Kannen vaihdosta???

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

Kannen vaihdosta???

ViestiKirjoittaja Lipponen » 19.12.2006 0:12

Elikkäs auto tuli homattua ja samalla liityin volkkaristien kerhoon. Alle ilmestyi passat vm. 95 ja sitä liikuttaa 2.0 8venttiilinen. Aikani ajelin ja huomasin että moni "mopo" jätättää lähdössä ja selvästi esim 1.3i korolla. Kysyisinkin nyt että mitä kyseisen auton suoritus arvoista sanotaan ja mitä siltä pitäisi odottaa. Siis onko omani joten tukossa vai onko kiihtyvyyttä estävä tekiä ratin takana.

Niin ja sitten toiseen ja varsinaiseen kysymykseen elikkäs onko saman ikäisten passattien ja audien 16 venttiilinen kansi vaikea tai mahdoton istuttaa tuon 8 tappisen tilalle. Luulen että Tämä aihe on puitu näillä palstoilla usein mutta en löytänyt vastausta. Jos tuon 16 tappisen laittaminen ei onnistu siis suhteellisen helposti niin onko tuossa 8vent.lisessä pontenttiaalia työstää. Eli siis auttaako avartaminen paljonkaan.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.12.2006 0:59

eipä se mikään tykki oo vaikka kunnossa oliskin... omaan golffiin (2 litranen 2E , 4-pisteruisku... mikä varmaan sunkin) laitoin peltisarjan,putkiston, hiukan kireemmän nokan ja säädettävän nokkapyörän, ja vapaavirtaussuodattimen vakiokoteloon... ja mitattiin 140hp/183nm kannelle ei tehty mitään.... jos tosta ny mitään apua sulle on...

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 19.12.2006 1:48

Kansi on helpoin vaihtaa sillä että vaihdat koko tekniikan. Koska pelkän kannen vaihto vaatii vähintään kannen,imusarjan,pakosarjan, männät yms yms. Siihen sitten tarviit vielä tietenkin jonkun ruiskun ohjamaan. Toi 8v ruisku ei tajua noin suuria muutoksia.

Jos 8v kantta laitat niin kannattaa kannen kanavat käydä läpi, hieman puristuksia nostaa, kohdistaa imu ja pakosarjat ja tietenkin peltisatsia ja putkistoa. Vakio filtterin voi vaihtaa vaparisuodattimeen mikä tulee vakio koteloon. Jos tietää mitä tekee niin eiköhän 150+hp olis mahdollista. Omassa 1.8:ssa on about 150, mutta ruisku on säädettävä. Mutta mitenkään vaikea ei noihin tehoihin ole päästä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.12.2006 7:38

Vaivattomin tehonlisäys on vaihtaa koko auto 1.8T malliin. Siihenhän sitte saa pönnää lisää todella vaivattomasti!

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 19.12.2006 8:26

Se vaan, että B4 Passateissa ei turhan usein 1.8teetä ole nokalla ;)

Lipponen
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.12.2006 11:23

ViestiKirjoittaja Lipponen » 19.12.2006 8:58

Huh huijaa tulipahan paljon infoa jo näin muutamana tuntina. Elikkäs sen kannen vaihdon taidan sitten unohtaa kokonaan koska tuntui olevan suuremman luokan rojekti kuin olin luullu. Mutta siis onko noilla putkiston vaihdoila kannen työstöllä ja ynnä muulla perus virillä tosiaan noin suurta vaikutusta. Meinaan jos tuo 140hp ei ole kovinkaan mahdoton niin se riittää jo vallan hyvin (aluksi).

Mitenkäs tuo jarru puoli. Meinaan minkä sortin pysäyttimiä noissa tehokkaammissa passatteissa on (tehokkammat passatit=vr5, vr6,yms..). Tuossa omassani luonnollisesti on levyt joka nurkalla (koosta en tiiä) ja niitä pätkii abs. Eli joutuuko koneen laittelun jälkeen laittaa tuota puolta kuika hirveesti. Tietenkään eihän sitä tartte laittaa jos kukaan ei tiiä.

Tuon 1.8T koneen laittoa minulle on jo ehdotettukin ja kuulemma vaikka sitä ei noissa passateissa ole ollutkaan sen pitäis käydä tuonne pellin alle melko kivuttomasti. Onko porukalle näistä hommistä kokemusta eli joutuuko lähinnä kytkimen päätyy tekemään jonkin pielavetisen, kiinnikkeitä kyllä väsäisi.

Ja vielä tähän romaanin lopuksi. Silmiini on osunut jos jonkin moista lastua mutta taaskin kuulemani perusteella vaparin lastutus ei kannata. toisaalta halvin lastu jonka löysin oli 60€ ja eräällä tuttavalla tuollanen halpis lastu toi voimaa 325 biimeriin jopa 10hp eli tuokin tuntuis ihan järkevältä hankinnalta. (elkää kysykö miks joku tuttuni ajaa bemarilla ja tuo teho ei ollut pers tuntumalla otettu vaan dynossa)

Niin ja kiitokset vaan jo kaikille vastanneille. Lisää saa laittaa vassokuu.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.12.2006 10:00

Se vaan, että B4 Passateissa ei turhan usein 1.8teetä ole nokalla ;)


Ain niin... prkl..... puusilmä! ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa