Rekisteröinti katsastus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

turtsi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.12.2006 16:40

Rekisteröinti katsastus

ViestiKirjoittaja turtsi » 20.12.2006 17:30

Käväsin tänään ton Golffin kans katsastuksessa, muuten kaikki oli hyvin auto ruosteeton kuten ulkomailta tuodun pitääkin, mutta autosta löyty ABS jarrut jotka eivät toimi aivan niinkuin pelkäsin.

Menin Laakkoselle ja sain kuulla että OBD pistoketta ei ole niin kuin arvasin joten eipä voi vikakoodejakaan lukea...

Käytännössä se menee sähkäri hommiksi joihin Laakkosella on Tammikuun kolmannelle viikolle jonoa eli juuri sinne milloin auto pitää taas katsastaa, lisäksi hupi olisi maksanut 70 euroa tunti ja tällöin ei olisi vielä edes korjattu mitään...
Samalla kysyin papereita joita autosta puuttui eli jonkin näköinen todistus päästöistä ja auton omamassasta ja kokonaismassasta.
Ensiksi Laakkosella väitettiin että paperit pitää tilata suoraa Belgiasta eli maasta josta auto oli tuotu, kun aloin inttään että katsastuksessa oli puhuttu maahantuojasta kysyi huolto ukko vanhemmalta neuvoa joka myös oli maahantuojan kannalla tietääkö kukaan paljonko tuollaiset laput maksaa, ne on varmaan samoja joita tarvitaan koneen vaihdon yhteydessä.

Lisäksi jos joku tietää paikan pääkaupunki seudulta joka voisi tehdä tuollaisen ABS jarru rempan opiskelija budjettiin paremmin sopivammin niin voi laittaa infoo.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 20.12.2006 17:47

No ei siinä varmaan olekkaan obd pistoketta mutta onko siinä se 2*2 pistoke jossain olemassa niinkuin corrossa?

turtsi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.12.2006 16:40

ViestiKirjoittaja turtsi » 20.12.2006 17:59

Ku en tiedä edes minkälainen se on, mut ainakin Laakkosella se äijä pitkän mietinnän jälkeen sano et menee sähkömiehen hommiks, tosin se tuntu olevan niin pihalla et en yhtään ihmettele vaikka olis puhun omiaan......

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 20.12.2006 19:52

Tarviikos se edes ABS-jarruja, eikös ne olleet lisävarusteet?

turtsi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.12.2006 16:40

ViestiKirjoittaja turtsi » 20.12.2006 20:57

Onhan ne, ja en usko et Suomes kovin mones on. Kysyin tota ja katsastusmies väitti et tulee halvemmaks korjata kun purkaa, sillonhan auto täytyy muutoskatsastaa ei ABS jarruista vastaavaksi kaikilta osin. Tosin eihän katsastusmies voi olla sitäkään mieltä että ota auton melkein ainoot turvallisuus varusteet pois vaan:) Aattelin et kattoo nyt jos niissä on jotain vikaa jonka voi kohtuu hinnalla korjata niin en ala purkamaan ei kiinnosta kantaa yhtään ylimäärästä rahaa katsastus asemalle vaikka työtäänhän ne vaan tekee, mutta oli sen verran suolainen hinta.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 20.12.2006 21:07

Minkä moista vikaa siinä abs-systeemissä sit on?

turtsi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.12.2006 16:40

ViestiKirjoittaja turtsi » 20.12.2006 22:20

En oo päässy tarkempaa diagnoosia tekeen, tällä hetkellä ne ei toimi ollenkaan, mutta sieltä on todennäköisesti otettu sulake irti. ABS valo ei pala ja kun katoin merkkivalon taakke niin sinne ei tullu johtoja, varmaan on esimerkiksi anturi menny jostain nurkasta ja kun merkkivalo on palanu niin joku Pablo on ottanu johdon irti ja työntäny kojelaudan sisään. ABS jarruthan on Belgiassa vaan yks hieno kirjainyhdistelmä lisää koska eihän niissä oloissa sillä juuri mitään tehdä, täten voi ajatella et siel ei tartte olla kummonenkaan vika niin jätetään vanhemmassa autossa laittamatta varsinkin kun siellä yli kymmenen vuotta vanhat autot ei oo missään arvossa.

Tietääkö kukaan mikä olisi ABS jarrujen sulake tuol sulake rasiassa, korjauskäsikirja ei tunne ja kuljettajan käsikirja on Ranskaks.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.12.2006 23:04

pitäs olla sulake järjestys siinä sulaketaulun kannessa.

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 20.12.2006 23:05

minäkin jouduin tilaamaan yhen lapun saksasta omaan autooni kun ei menny muuten läpi ja se maksaa noin 90 ekua...Vaativat jotain moottorin pakokaasu päästölappua toisin sanottuna yhdenmukaisuustodistusta..

turtsi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.12.2006 16:40

ViestiKirjoittaja turtsi » 20.12.2006 23:18

Joo toi yhdenmukaisuus todistus se varmaan on, siinä pitää kuulemma lukea mitkä normit kyseinen malli täyttää ja sit multa puuttu viel akseli ja kokonaismassat. Laakkosen äijä sano et tämä yhdenmukaisuus todistus kuulemma maksai yli 200 euroa, alkoi vähän hirvittää tommoset summat paperilappusesta.

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 20.12.2006 23:32

Ei se maksanu kun 85 ekua vaan ja alv...Mut ei sun kannata sitä maahantuojalta tilata...Maksaa paljon... halvempiakin reittejä on...

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 20.12.2006 23:40

Mee googleen ja kirjota siihen tuv nord finland niin sieltä löytyy ja toimitus kestää kuulemma 3-4 päivää yks pikainen puhelu ja pari faxia siihen firmaan niin homma toimii...

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 20.12.2006 23:56


lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.12.2006 8:08

Onkos auto liikkeen tai välittäjän kautta hankittu? Silloinhan kannattaisi perätä virhevastuun kautta kuluja pois.

turtsi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.12.2006 16:40

ViestiKirjoittaja turtsi » 21.12.2006 11:58

Joo auto on tullu erään tutun kautta joten en siltä viitti rahoja alkaan perimään.
Myynti ilmoituksessakaan ei lukenu mitään ABS jarruista joten tuskin edellistäkään omistajaa voi kusetuksesta syyttää, omalla vastuullahan näitä autoja ostellaan.

Mitä kaikkee tossa vastaavuustodistuksessa lukee, kun mä tarttisin noi auton akseli painot ja kokonaismassat niin täytyyks ne tilata erikseen.

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 21.12.2006 14:30

Siinä on vissiinkin kaikki mitä tietoja rekisteröinnissä tarvii...

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 21.12.2006 14:57

Mä maksoin siit 100e ja sain sen suraavana päivänä. Katsastuksessa ne ottin sen lappusen ja anto mulle kopion siitä. et aika kallis lappu kyl joo.

turtsi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.12.2006 16:40

ViestiKirjoittaja turtsi » 21.12.2006 15:19

Soitin vw auto groupin ja sain vihdoinkin kahteen vuorokauteen hyviäkin uutisia, tässä on alkanut usko horjua yksityisautoiluun kun ensin katsastus maksaa 160 euroa ja sitten vielä hylätään... Lisäksi sain tänään parkkisakot joten usko alkaa olla koetuksella. Maahantuojalla lappu maksaa vähän päälle 70 kymppiä, kallis sekin, mutta selkee ero sataseen tai Laakkosen kahteen sataan.

Tietääkö kukaan miten mahdollisesti kakkiksen ja Corradon tekniikka eroaa näiltä jarruosilta, kun täällä ei oo varmaan hirveesti noita ABS jarruja tilailtu kakkiksiin niin aattelin jos tuonti Corradoista löytyis ABS jarrut. Kiinnostais suunillen saman ikäluokan kun toi omani.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 21.12.2006 17:48


Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 21.12.2006 21:15

Corradon ABS:s on mun mielestä jo sitten ODB liittimet jne? Onko sun autossa sähköinen vai alipainetoiminen jarrutehostin?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.12.2006 22:14

Ei ole ainakaan vanhemmissa Corradoissa OBD-liitintä, vaan 2x2 liittimet. G60 koneiset taitaa olla ainoita (ehkä G40 myös) folkkareita missä on hydraulinen jarrutehostaja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa