Suht halpaa viriä v6:seen Audiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarismi on sairaus
-
Viestit: 115
Liittynyt: 3.11.2006 0:31

Suht halpaa viriä v6:seen Audiin

ViestiKirjoittaja Volkkarismi on sairaus » 17.12.2006 4:13

Eli kaikki pienet ja vähän isommatki niksit, millä Audi saadaan liikahtamaan vihasemmin. Ja älkää kertoko siitä 95 ja 98 erosta. Kaikki alle 1000 €uron olevat vinkit ovat tervetulleita.
Auto Audi 80 2.8 V6 2/92

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.12.2006 8:10

Audifinnsin keskustelufoorumilla ko. virityksistä on keskusteltu.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 17.12.2006 12:54

Kylmä fakta on:

Siihen EI OLE suht HALPAA viriä olemassakaan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 17.12.2006 13:58

Koeta vaihtaa V6 Audisi johonkin tehokkaampaan autoon 1k välirahalla. Eipä oikein muuta tule mieleen...

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 17.12.2006 14:40

kevennä auto maksimiin sisustasta, kevyttä vannetta&rengasta alle, vauhtipyörästä muutama kilo pois ja ~50e chippi ebaystä.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 17.12.2006 15:14

Vajaalla tonnilla taitaa saada hassukaasusetin, olettaen että ajelet työmatkoja ja oot moottoriradalla töissä..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.12.2006 15:21

jos pari sataa kiloa saat autosta revittyä tavaraa pois / teet itse esim loksut ja konepellin lasi tai hiilikuidusta

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 17.12.2006 15:27

Kylmä fakta on:

Siihen EI OLE suht HALPAA viriä olemassakaan.


Ei pidä paikkaansa, nostin tehot 165hv -> 200++ tehoihin ja rahaa paloi laadukkaisiin osiin ja halvahkoon painemittariin ~100 eeroa. Tämä siis vanhemman matalapaine turbon virittämiseen. Mut muuten kyllä toi pitää paikkaansa :)

edit: tarkastin alkuperäistä sanamuotoa, totta ettei vapariin ole olemassa, mutta harvaan turssivehkeeseenkään tontulla saa muuta kuin lastun.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 17.12.2006 22:23

^Koopikka, ollaan tarkkana niiden vastauksien kanssa ;-)

Volkkarismi on sairaus
-
Viestit: 115
Liittynyt: 3.11.2006 0:31

ViestiKirjoittaja Volkkarismi on sairaus » 24.12.2006 0:53

Eikö kenelläkään ole tietoa, kokemusta ja neuvoa sytytysbokseista ja viritulpanjohdoista? Entä tulpat, iridiumi vai semmonen 360 asteen mikälie? Entä esim. pakosarja, onko hyvä vakiona, vai saisko peltisatsilla ja kunnon putkistolla niistettyä pari hepoa piiloreservistä? Ja mistä sen twisterifiltterin saa halvimmalla? Tarkotus olis saaha se 200 kihtikoipikaakkia irti tästä mörököllistä, sillä itseni toteuttaminen tulee nostamaan sen painoa tulevaisuudessa ja tarkoitus olis pysyä samassa suorituskyvyssä.

P.S. Ja jos joku tuosta minun nimimerkistä vetää herneen nessuun, niin voin vakuuttaa, että Aatukaan ei ollu niin kova Volkkaristi ku minä... (Viitaten joidenkin vastaajien selvään kyrsiintyneisyyteen)

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 24.12.2006 1:00

200hv on mahdoton tavoite tolla budjetilla vaparina. Ei minun mielestäni kukaan vaikuta kyrsiintyneeltä, ihan normimeininki, joten älä huoli siitä. :)

Volkkarismi on sairaus
-
Viestit: 115
Liittynyt: 3.11.2006 0:31

ViestiKirjoittaja Volkkarismi on sairaus » 24.12.2006 2:43

Minäpä taian ottaa tästä projektin, eli "kuinka Loordi saa, vai saako 26 lisäkaakkia tonnilla". On se kumma jos pitää alkaa maksamaan ittensä kipiäksi muutaman "meetwurstipötkön" takia. =)

P.S. Avustuksia saa lähettää tilinro 800027-29099704, jotta saamme projektin nopeutumaan, ottaen huomioon, että olen opiskelija, eli tonnin viritys veis muuten kaks vuotta...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.12.2006 11:51

Auton saa paremmaks ja vihasemmaks Schrikin nokilla, Sebring-pakoputkistolla, Stoptech-jarruosilla, kevyillä Volk racing -vanteilla, Oettinger-lastulla. Eikä maksa paljoa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 24.12.2006 12:40

Eikö kenelläkään ole tietoa, kokemusta ja neuvoa sytytysbokseista ja viritulpanjohdoista?


Mulla kait jonkin asteiset viritulpanjohdot, Nologyn Hotwires vai mitkäs noi olikaan, enivei, Kaasutinekspertti noita taitaa myydä.. Ostin moiset joskus kun Beru:nkaan tavaraa ei tuntunut saavan, ja noi oli orkkisten kanssa samassa hintaluokassa, 400e.

Eroja en osaa sanoa, ehkä ina enempi vääntöä ihan alarekisteriin. Toisaalta, voi olla että kuvittelenkin, koska vanhat tulpanjohdot saattaneet olla ehtoopuolla pidemmän aikaakin. Nämä havainnot siis ahdetussa 3b moottorissa.

Taas kerran, onnea viriprokkikseen. Kerro toki sitten tännekin miten tuo 1ke riitti.. :)

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 27.12.2006 1:23

Kyllähän noista on 200hv otettu, itselläkin on tuo modaus mielessä/edessä. Halpaahan tuo ei ole, ei vaparin kohdalla koskaan.

Sauraavilla pääsee alkuun: kaasuläpän modifiointi, RS:n maf, lastu ja intake kitti. Orkkis pakosarja on melko kökkö, mutta kyllä tuostakin kannattaa pahimmat purseet putsata pois. Keskimmäiset vaimentimet pois ahdistamasta. Vakionokat riittävät melko hyvin.

Ameriikan firma myi tuohon halpaa lastua ja inatke kittiä, olisko ollut yhteensä ~250talaa, laitan linkin kunhan muistan firman. Tiedä sitten kuinka hyvä tuollainen lastu on, mutta tuon oman boksin voisi koemielessä tuonne jenkkilään lähettää ja koittaa. Täytyy tosin melkein käydä sitten heti dynossa tsekkaamassa seokset.

Pakosarjat tuohon kannattaisi tehdä mutta halvalla niitä ei mistään saa.

Nokkien vaihdosta en oikein ole vielä muokannut itselleni käsitystä :)

Volkkarismi on sairaus
-
Viestit: 115
Liittynyt: 3.11.2006 0:31

ViestiKirjoittaja Volkkarismi on sairaus » 27.12.2006 1:49

Tulihan sitä asiaakin... Nuo pakosarja ja -putkisto hommat pitäis mulla onnistua suurimmaksi osaksi materiaalien hinnalla, joten ne ei syö budjettia kovin paljoa. Entä kestääkö kannet, jos nirhasee puoli milliä korkeutta pois?

vw man 96
-
Viestit: 70
Liittynyt: 26.9.2014 21:02

ViestiKirjoittaja vw man 96 » 26.6.2015 16:41

Nostelaan vanhaa aihetta. Paljonko noilla pakosarjalla ja putkistollaa lisää tehoa? vai ei muuta muutosta kuin ääneen

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.6.2015 17:27

Riippuu ihan siitä kuinka huonot alkuperäiset on.

vw man 96
-
Viestit: 70
Liittynyt: 26.9.2014 21:02

ViestiKirjoittaja vw man 96 » 26.6.2015 17:29

alkuperäiset, ylempänä joku todennut että alkuperäinen huono
edit. onkohan kohdistus mitenkä kohdallaan vakio pakosarjoissa entä skannene kanavat


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa