Golf II Tukivarren helat+asennussarja?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

Golf II Tukivarren helat+asennussarja?

ViestiKirjoittaja GTgolf » 24.12.2006 20:01

eli onko kukaan ostanut motonetistä tälläistä sarjaa :
Golf II 83--91 Tukivarren helat+asennussarja. . . . . . . . 17-1793 19.90

ja haluaisin tietää mitä kaikkee tähän kuuluu?
vain toisen puolen helat vai molempien?
siis riittääkö yks sarja vai..??

TMa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 11.10.2004 14:12

ViestiKirjoittaja TMa » 25.12.2006 0:11

No mulla on kesältä kokemusta kyseisestä sarjasta ykköskoppasessa Toledossa jossa siis samat hilut. Ensin ostin tietysti vain etu- ja takapuslat (ja väliholkit) koska olivat aivan finito. No ekaa tukivartta irrottaessa tietenkin katkesi jo etupuslan pultti ja kallistuksenvakaajan onko se nyt koiranluu vai mikä, jotka jo sinetöi ostosten vaihdon ko. sarjaksi (onneksi tämä onnistuu Motonetissä kätevästi). Siinähän tuli niiden etu ja takapuslien sekä niiden pulttien lisäksi juuri nuo uudet kall.vakaajanpäät sekä jotain alapallon kiinnikkeitä, sekä takapuslan väliholkit. Sarja oli mielestäni muuten ok, mutta ne takapuslien väliholkit olivat tosi heppoiset pellistä väännetyt "putket" jotka yhdeltä syrjältä auki. Pultti on 12 millinen mutta se puslan reikä jotain 17 mm. Sen lipareen pitäis pitää se pusla ja tukivarsi pailoillaan. En tiedä millaset ne alunperin on ollut koska vanhoja ei kertakaikkiaan ollut enää. Enkä liioin muista minkälaiset oli ne irtotavarana hankitut holkit mutta ne takapuslat oli irtomallina jotenkin jämäkämmän oloiset kyllä. Mulle kävi niin että lähes heti sarjan vaihdon jälkeen tehdyssä katsastuksessa inssi valitti väljää takapuslaa vasemmalla! No minähän tiesin syyn eli holkki pettänyt. Uskoi eikä laittanu merkintää kun lupasin korjata. Onneks sattu olemaan kotona sopivaa putkea josta pikku viilauksella sai taatusti kestävän holkin, toinen puoli odottaa vielä samaa. Eli jos sulla on mahdollisuus ostaa rojut ihan tiskiltä niin suosittelen tsekkaamaan ne (irto)väliholkit josko ois paremmat, ne ei oo ku euro/puoli lisää, vaikka sarjan ostaisitkin. Eli se 19,90 on per puoli niinkuin luettelossa sanotaankin. Itseä jäi kyllä vähän kaivelemaan että olisikohan ollu miten paljon jämäkämpi uretaanipuslilla, hintaa vain jonkin verran enemmän. (Sori kun tuli romaani mutta oon joulukännissä!)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.12.2006 1:00

Itsellä oli hienoinen pettymys uretaanipuslat. Odotin todella jäykkää mutta sain melko jäykkää. Onhan toi makuasiakin :)

Ohjaustunnossa ei juurikaan muutosta. Jarrutuksen lopussa selvä muutos kun auto ei niiauksesta palaudu taaksepäin kuten ennen.

Jos olisin silti alusta lähtien tukivarsia irrottamassa niin silti laittaisin uretaanipuslat.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 25.12.2006 13:55

juu, eli sarja on vain toiselle puolelle... sitä tässä hainkin :)

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 25.12.2006 14:40

^^ TMa:lta katkes etupuslan pultti, millä tekniikalla katkennu pultti lähtee vittuun sieltä?

TMa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 11.10.2004 14:12

ViestiKirjoittaja TMa » 25.12.2006 20:16

Ei inahtanu se pultinjämä mihinkään vaikka porasin niin että lopuks ei ollu kun kierteet jäljellä. Uutta kierrettäkään ei saanu millään tehtyä. Jouduin laittaan uuden pultin "venäläisellä pystykierteellä" sisään ja pultinkantaan hitsiä. Paska ratkaisu mutta on kasassa pysyny vielä. Eli mielelläni kuulisin minäkin jos joku on onnistunu.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 25.12.2006 20:48

Saako noita uretaanipuslia kaikkine kilkkeineen pakettina, vai pitääkö katkenneet pultit ja holkit metsästää erikseen?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.12.2006 20:59

Pultinjämään hitsataan nööliä sen verran että saa hitsattua mutterin siihen kiinni. Lämpö auttaa irtoamisessa, ja jos ei kerralla irtoa niin hitsaa muutamaan kertaan niin kyllä se sieltä tulee.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 25.12.2006 22:16

pitää vain toivoa että lähtee ilman katkeamista...

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 26.12.2006 6:09

taggis: itselle tuli ainakin autoracingin polysport-pu-puslasarjassa tarvittavat holkit mukana, pultit tietysti joutuu metsästämään muualta mikäli katkeaa.

ja kyseisessä setissä oli nuo etutukivarren takapuslan holkit samanmoiset hepposet käikäleet kuin ekassa postauksessa ihmeteltiin. itsekkin tuli niitä pyöriteltyä että pitäiskö näillä jotain virkaa olla. paikallaan ne nyt kuitenkin on ja pysyy. :P

TMa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 11.10.2004 14:12

ViestiKirjoittaja TMa » 26.12.2006 18:22

MJF: Olis tosiaan pitäny koittaa tota hitsaamalla irrotusta. Lämmitin sitä semmosella kaasupolttimella mutta ei niin vähä lämpö auttanut. Ei ole oikein häävi paikka touhutakkaan.
Motonetin sarjassakin tulee vain yksi pultti (/puoli): M12 1,5 kierre, 75mm pituus 10,9 kovuus. Eiköhän noita kaupasta löytyne. Alkuperäinen etupultti oli kyllä vähän pidempi.
Ja jälkiviisaana laittaisin samalla vaivalla ne uretaanit, uusillakin normipuslilla pyörä liikkuu pituussuunnassa aika paljon, se takapusla on sen verran löysä.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.12.2006 19:51

Marmoritiskillä kyseiset pultit maksoivat 3,40€/kpl.
Etupultti M12x1,5x82, hinta 2,30€/kpl


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa