset: originaali saksalainen Fahrzeugbrief kertoo auton kaikki omistajat. Huoltokirjasta avainsana on "lückenlos scheckheftgepflegt".
Saksassa ei ole meikäläisen tyyppistä dieselveroa vaan polttoaineiden hinnat ovat aika tasoissa. Niinpä dieselautoissa on olemassa myös vähemmän ajettuja.
Saksassa ei ole meikäläisen tyyppistä dieselveroa vaan polttoaineiden hinnat ovat aika tasoissa. Niinpä dieselautoissa on olemassa myös vähemmän ajettuja.
Olen tuonut omaan käyttööni Ruotsista kaksin kappalein Vw Passat variantteja 1.8T moottorilla ensimmäinen oli vm-99 Highline (26.11.2005) ja vero oli 4100€. Toinen vm-00 (15.5.2006) ja vero oli 4400€. Varustetasot oli jotakin muuta mitä ns. Suomi autoissa saman vuotisissa. Molemmissa tapauksissa on jäänyt karkkirahaa itelle vähintään 2000€. Kummatkin autot ostin yksityisiltä. Molemmista autoista löytyi täys huoltohistoria kuitteineen. Vanhemmasta oli jopa alkuperäinen ostokuitti. Suosittelen kyllä lämpimästi autonhakua Ruotsin maalta jos vain jotenkin on mahdollista saada tulkkiapua mikäli ruotti ei omassa suussa käänny. Auton haku onnistuu viikonlopun aikana. Auton voi ajaa ruotsin maalla suoraan laivaan ruotsinkilvillä ja lähettää kilvet Suomen puolelta ruotsin ajaoneuvohallintokeskukselle (Vägverket). Ei tarvita mitään väliaikaisia siirtokilpiä kuten Saksassa.
Nykyiseen autooni olen vaihtanut lokakuussa kaikki tukivarret eteen kun siellä oli pari väljää niveltä. Niin siihen loppus kolinat. Vanhempaan autooni ne oli kaikki jo vaihdettua ruotsin maalla. Olisin mieluusti pitänyt sen ensimmäisen auton itelläni, koska käyttöautoksi sen sieltä itselleni toin. Tosin sain sen luovuttaa vakuutusyhtiölle peräänajon uhrina. No onpa sekin Passatti kokenut uudelleen henkiin heräämisen, erään näilläkin sivuilla kirjoittelevan toimesta.
Nykyiseen autooni olen vaihtanut lokakuussa kaikki tukivarret eteen kun siellä oli pari väljää niveltä. Niin siihen loppus kolinat. Vanhempaan autooni ne oli kaikki jo vaihdettua ruotsin maalla. Olisin mieluusti pitänyt sen ensimmäisen auton itelläni, koska käyttöautoksi sen sieltä itselleni toin. Tosin sain sen luovuttaa vakuutusyhtiölle peräänajon uhrina. No onpa sekin Passatti kokenut uudelleen henkiin heräämisen, erään näilläkin sivuilla kirjoittelevan toimesta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”