G3 käynnistysongelmat (puola?)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

G3 käynnistysongelmat (puola?)

ViestiKirjoittaja PikkuG » 21.12.2006 16:21

Koneena siis perus 1,8 8-venttiilinen yksipisteruisku kone-ADZ (lähes sama kuin ABS). Muutaman kerran nyt viime kuukausien aikana kun ajanut motaria jonkun perässä kovassa vesiruiskussa, niin yhtäkkiä kone rupeaa pätkimään. Seuraavasta rampista ulos ja auto jää kyllä käymään tyhjäkäyntiä mutta ei kestä kierroksia. Viimeksi teki niin pahasti että sammui seuraavaan risteykseen ja sai sahata käymään pari minuuttia, sen jälkeen taas toimii normaalisti ja eikun takaisin motarille.

Vettä ruiskuaa edellä ajavan auton perästä niin paljon että sillä on selvä yhteys vikaan. Sehän korjaantuisi kun ei ajaisi kenenkään perässä vaan nyyskyttäisi oikealla kaistalla reilut välimatkat pitäen, mutta kun ei niin ei. Mikä sieltä sitten kastuu niin pahasti että tekee temput?

Eilen toimi normaalisti koko päivän ja illalla jätin parkkiin. Aamulla töihin lähtiessä ei lähtenyt käymään, akku ja startti lähes uusia joten jaksaa kyllä pyörittää pitempiäkin aikoja. Virranjakajaan tiivistyvä kosteus on aiemmissa peleissä tuottanut murhetta, mutta nyt kun sen aamulla avoin niin oli aivan kuiva, paperilla vielä pyyhin eikä tullut kuin hiukan likaiseksi. Senkään jälkeen ei lähtenyt käymään vaan piti vielä sahata muutama minuutti. Ehkä noin vartin säheltämisen jälkeen lähti käymään ja taas kaikki aivan normaalia. Konehuone on avonainen, mutta missä siellä on ne herkimmät sähkövehkeet?
Viimeksi muokannut PikkuG, 22.12.2006 9:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 21.12.2006 20:56

Tulpanjohtojen päiden eristeet heikossa hapessa?

PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

ViestiKirjoittaja PikkuG » 22.12.2006 9:37

Ja taas aamulla teki temput, ei lähtenyt käymään. Kun aikansa pyörittää niin bensa rupeaa haisemaan eli ongelma sytytyspuolella. Nypin tulpanjohdot auki ja tarkistin ettei missään hapettumia tai eristeen murtumia. Sitten nyppäsin puolan johdon irti, se oli sieltä puolan päästä aika ryytynyt siitä kumitiivisteestään itse puolaan kiinni. Ei mitään sanottavaa missään liitoksissa. Kaikki takaisin kiinni ja taas starttaamaan-lähtihän se viimein. Ja kun menin tarkistamaan vielä että kaikki tulpan- ja puolanjohto tulivat kiinni niin sain tällin puolan kyljestä, en puolan johdon eristeestä vaan itse puolasta. Eihän se näin kuuluisi sähköä johtaa? Mitä mahtaa uusi puola kustantaa ja mistä sen löytää ennen joulua vielä kohtuulliseen hintaan?

Kiitokset taggis, tulpanjohdotkin voisi vaihtaa, ovat kuitenkin alkuperäisen näköiset ja mittarissa jo 10v/125Tkm. Täytyis nyt vaan ennen joulua saada varsinainen vika korjattua.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 22.12.2006 9:46

http://www.varaosahaku.fi/index.php?ind ... hmode=1&vc[]=202115100&vc1=202&vc2=115&pc[]=120102126&pc1=120&page=1

tuol varmaa ois

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.12.2006 9:51

Alkuperäisenä #6N0 905 104 maksaa 141€
Motonet:
SYTYTYSPUOLA VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
III pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan. . . 10-1093 39.90 ?
III puola+moduli jos moduli neljällä ruuvilla puolaan. . . 10-1143 57.50 ?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.12.2006 9:53

e: lukkari olikin nopeampi

PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

ViestiKirjoittaja PikkuG » 22.12.2006 10:58

Jepjep, aika selvä peli! Puolassa pieni hiushalkeama ja vuotaa helpoimmasta kohtaa jolloin kylmänä ongelmia käynnistyä. Koneen lämmettyä toimii normaalisti, mutta vuotaa silti puolan rungosta maihin kun yleismittarilla söhäisee. Mittasin samalla kaikki vastukset:
-Puolan johto 2 kohm
-Sytytystulppien johdot n. 6 kohm (niissä jo valmiina 5 kohm päätevastukset)
-Virranjakajan pyörijän keskustan ja laidan välillä 1,2 kohm

Puola on osanumeroltaan juurikin tuo 6N0 905 104 ja on neljällä ruuvilla kiinnitetty alapuolella olevaan sytytysmoduliin. Mutta miksi mun pitäis ostaa tuo kalliimpi puola+moduli Motonetista jos pelkkä puola paskana? Vai myykö merkkiliikekin kokonaisen paketin, ei sieltä sitten sais pelkkää puolaa?

Kiitokset neuvoista ja toivottavasti tästä on apua muillekin jos tulee vastaavia ongelmia!

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 22.12.2006 13:19

Et saa tuohon erikseen puolaa. Puola ja puolavahvistin on niitattu toisiinsa kiinni ja tais liitoksetkin olla juottamalla.

Käyppäs lukasees tämä läpi, niin selviää eri vaihtoehdot.

PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

ViestiKirjoittaja PikkuG » 22.12.2006 13:46

No ei tuon peruusteellisimmin olisi asiaa voinut selittää ;) !

Ei siinä muuta kuin Motonettiin siten vain (taggikselle: Golffilla mennään niin kauan kuin se toimii, Gay40 on visusti seisonnassa, eihän siihen ole edes piikkirenkaitakaan. Hyvä ehdotus kuitenkin!), taitaa olla ainut pulju mikä on auki klo 18 saakka ja vielä näin joulun alla kun kaikilla on pirunmoinen hätä kaikkialle.

Kiitokset kaikille osallistuneille ja hyvät joulut!
Viimeksi muokannut PikkuG, 22.12.2006 14:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.12.2006 14:09

Gay40 tulille ja kiireesti kohti Turkua :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa