Pulttijaon muutos

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

Pulttijaon muutos

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.12.2006 22:19

Onko kukaan pelle peloton tehnyt sillai muutosta että on saanut 5x100 jarrulevyn sopimaan 4x100 napaan? Mitäs luulevat asiantuntijat, onko riskipeliä, koska muutama reikä tulee aika lähelle toisiaan. Onko kuinkakin suuri riski että levy menee säpäleiks kovassa rasituksessa?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 23.12.2006 22:29


Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.12.2006 22:32

Joo kyl mä tuon kans löysin, mutta siinä ei ole otettu kantaa kysymyksiin. Vaarallisempaahan kait on napaa ruveta poraamaan kuin vaan jarrulevyä?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 23.12.2006 23:27

Poraat 5x100 jaon 14-milliseksi ja jäljelle jääneet 4x100-jaon reiät jätät 12-milliseksi. Ei ainakaan kolmen vuoden aikana ole tullut säpäleitä.
Ravistavat mokomat hieman tietyssä nopeudessa (tehty pylväsporakoneella levy sapluunana).

Jos ei porailu innosta, FK:n valikoimista löytyy 4x100>5x100 adapteri-palikoita. Ohuin taisi olla 15mm.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.12.2006 11:00

Njoo, kyse olis vaan siitä ku DNX:n tai Stoptechin tuuninkilevyjä ei saa 280x22 4x100 mallisina. Lähin on 280x22 5x100 (eikös VR6-vehkeessä ollu 5x100?) Vanteet olis tarkotus pitää 4x100 jaolla.

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 24.12.2006 14:35

Eihän sen levyn pitäisi siitä navan ja vanteen välistä mihinkään karata.
Pari reikää menee tosiaan kohtuu lähelle mutta "väljät" ne pultinreiät on alunperinkin jarrulevyssä ettei niiden ole tarkoituskaan ottaa jarrutusvoimia vastaan. Itsellä passatissa molemmat jaot 12mm kierteillä eikä ole ongelmia ollut.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.12.2006 15:18

Kait sulla on niin että yks reikä hoitaa kumpaakin jakoo?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 24.12.2006 15:45

Onkos noiden vr6 levyjen offset sama?

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 24.12.2006 16:15

Juu, 1 reikä on yhteinen molemmille jaoille ja ne sen yhteisen viereisethän ne menee lähekkäin. Tosin levyssä on 13mm reiät pulteille niin jää ihan reilu kannas vielä kuitenkin kahden reiän väliin.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 24.12.2006 22:03

on noita jaon muutoksia tehty sekä napoihin että levyihin.. vanhoja on hitsattu umpeen jos menee reijät päällekkäin, kokeile ottaa yhteyttä nurmijärvellä toimivaan tmi takmill:
http://www.takmill.com/

siellä teetin corvetteen levyjen uritukset ja lohkopintojen koneistukset yms.. niinkuin kuvistakin näkyy =)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 24.12.2006 22:26

Njoo, kyse olis vaan siitä ku DNX:n tai Stoptechin tuuninkilevyjä ei saa 280x22 4x100 mallisina. Lähin on 280x22 5x100 (eikös VR6-vehkeessä ollu 5x100?) Vanteet olis tarkotus pitää 4x100 jaolla.

5x100-jakoiset levyt ovat eri "offsetillä" kuin 4x100-levyt joten niitä ei voi käyttää Geen levyjen tilalla.

Esim. tuolta löytyy 280x22/4x100 tuuninki-levyjä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.12.2006 22:34

Osaaks kukaan sanoo kuinka suuri ero offsetissa on ja kumpaan suuntaan?

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 25.12.2006 13:34

Tuolta voi helposti etsiä jarrulevyjen mittatietoja ja kuvia:

Brembo katalogi


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa