Autooni on edellinen omistaja vaihtanut FK:n angel eyes -ajovalot. Ja katsastuksessa tuli ongelmia, koska valoissa ei ollut korkeudensäätö moottoreita.
lähivalaisimet -asetuksessa kerrotaan seuraavasti:
" ... Lisäksi 14.6.1995 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa vaaditaan laite, jolla voidaan kuorman mukaan säätää valaisimen ja ajoneuvon suhteellista asentoa (ei kuitenkaan silloin, jos auton alusta on testeissä todettu riittävän jäykäksi)."
Kysymys kuuluukin seuraavasti, mitä nämä testit ovat, miten alustan jäykkyys todetaan riittäväksi? Autooni on asennettu alustasarja, joten voisiko olla mahdollista, että jostain voisin tällaisen todistuksen alustan jäykkyydestä saada? Saa laittaa myös linkkejä, missä asiasta olisi enemmän tietoa.
Minkälainen tämä ajovalojenkorkeudensäätö moottori on, millä periaatteella se toimii volkkareissa? Liikuttaako se koko umpiota vai pelkästään polttimoita, entä missä tällainen moottori sijaitsee ajovaloissa? On aivan uutta ja outoa asiaa minulle.. Linkkejä taas kaipailen..
Kysymys ajovalojenkorkeudensäädöstä
Valvoja: ffp jäsenet
Aiheeseen liittyen...
Vaimon Audi A3:ssa (-99) on tuo valojen korkeudensäätö mykkänä... Ollut kyllä jo kahden katsastuksen ajan ilman mainintoja, mutta kun taas pitäisi keväällä katsastella, niin kai se olisi hyvä kuntoon saattaa.
Korkeudensäätö ei siis toimi kummallakaan puolella. Sulakkeet on OK. Mistähän vikaa olisi hyvä lähteä etsiskelemään.
Vaimon Audi A3:ssa (-99) on tuo valojen korkeudensäätö mykkänä... Ollut kyllä jo kahden katsastuksen ajan ilman mainintoja, mutta kun taas pitäisi keväällä katsastella, niin kai se olisi hyvä kuntoon saattaa.
Korkeudensäätö ei siis toimi kummallakaan puolella. Sulakkeet on OK. Mistähän vikaa olisi hyvä lähteä etsiskelemään.
Mahtaakohan 1U Okuun saada pelkkiä säätömoottoreita? Ainakaan eivät alkuperäisosina tunteneet, kuin koko umpiota; ~200€/kpl.
No purkasin sitten sen moottorin ja sieltä löytyi sellainen liuku, taitaa olla siinä rajat ääriasennnoille. Liu'usta oli päässyt selainen holkki irti, joka liikkuu sen säätöpalluran mukana. No painoin holkin takas ja taas säätö toimii, kunnes oli taas päässyt irti... Vielä voisi liimaa kokeilla, jos vaikka auttaisi!
No purkasin sitten sen moottorin ja sieltä löytyi sellainen liuku, taitaa olla siinä rajat ääriasennnoille. Liu'usta oli päässyt selainen holkki irti, joka liikkuu sen säätöpalluran mukana. No painoin holkin takas ja taas säätö toimii, kunnes oli taas päässyt irti... Vielä voisi liimaa kokeilla, jos vaikka auttaisi!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa