G2 86 1,6 Käynti ongelmia ja korkea kulutus, HANKALA ONGELMA
Valvoja: ffp jäsenet
G2 86 1,6 Käynti ongelmia ja korkea kulutus, HANKALA ONGELMA
Auto on kuluttanut huomattavasti liikaa koko ajan noin 15l/100km. Aluksi autossa ryyppy jäi päälle ja vaihdoin koko biimetalli möltin. ryyppy rupes toimimaan. käynti oli todella heikkoa. vaihdoon kaikki pienet alipaine letkut. ja menin säädättämään huoltoasemalle. Kun saatiin säätöihin auto ei tuntunut kulkevan mihinkään.. kun painaa kaasua niin ei vaan tapahtunut mitää.. auto ei jaksanut mitää. Eräs autoalan työntekiä neuvoi että säätäisi sytytystä virranjakajaa pyörittämällä.. pistin sytytystä aikaisemmalle niin että kierrokset oli tyhjäkäynnillä huomattavasti korkealla.. niin silloin auto jaksoi huomattavasti paremmin kiihtyä. Mutta nyt sitten käynti on korkealla? Onko kaasuttimessa jotakin häikkää ja turhaa yritän saada sytytystä säätämällä kuntoon vai mikä ? Ja kulutus kumminkin koko ajan on ollut erittäin suuri :D
Ja kun autoa lyö kylmänä käyntiin niin palaa laturin valo tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua valo sammuu, mittasin mittarilla niin silloin kun valo paloi oli n 11 V. kun polkaisi kaasua nousi jännite 14V.
uutta osaa vaihdettu kolme tulpan johtoa+ puolan johta, virranjakajan kansi, pyörittäjä, sytty boxi, puola, biimetallijousi, tulpat.
Ja kun autoa lyö kylmänä käyntiin niin palaa laturin valo tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua valo sammuu, mittasin mittarilla niin silloin kun valo paloi oli n 11 V. kun polkaisi kaasua nousi jännite 14V.
uutta osaa vaihdettu kolme tulpan johtoa+ puolan johta, virranjakajan kansi, pyörittäjä, sytty boxi, puola, biimetallijousi, tulpat.
Viimeksi muokannut umeet, 16.12.2006 1:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Siis sytkää säätämällä auto alkaa pelaamaan niinkuin pitääkin?
Tuo on ihan normaalia.
Ja kun autoa lyö kylmänä käyntiin niin palaa laturin valo tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua valo sammuu, mittasin mittarilla niin silloin kun valo paloi oli n 11 V. kun polkaisi kaasua nousi jännite 14V. Myös valot himmenee kun auto on kylmänä ja auto meinaa sammua, kun auto lämpiää ei ongelmia oo enää.
Tuo on ihan normaalia.
Jos noin kävi, niin se sytytys oli huoltamilla säädetty päin honkia tai sitten jossain muualla on vikaa. Onko jakopäässä jako kohdillaan?joo ku sääti sytytystä huoltamolla niin tuli ongelmia.. kun itte laitoon jälkeenpäin aikaasemmalle käsituntumalla niin rupes olemaan parempaan päin..
No ei varmasti ole, kyllä ehjä peli pysyy kylmänäkin käynnissä.Ja kun autoa lyö kylmänä käyntiin niin palaa laturin valo tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua valo sammuu, mittasin mittarilla niin silloin kun valo paloi oli n 11 V. kun polkaisi kaasua nousi jännite 14V. Myös valot himmenee kun auto on kylmänä ja auto meinaa sammua, kun auto lämpiää ei ongelmia oo enää.
Tuo on ihan normaalia.
Lämpiäähän ryypyn kotelo riittävästi? Veden kierto tuppaa tukkeentumaan imusarjasta kun kumitiiviste turpoaa. Näin ollen ryyppy jää osittain päälle vaikka kone on lämmin.
Kun vaihdoit sen ryypyn jousen niin tarkista että kotelon puolikkaiden merkkiviivat on kohdillaan ja tarkista että ryypyn läppä aukeaa kokonaan.
Kannattaa myös tarkistaa, että missään alipaine letkuissa ei ole vuotoja vaikka ruiskimalla liitoksiin starttipilottia tai spraycleaneria. Jos kierrokset nousee niin siinä on imu vuoto. Tarkista myös kumiletkun pätkä mikä menee jarrutehostajalle. Ja kaikki pikkuletkuthan menee oikeisiin paikkoihin.
Sytytys kannattaa säätää vauhtipyörän merkistä kohdalleen lampulla ja kierroksia koneessa pitäs olla jotain 700 luokkaa.
Jako pitää kans olla kohdallaan muuten on ihan turha edes yrittää säätöihin eli sen tarkistamisesta olis hyvä aloittaa.
Joutokäyntiä tossa kaasarimallissa ei voi säättä ruuvista. Säätö vaatii kaasarin irrotuksen ja kaasuläpän asennon kohdilleen trimmaamisen rakotulkin kanssa.
Kun vaihdoit sen ryypyn jousen niin tarkista että kotelon puolikkaiden merkkiviivat on kohdillaan ja tarkista että ryypyn läppä aukeaa kokonaan.
Kannattaa myös tarkistaa, että missään alipaine letkuissa ei ole vuotoja vaikka ruiskimalla liitoksiin starttipilottia tai spraycleaneria. Jos kierrokset nousee niin siinä on imu vuoto. Tarkista myös kumiletkun pätkä mikä menee jarrutehostajalle. Ja kaikki pikkuletkuthan menee oikeisiin paikkoihin.
Sytytys kannattaa säätää vauhtipyörän merkistä kohdalleen lampulla ja kierroksia koneessa pitäs olla jotain 700 luokkaa.
Jako pitää kans olla kohdallaan muuten on ihan turha edes yrittää säätöihin eli sen tarkistamisesta olis hyvä aloittaa.
Joutokäyntiä tossa kaasarimallissa ei voi säättä ruuvista. Säätö vaatii kaasarin irrotuksen ja kaasuläpän asennon kohdilleen trimmaamisen rakotulkin kanssa.
Seokselle on, mutta joutokäynnille ei paitsi automaati laatikolla olevissa koneissa. Ainakaan mulla ei ruuvia oo. Kuulostaa aika korkeilta noi jouto käynnin kierrokset 900-1000 mulla on 650 kierrosta minuutissa. Johonkin 700 ku sais niin lakkais röpöttämästä.
edit: 84 asti joutokäynti 950 +- 50 ja siitä eteen päin 750 +-50
edit2: Tuli ilman parempaa tietoo huudeltua siitä joutokäynti ruuvista. Kyllähän se sieltä sittenkin löyty. Kaasarin takana 13 millin pultti.
edit: 84 asti joutokäynti 950 +- 50 ja siitä eteen päin 750 +-50
edit2: Tuli ilman parempaa tietoo huudeltua siitä joutokäynti ruuvista. Kyllähän se sieltä sittenkin löyty. Kaasarin takana 13 millin pultti.
Viimeksi muokannut Ves_ku, 16.12.2006 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt auto on sellaisessa kunnossa että huonot käynnit lakannu kokonaan tyhjäkäynnillä, säädöin vaan koittamalla sytytystä niin että rupes toimimaan. nypytyskin on lähes kokonaan hävinny. Autohan on pian ajettavassa kunnossa :D eikä oo sammuullukkaa enää. mutta kulutusta pahoin pelkään että on vielä korkia. eli vika ei oo varmaankaan vielä löytyny..
Taas kun löin yön jälkeen auton käyntiin niin auto rupes nypyyttämään. Autos on kokoajan puoliksi ryyppy päällä kun se käy "kunnolla" yhtäkkiä se luultavasti ottaa ryypyn pois päältä ja käynti on sellaista kun kävisi kolmella. ei pysy tyhjäkäynnillä ja meinaa sammua kokoajan.. sitten taas usean käynnistys kerran jälkeen löi ryyppyä päälle niin rupes taas käymään
Alipainesäätimen toimimattomuuden ei pitäisi kyllä vaikuttaa tyhjäkäyntiin.
Voi olla että on mennyt säädöt enemmän tai vähemmän pieleen jostain syystä. Tarkasta nyt vielä kaikki letkut jne. ja vie uudelleen sinne samalle huoltsikalle ja käske säädättämään uudestaan kun ongelmat on kerran sen edellisen säädön jäljiltä alkaneet. Tuntuisi, että ryypyn kanssa on seokset sellaiset kuin pitäisi olla ilman ryyppyä.
Ajoituslamppua en ole koskaan itse käyttänyt, mutta saako sillä ryssittyä ajoituksen esim. sihtaamalla sen väärään merkkiin. 1.3:n kampuran hihnapyörällä on ainakin 2 merkkiä, toinen YKK ja toinen ajoitusmerkki(?). Liekö isolohkojen vauhtipyörässäkin kaksi lovea?
menin säädättämään huoltoasemalle. Kun saatiin säätöihin auto ei tuntunut kulkevan mihinkään..
Voi olla että on mennyt säädöt enemmän tai vähemmän pieleen jostain syystä. Tarkasta nyt vielä kaikki letkut jne. ja vie uudelleen sinne samalle huoltsikalle ja käske säädättämään uudestaan kun ongelmat on kerran sen edellisen säädön jäljiltä alkaneet. Tuntuisi, että ryypyn kanssa on seokset sellaiset kuin pitäisi olla ilman ryyppyä.
Ajoituslamppua en ole koskaan itse käyttänyt, mutta saako sillä ryssittyä ajoituksen esim. sihtaamalla sen väärään merkkiin. 1.3:n kampuran hihnapyörällä on ainakin 2 merkkiä, toinen YKK ja toinen ajoitusmerkki(?). Liekö isolohkojen vauhtipyörässäkin kaksi lovea?
Muista että sen ryypyn toimintaan vaikuttavat muutkin osat kuin se bi-metalli rasia. Nuo oireet kuullostavat kovin samanlaisilta mitä muijan kakkiksessa oli. Tuntui että kävisi kolmella, ei pysynyt käynnisä jne. Vikana oli että ryyppy ei lämmettessään lähtenyt pois päältä kunnolla. Vikana oli luultavimmin pull-down rasia, en tosin jaksanut enempää ihmetellä vaan laitoin vaijeri ryypyn. Samaa voin suositella kaikille joilla on kaasarina 2e2 ja ongelmia ryypyn kanssa.
Eli varmista että se ryyppyläppä aukeaa aivan kokonaan jos et ole sitä jo tehnyt. Käytä konetta vähän aikaa lämpimäksi, ja vedä vaikka nippusiteellä ryypyn vivusta läppä kokonaan auki, niin varmistut että vika ei ole siinä. Ei tuo meidän golffi ainakaan tarvitse ryyppyä kuin parikymmentä sekuntia käynnistyksen jälkeen, sen jälkeen käy hienosti ilman ryyppyä.
Eli varmista että se ryyppyläppä aukeaa aivan kokonaan jos et ole sitä jo tehnyt. Käytä konetta vähän aikaa lämpimäksi, ja vedä vaikka nippusiteellä ryypyn vivusta läppä kokonaan auki, niin varmistut että vika ei ole siinä. Ei tuo meidän golffi ainakaan tarvitse ryyppyä kuin parikymmentä sekuntia käynnistyksen jälkeen, sen jälkeen käy hienosti ilman ryyppyä.
Ei se likainen kaasari ryypyn toimintaan vaikuta, vaikka toki ongelmia sekin aiheuttaa. Poislukien tuo ylempänä mainittu ryyppykotelon vesiletkujen tukkeutuminen. Mutta tarkasta nyt ihmeessä toimiiko se ryyppy niin kunnolla.
Kun otat ilmanputsarikotelon pois, näet ryyppyläpän, se on se ainoa läppä mikä siinä on heti näkyvillä. Laita auto käyntiin ja vaikka jollain meisselillä liikuttelet sitä läppää, jos jollain läpän asennolloa auto alkaa käydä hyvin, vika on ryypyssä. Tai vaihtoehtoisesti jos auto sen verran käy että saat sen käytettyä kunnolla lämpimäksi, niin tarkasta että läppä on auton käydessä kokonaan auki. Jos näin on ja auto käy vieläkin huonosti, niin vikaa on jossain muuallakin kuin ryypyssä.
Kun otat ilmanputsarikotelon pois, näet ryyppyläpän, se on se ainoa läppä mikä siinä on heti näkyvillä. Laita auto käyntiin ja vaikka jollain meisselillä liikuttelet sitä läppää, jos jollain läpän asennolloa auto alkaa käydä hyvin, vika on ryypyssä. Tai vaihtoehtoisesti jos auto sen verran käy että saat sen käytettyä kunnolla lämpimäksi, niin tarkasta että läppä on auton käydessä kokonaan auki. Jos näin on ja auto käy vieläkin huonosti, niin vikaa on jossain muuallakin kuin ryypyssä.
annoin auton seistä hetken aikaa ja löin käyntiin niin läppä oli täysin auki. ajoin jonku muutaman parikilometriä ja lämmöt oli puolesvälis. niin läppä oli jonku muutaman millin enää kiinni päin. ja nyt pystyi jo kiihdyttämäänki :d. tuntoo varmatoimiselta tämä auto, hetken ajon jälkeen käy ku zetori ja nyt käy ku unelma
Kuulostaa siltä, että läppä toimii jos se kerran lämpötilan mukaan liikkuu. Jos edelleen epäilee toimivuutta, niin voihan sen kokeeksi lukita imemään aina ilmaa pakosarjalta.
Polttoaineeseen sekoitettava jäänesto voisi myös olla pop, vaikken ainakaan itse moista ole tarvinnut. Kokeilu ei kuitenkaan paljoa maksa.
Polttoaineeseen sekoitettava jäänesto voisi myös olla pop, vaikken ainakaan itse moista ole tarvinnut. Kokeilu ei kuitenkaan paljoa maksa.
ja ilmanputsarin kyljestä lähtevä paksu letku mikä menee venttiili koppaan oli täynnä jäätynyttä moskaa putsasin sen. Koitin pihdiillä kääntää sitä ryypyn kliksua pois päältä niin auto rupes käymään hiljaa ja huonosti. pitää mennä käymäs vähä pajalla kokeelemas ruuvata, jos laittaas siihen vaijeri ryypyn.
Jos ihan oikein ymmärsin niin siitä on karsittu syystä tai toisesta koko ryypyn ja vahatermostaatin vesi kierto pois.
Eli imusarjan "läpi" kiertäää vesi niin että se tulee imusarjaan suoraan kannesta. Kannen ja imusarjan välissä on toi akasemmin mainitsemani tiiviste. Kuuman veden pitäsi kiertää imusarjasta ryypyn ja vahatermarin läpi takaisin vesi kiertoon. Jos nää puuttuu niin ei mikään ihme että on hiukan paksulla seoksella ja ryyppy ei toimi. Ryyppyn läppää muuten saa hiukan vääntää että se menee kiinni kun ryypy on pois päältä. Jos läppä heiluu hervottomasti ei ryyppy toimi.
Kai kone ja kaasari on toi alkuperäinen 86 vuosimallia? näillä ohjeilla ei oo juurikaan virkaa jos kaasari on esim. 90 luvun koneesta siinä kun ei oo vaha termostaattia.
Edit: Ota muutama valokuva siitä kaasarista ja postaa tänne niin on helpompi arvailla. Mieluummin niin, että ilmaputsari on pois paikoiltaan.
Eli imusarjan "läpi" kiertäää vesi niin että se tulee imusarjaan suoraan kannesta. Kannen ja imusarjan välissä on toi akasemmin mainitsemani tiiviste. Kuuman veden pitäsi kiertää imusarjasta ryypyn ja vahatermarin läpi takaisin vesi kiertoon. Jos nää puuttuu niin ei mikään ihme että on hiukan paksulla seoksella ja ryyppy ei toimi. Ryyppyn läppää muuten saa hiukan vääntää että se menee kiinni kun ryypy on pois päältä. Jos läppä heiluu hervottomasti ei ryyppy toimi.
Kai kone ja kaasari on toi alkuperäinen 86 vuosimallia? näillä ohjeilla ei oo juurikaan virkaa jos kaasari on esim. 90 luvun koneesta siinä kun ei oo vaha termostaattia.
Edit: Ota muutama valokuva siitä kaasarista ja postaa tänne niin on helpompi arvailla. Mieluummin niin, että ilmaputsari on pois paikoiltaan.
laita ne kuvat www.photobucket.com ja asetuksista sitten albumi julkiseksi.
http://i126.photobucket.com/albums/p91/ ... attuna.jpg
tuos on tuo reikä imusarjas.
ja tuos on kaasari
http://i126.photobucket.com/albums/p91/ ... G_0868.jpg
tuos on tuo reikä imusarjas.
ja tuos on kaasari
http://i126.photobucket.com/albums/p91/ ... G_0868.jpg
Quote:
joo ku sääti sytytystä huoltamolla niin tuli ongelmia.. kun itte laitoon jälkeenpäin aikaasemmalle käsituntumalla niin rupes olemaan parempaan päin..
Jos noin kävi, niin se sytytys oli huoltamilla säädetty päin honkia tai sitten jossain muualla on vikaa. Onko jakopäässä jako kohdillaan?
Quote:
Ja kun autoa lyö kylmänä käyntiin niin palaa laturin valo tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua valo sammuu, mittasin mittarilla niin silloin kun valo paloi oli n 11 V. kun polkaisi kaasua nousi jännite 14V. Myös valot himmenee kun auto on kylmänä ja auto meinaa sammua, kun auto lämpiää ei ongelmia oo enää.
Tuo on ihan normaalia.
No ei varmasti ole, kyllä ehjä peli pysyy kylmänäkin käynnissä.
Minun tsolffi ainakin tekee tuota valon palamista käynnistäessä, katoaa kaasua polkaistessa. Eipä ole mitään haitannut tai muuten tuntunut auton käytöksessä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa