Tulpat ja johdot ok, virtalukon pohja vaihdettu. Epäilen puolaa syylliseksi, mutta miten se mitataan? Mittasin + ja - napojen väliltä vastuksen, joka oli 1,2 ohmia. Mittasin myös "puolanjohdon" ja plussan, sekä "puolanjohdon" ja miinuksen välin. Toinen oli ääretön ja toinen n.2kohm. Kertooko tämä jotain? Hitto kun näiden pensavehkeiden kanssa on aina ihan pihalla.... Ja välillä diiseleidenkin... : )
BTW, voikos kipinän kattoo siten, että laittaa tulpan suoraan puolanjohdon päähän, ja antaa puolaan virtaa ja maata...? Silloin ainakin saisi puolan tsekattua irrallaan virranjakajasta... Tässäkin kun on kärjetön, niin maadoitus ilmeisesti tapahtuu jakajan kautta vai...? Niin ja tietysti maadoittaa tulpan koneen kylkeen tms. En kyllä uskalla kokeilla vielä etten riko lisää...
Polo -88 ei anna kipinää
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
Lainaan topiccia hiukan.
Ongelmana -83 polo 1.1L koneella. Tulpat uudet, johdot melkein uudet. Käynnistyy nätisti, savuttaa aika reilusti valkosta (ei pakkasnestettä). En saa säädettyä seoksia sopivaksi. Nyt alkanut tekeen sellaista, että auto käynyt n.5min tyhjäkäyntiä niin käynti muuttuu aivan kamalaksi. Käy varmaan pyöreesti kahdella.
Kaasu pohjassa ryypyn kanssa jaksaa juuri ja juuri käydä. Tän jälkeen kaikki tulpat aivan mustia (paitsi ykköspytyn välillä valkoinen). Seos tuntuis olevan ihan liian rikkaalla, mutta jotenkin tuntuu olevan vikaa jossain muuallakin. Käynti kuitenkin aina hiukan ontuvaa, prötköttää.
Ongelmana -83 polo 1.1L koneella. Tulpat uudet, johdot melkein uudet. Käynnistyy nätisti, savuttaa aika reilusti valkosta (ei pakkasnestettä). En saa säädettyä seoksia sopivaksi. Nyt alkanut tekeen sellaista, että auto käynyt n.5min tyhjäkäyntiä niin käynti muuttuu aivan kamalaksi. Käy varmaan pyöreesti kahdella.
Kaasu pohjassa ryypyn kanssa jaksaa juuri ja juuri käydä. Tän jälkeen kaikki tulpat aivan mustia (paitsi ykköspytyn välillä valkoinen). Seos tuntuis olevan ihan liian rikkaalla, mutta jotenkin tuntuu olevan vikaa jossain muuallakin. Käynti kuitenkin aina hiukan ontuvaa, prötköttää.
voiko tuota hall-anturia jollain tapaa testata
Ainakin Corradossa hall-anturin toimintaa voi testata ledin ja ~330 ohmin etuvastuksen kytkennällä (lähde: bentleyn opus). Toinen jalka kytkennästä laitetaan signaalijohtimeen ja toinen, riippuen miten päin ledi sattuu olemaan, joko liittimessä olevaan plussaan tai miinukseen. Ledi vilkkuu startatessa, jos kytkentä on oikein päin ja hall-anturi toimii. Toki ennen tätä kannattaa testata onko käyttöjännite ja maa kunnossa hall-anturilla. Niin ja tietenkin testatessa liitin pitää olla paikallaan, joten joutunee sen suojakumin liittimestä siirtämään, jotta pääsee johtoihin käsiksi. Oikosulkuja ei tietenkään kannata tehdä ja vastuutahan en ota tästä kytkennästä. =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa