Nesteet höyrynä ilmaan, lämmöt normaalit (VR6)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

Nesteet höyrynä ilmaan, lämmöt normaalit (VR6)

ViestiKirjoittaja necon » 27.12.2006 1:38

Moi!

Tuli tollane -95 VR6 Golf hommattua ja heti pukkas vikaavikaa. Eli ajoin moottoritietä n. 60km, sitten pienemmälle tielle ja kaikki tähän asti ok. Sitten tuntui kuin sytkä olis pätkässy pari kertaa, ajoin n. kilometrin ja pysähdyin -> glykolin tuoksu ilmassa ja nesteet tulee höyrynä konepellin alta.

Paikallistin höyryn tulon kanteen/suojamuovien alta tuli.

Lisäsin nestettä, kun poiskin piti päästä. Ja taas kun hetken päästä pysähdyin, sama tapahtuma ja toimenpiteet.

Eli missäpä vika? Nesteet siis häviää paisarista, ja tulee höyrynä pihalle kannen korvilta. Öljyt näytti öljyiltä, mutta pakokaasu tuntu kostealta.

Uskaltaako tuon ajaa n.25km vielä, kun lisää nesteet täyteen ennen lähtöä?

Vielä sen verran, että autoon on vaihdettu kk ja runkolaakerit, jakopään hilut yms n.1000km sitten edellisen omistajan/korjaamon toimesta.

Kiitollisena avusta,
-Matti

ps. Selasin läpi VR6-threadin ja käytin söörtsiä ;)

Volkkarismi on sairaus
-
Viestit: 115
Liittynyt: 3.11.2006 0:31

ViestiKirjoittaja Volkkarismi on sairaus » 27.12.2006 1:53

Kansi tai kansipahvi paskana? Kannenpultit löysällä? Kai sen kestää ajaa, jos pitää huolen, että lämmöt ei varmasti nouse ja ottaa vettä varalle reilusti mukaan.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 27.12.2006 8:51

Lievempiä vaihtoehtoja: termostaatti/anturikotelo haljennut, joku letku vuotaa?

ravenger
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27.12.2006 8:41

ViestiKirjoittaja ravenger » 27.12.2006 8:55

Mulla oli vastaavaa ongelmaa ja vika löytyi murenevasta termostaatin kotelosta. Sytytykseenki vaikutti kun tulpanjohdot ui glykoolissa. Uusi maksoi muistaakseni jotain 70€ pörhöllä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.12.2006 9:20

Paisuntasäiliön korkin tiiviste on oireillut ainakin muiden koneiden yhteydessä, liekö tässä samaa ongelmaa? Tosin silloin se puskee nestettä paisarista pihalle.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 27.12.2006 13:36

Mulla kesällä meni ylävesiletku risteyksessä ja kivan höyryn sai pukattua. Kato se tarkasti läpi.. Itellä kans silloin nyki auto aika reippaasti,sielä voi olla pieni halkeama...

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

ViestiKirjoittaja necon » 27.12.2006 14:13

Ylävesiletkuhan sieltä vuosi. Ei pimeässä pikkutäpinöiltä huomannutkaan vuotokohtaa. Pikkasen otin suojamuoveja pois niin löyty. Mitähän tollanen kustantaa? Korjasin hätävarana näin ensalkuun pyöränpaikka+mcgaiveri.
Vielä pitäs öljynsuodattimen peijuunin tiukassa oleva koppa saada irti.

t.Matti

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 27.12.2006 14:21

Seinäjoen käyttöautolla (vw) tuo maksoi 89€ eli aika pirun kallis:) Vuotiko siitä termarinkopan kohdasta?

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

ViestiKirjoittaja necon » 27.12.2006 14:24

Eli taitaa jäädä penttipatentti-korjaus vähän pidempiaikaiseksi ratkaisuksi :) En löytänyt vielä ainakaan muita vuotokohtia. Letkuun oli tullu yläpuolelle koneen päähän halkeama/reikä, veikkaisin et joku mekatsu joskus meisselillä pukannu ei ollu hapertuneen näköinen.

-Matti

figel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.10.2006 13:34

sama juttu

ViestiKirjoittaja figel » 28.3.2007 22:26

^itelläni ollut sama ongelma että yläletku kosahtaa juuri termarikotelon liitoksesta, viikonloppuna termarin vaihto 80 asteiseen. Mutta jos jollai on varmaa tietoa asiasta niin infoo

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 28.3.2007 23:49

Itsellä mureni ensin vanhan paisarin lähtöpää, kun hommasin uuden paisarin niin rupesi hönkimään höyryinä nesteitä pihalle paisarin paineluukusta(vai miksi sitä sanotaan). Letkut tuntuivat löysiltä joten, painetta ei järjestelmässä ollut. Vika oli paisuntasäiliön korkin tiivisteessä. Ei ollut edes poikki, vaan hieman pois urastaan.
Varsinaiseksi murheen kryyniksi tullut tuo vesien/lämpöjen kanssa tappelu wergussa. On vuotanut syyläri, lohkolämmittimestä, paisuntasäiliöstä. hajonnut Termostaatti.... mitä next?
Vanhojen autojen kanssa se vaan on näin. Toivottavasti kohta uudempaa menopeliä alle niin saa jättää harrasteluksi wergun.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 29.3.2007 10:45

Eikö riitä venyttää että katkaisee päätä pois ja uudestaan holeen?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 29.3.2007 11:17

Omaan veeraan vaihdettiin aikanaan melkein kaikki vesiletkut. Osaa oli vähän korjailtu joskus ja lyhennelty tms. Yleensä kun yhden vaihto niin toisesta paikasta alko prakailee. Kulutustavaraa. Sitten kun vesiletkut oli kunnossa niin laukes jäähdyttimen pääty. Ton jälkeen toimikin niinku piti, eli oli hyvä aika myydä pois. :)

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 29.3.2007 18:32

Aina, joka kerta.. kun vw koneessa on ongelmaa ja syyläri, lämppäri tai joku muu paikka alkaa vuotamaan nestettä, niin joka kerta kannattaa vaihtaa se korkki siihen paisuntasäiliöön. Siinä on kaksi tapaa millä se korkki voi hajota, toinen on se että se tiivistekumi siitä menee mutrulle ja ei enää tiivistä ja päästää paineet pois.. ja toinen on se ikävämpi että paineventtiili ei toimi ja se päästää järjestelmässä paineet liian koviksi ja rikkoo paikka kerrallaan kaikki osat. Tuota korkkia on joskus vaihdeltu ilmaisena tiskiltäkin virhevastuun piirissä.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 29.3.2007 21:26

Eikö riitä venyttää että katkaisee päätä pois ja uudestaan holeen?

Ei kyllä se meni täysin pipariksi kun avas klemmarin.

Aina, joka kerta.. kun vw koneessa on ongelmaa ja syyläri, lämppäri tai joku muu paikka alkaa vuotamaan nestettä, niin joka kerta kannattaa vaihtaa se korkki siihen paisuntasäiliöön


Olis saanut olla kasa korkkeja sitten tuossa talvella.

figel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.10.2006 13:34

eipä auttanu

ViestiKirjoittaja figel » 4.4.2007 20:15

joo, ei ollu termarin vaihdolla hirveemmin apuja, seuraavana tappelemaan ton korkin kanssa


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa