4-Motion ongelma...?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

4-Motion ongelma...?

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 20.12.2006 21:28

Nyt tossa sain r32:sen alle ja tänään huomasin kun kikkailin että mikähän mahtaa olla kun 4-veto ei lähde heti kylmiltään mukaan..autolla saa ajella jonkin aikaa ennenkuin se haluaa ottaa vasta nelivedon mukaan..auto on onkin aikaa pelkästään etuvetoinen ja vikatesterin mukaan ainakaan sähköissä ei oo vikaa...auttakee....

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 20.12.2006 21:53

Missäköhän kunnossa mahtaa olla haldexin öljyt...mikäli on sisällä pysynyt?!

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 20.12.2006 23:01

Niin minä itekkin veikkasin että oiskohan saksan maalla käytetty jotain kurempaa öljyä mikä ei sitten sovellu tänne kylmempiin olosuhteisiin..Auto on nimittäin tuotu etelä-Saksasta...Omasta mielestä tämä viittaa kyllä öljy ongelmaan mut aattelin vaan onko jollain ollu samoja ongelmia...

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.12.2006 23:05

Oletko ajanut aikaisemmin ensimmäisen sukupolven haldex nelivetoa. Vakiona kun tuo haldex antaa oikeasti odottaa ennen kuin lähtee työntämään.

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 20.12.2006 23:09

Olen ajanut kun mulla on ollu kahessa aikaisemmassakin autossa kyseinen neliveto ja tuo on nyt kylmänä semmonen että etupyörät ruopii koko ajan tyhjää vaikka kilometrin jos vaan haluaa mut nyt kun just tulin kotiin niin auto oli lämmin ja neliveto pelasi niinkuin pitääkin..

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 20.12.2006 23:18

Eipä sitä haldex-öljyä taida olla kuin yhtä laatua, mutta kukas sen tietää onko siellä edes oikeaa tavaraa sisällä tai onko riittävää määrää. Sinnehän ei käy mikään muu kuin tuo haldexin oma litku. Itse alottaisin korjailun tuossa tapauksessa niiden haldex-öljyjen tarkastuksella ja vaihdolla.

Eikä tuollainen toimiva 1. sukupolvenkaan haldex mitenkään pitkään odottele kytkeytymisen kanssa. Omassa kikottimessa veto siirtyy taakse aikalailla samaan tahtiin kuin tässä kuvassa:
Kuva

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 20.12.2006 23:26

Niin pitää huomenna vaihtaa öljyt ja suodatin niin eiköhän se siitä asetu..Voihan siellä ollakkin jotain paskaa mistä sitä tietää ja voihan se olla mahollista ettei siellä oo sitä tarpeeks...Minäkin olen sitä mieltä ettei tuo ykös haldexi oo mikään hidas...ei ainakaan mulla oo ollu muutakun tossa kylmänä ja tosi hidas..

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 28.12.2006 22:20

Eipä ollu apua öljyn vaihdosta mut voiko se olla mahdollista kun vaihtaa suodattimen ja öljyt yhtä aikaa niin jääkö sinne haldexiin tarpeeksi öljyä kun uudetkin litkut laitetaan tyhjennys ropusta tupaan ja väkisinkin sieltä tulee pois uuttakin ja imaiseehan suodatinkin oman osansa...Kun edelleenkin nelppe pelaa kun autolla ajaa jonkun aikaa niin ihan normaalisti ja kokoajan..Mut sit kun antaa sen seisoa jonkun aikaa niin ei pelaa taas kun hetken päästä...Ihme juttu? Mut kysyn edelleen onko kellään minkäänlaista kokemusta..ja missä on muut R32:sen omistajat....?Onko ollu samanlaista ongelmaa...?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 29.12.2006 18:18

tuo on kuitenkin varmaan melko toimintavarma tuo 4motion jos öljyt vaihtaa vaan ajallaan ja käyttää oikeaa öljyä? nelivetoinen golf tdi kun on suunnitelmissa joskus lähiaikoina nin hyvä olisi tietää erilaisista "ominaisuuksista" vähän etukäteen.

Ric
-
Viestit: 25
Liittynyt: 28.8.2006 18:55

ViestiKirjoittaja Ric » 1.1.2007 16:04

Jussy69 kirjoitti:Mut kysyn edelleen onko kellään minkäänlaista kokemusta..ja missä on muut R32:sen omistajat....?Onko ollu samanlaista ongelmaa...?


Eipä ole ollut ongelmia. Käsittääkseni tuo Haldex pitäisi olla todella varmatoiminen ja lähes pomminkestävä (itse kytkin taisi olla jo V6:seen +700 nm kestävä?), ja en ole missään kuullut vastaavanlaisesta ongelmasta näissä? Todella harvinainen vika taitaa olla kyseessä. Paljonko on km kertynyt?

Pitänee laittaa kohtapuolin tuon Haldex Performance Part AWD Controllerin joka säätää nopeammin enemmän voimaa taka-akselille. Pitäisi tulla edelleen hauskempi ajaa lumella.. :-)

Mutta takaisin itse ongelmaan niin käy nyt myös vaikka kyselemässä huollossa, jos niillä olisi jotain ideoita aiheeseen.. Eksoottista kylläkin.

Toliman
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.12.2006 23:43

ViestiKirjoittaja Toliman » 1.1.2007 18:21

Tuli tuossa topicia lukiessa mieleeni, että tuossa Haldexissa on tuo sähkömoottori, josta saattaa esim hiilet kulua.

Öljyt ja suodatin tuohon pitäis muistaa vaihtaa.

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 1.1.2007 18:43

tuo on kuitenkin varmaan melko toimintavarma tuo 4motion jos öljyt vaihtaa vaan ajallaan ja käyttää oikeaa öljyä?

Itellä ei Haldexista kokemuusta muuta kuin uusissa autoissa, joissa toimii hienosti. Mutta kun täällä lukee kytkeytymisongelmista vaikkapa tuosta, ei jää kovin luotettava kuva. Muutenkin kaikenlaiset sähköiset ohjaukset voimansiirrossa kuulostaa epäilyttäviltä. Mekaaninen järjestelmä vaikuttaa varmemmalta kunhan on kunnolla tehty. Ei nyt mainita mitään nimiä... koskee konsernin ulkopuolisiakin.

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 1.1.2007 21:37

Tulee mieleen sähköongelman mahdollisuus, olisko sulla mahdollista VAG-COM-illa monitoroida Hadexin näkemää syöttöjännitettä ajon aikana?.
Ja yleensäkin löytyykö ohjainlaite väylästä silloinkun se on 2wd?.
Katoitte varmaan myös ABS-boksin osalta ettei sielläkään ollut vikakoodeja muistissa?.
Nimittäin tulee mieleen että voisi hyvin olla sähkönsaantihäiriö, jos Haldex ei anna vikakoodia.
Ja onhan laite varmaan uudempi kuin 05.99 koska siihen asti olevat ohjainlaitteet eivät (Lähde: Workshop Manual for 02M and 4x4 + final drive) sisällä diagnostiikkaa.
Mulla on paperimuodossa tuo yo. manuska, ostin sen aikanaan Erwinin kautta.

Jussy69
-
Viestit: 13
Liittynyt: 17.11.2005 22:20

ViestiKirjoittaja Jussy69 » 2.1.2007 22:32

Kyllä vikamuistit on luettu ja mitään sähköhäiriöitä ei löytyny...Mut mielessä käväisi vielä semmonen jutska että jospa kerran vielä vaihtais öljyt niin tulispahan siinä samalla tehtyä haldexin huuhtelu semmosta esitti kaveri joka on volkkarin huolto miehenä jyväskylässä...Mut en tiiä oisko siitä sitten apua...Voihan sitä kokeilla kun ei tuo öljy nyt niin mahottomia maksa...Mut ihme juttu kuitenkin sähkö viaksi jos semmonen mahtaa olla koska se pelittää sit kuitenkin ihan oikein kun se on lämmenny...Mut mistä näistä tietää...Mistäs tommosen haldexin lastun saa hommattua? Tosi kiva peli se on kyllä ajaa kun se vaan toimii.... :) Kilometrejä on nyt 73000 Mut jotain siinä kuitenkin on jos toinen ärrä kuitenkin pelittää normaalisti.. Auto on iältään 10/2002


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa