Iv golffin penkityksestä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

Iv golffin penkityksestä

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 18.12.2006 21:36

Eli rengas- ja konetehon suhde kiinnostaisi kyseisessä autossa. minkähän verran koneessa on tehoa, kun renkailta irtosi 270hv? Mikä on yleisesti suhdeluku etuvetoisissa autoissa?

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 18.12.2006 23:18

Tosta voimansiirron häviöstä en osaa sanoa. Kannattais kysyä mittauksen tehneeltä yritykseltä/henkilöltä, muistaakseni ainakin Boschin penkistä näkyy koneteho, viisaammat korjatkoon jos muistan väärin.
Kiinnostais nähdä se dynokäppyrä jos sellanen löytyy. En epäile etteikö toi 270 olis totta, ihan mielenkiinnosta vaan. Ja millä muutoksilla tohon on päästy? Edelleenkään en epäile vaan uteliaisuuttani kysyn.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 19.12.2006 9:50

Siihen ei ole millään päästy, mutta ahtimen valmistaja lupasi renkailta jopa 300hv tehon. Yhdessä tultiin siihen päätökseen, että 260-270 on turvallista ottaa jotta ahdin kestäisikin jonkin aikaa. Autossa kiinni 2,5" putkisto alusta loppuun, filtteri ja 2,5" imuputki, isohko cooleri keulalla, dumppi yms pientä sälää ja tietenkin ahdin, jossa on kkk k03 pakopuoli (avarrettu maksimimittoihin ja toisenpuolen merkkiä en muista mutta siiven halkaisija on 55mm.

ztn
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.8.2004 10:51

ViestiKirjoittaja ztn » 19.12.2006 9:50

Yleisesti etuvetoisessa manuaalilaatikolla varustetussa autossa siirtohävikki voi olla jotain 10-15% luokkaa, ehkä enemmänkin. Mutta hyvät pyörätehot on kyllä!

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 19.12.2006 10:32

selvä homma! kiitos!

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 19.12.2006 10:48

Mä mistään mitään tiiä, mutta kuulostaa aivan kreisiltä kkk:n omalla mandariinipesällä 300hv, vaikka olisi kuinka kairattu isommaksi.
Olisko linkkiä kyseiseen ahtimeen antaa?

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 19.12.2006 13:59

Eipä ole kun on teetettyä tavaraa. Ahtimen tekijä on ennen tehnyt samanlaisen ratkaisun ja saavuttanut konetehoa tuon 300hv. Tiedä hantä mutta näin hän kertoi...

naamari
-
Viestit: 13
Liittynyt: 18.12.2006 17:45

ViestiKirjoittaja naamari » 19.12.2006 19:45

Mun korvaan tuo 15% kuulostaisi vähän isolta hävikiltä etuvetoselle. Omassa takavetosessa pyöräteho 292hv, ja jenkeissä ymmärtääkseni yleisesti käytetty voimansiirron hävikki kys. kombinaatiolle on ~17% (aut. + 10 bolt)

Mun käyttämäni dyno mittasi tehohävikiksi kylläkin 21%, mutta kuvittelisin etuvedon silti selviävän vähän vähemmällä? Tosin enpä mä sen suuremmin etuvetojen hävikkeihin ole perehtyny, kunhan jorisen. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa