Ahtimen ja pakosarjan tiivistämisestä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

Ahtimen ja pakosarjan tiivistämisestä

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 19.12.2006 20:56

Golffin ahtimesta olisi kyse. Eli voiko ahtimen ja pakosarjan väliin laittaa ns pakoputken asennustahnaa? Muuten varmaan hyvä, mutta entäs sisäpuolelle pursuava ylijäämä? Järjellä ajatellen tuskin rikkoo siipiä, mutta kysynpä kuitenkin :)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 19.12.2006 21:27

tuskin kestää niitä lämpöjä, noihin on saatavana ihan peltitiivisteitä.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 19.12.2006 23:44

ei varmasti kestä... itsellä ainakin aina palannut pois... kupari tiivistettä peliin... se o paras...

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 20.12.2006 9:40

Mutta jos kestää, niin rikkooko ylijäämä siipiä irrotessaan?

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 20.12.2006 10:24

Vois melkein varmuudella sanoa, että rikki menee. Turbo kumminkin pyörii erittäin kovalla nopeudella, ja jos sinne pyörän ja kotelon väliin jotain pääsee, niin aika varmasti entinen ahdin.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 20.12.2006 18:24

Ok. ajattelin vaan kun kovettunut tahna menee sormien välissä jauhoksi joten oletin että kestää. Kiitän!

Sheikki
-
Viestit: 104
Liittynyt: 25.8.2005 21:22

ViestiKirjoittaja Sheikki » 21.12.2006 17:44

juuri tuossa viime viikolla töissä vaihdettiin 406 peugeottiin uusi turbo.ihan ilman tiivisteitä se laitettiin paikoilleen (edellyttää tietysti että laipat ovat suorat ja tasaiset) karstahan sitä sitten myös tiivistää jonkun verran.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 21.12.2006 18:32

Minä olen kanssa pyöritellyt vesihiomapaperilla pinnat tasaiseksi ja ilman tiivistettä paikoilleen. Aika kovia lämpötilanvaihteluita, jotta mahtaako tiivisteellä olla sen tiiviimpi kuin ilmankaan. Tiivisteen kanssa siellä on kaksi pintaa, jotka tulee olla tiiviit, ilman tiivistettä on vain yksi pinta.

BLU-630
-
Viestit: 147
Liittynyt: 13.10.2003 10:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja BLU-630 » 25.12.2006 11:20

olen käyttäny kuparitiivistettä ja metallista tiivistettä eikä ole vuotanu. kannattaa laittaa kuparitahnaa tiivistepintoihin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 25.12.2006 14:31

Itsekkin olen kuullut, että kunhan pinnat ovat koneistettu tasaiseksi, niin pysyy tiiviinä!

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 28.12.2006 21:45

jaa kestääköhän tuo asennustahna turbon ja pakoputken välissä?aika kuumat oltavat taitaa olla siinäkin.

kun toiseen kulkineeseen putkiston teko menossa ja ei ollu ollenkaan tiivistettä pakoputken ja turbon välissä näköjään:0 ja paikallisesta varaosaliikkeestä ei siihen turboon satu tiivistettä nyt löytymään.

kaippa se pitää se uuden pakoputken laippa hioa tasaiseksi jos tiivistystä satu nyt keksimään tai löytymään.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 28.12.2006 22:27

itselle laitoin turbon ja Downpipen väliin ihan massatiiviste paperista leikatun tiivisteen ja hyvin on kestänyt... Tietysti aina irroituksen yhteydessä veisteltävä uusi tiiviste... Samanlaista tiivistettä koitin myös pakosarjan ja turbon väliin huonoin tuloksin....

pkh
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2003 20:39

ViestiKirjoittaja pkh » 29.12.2006 7:05

Turbon pakopuolen laippojen tiivistykseen on ainakin eräällä ei VAG-konserniin kuuluvalla merkillä ihan oma aine. Tiivistysaine on paksun maalin oloista ja levitetään pinnoille pensselillä.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 29.12.2006 10:56

Entäs sisäpuolelle leviävä ylijäämä?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 29.12.2006 15:03

MKII malleissa sinne ei kuulu tiivistettä. Näin sanoivat VW huollossa


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa