G2 86 1,6 Käynti ongelmia ja korkea kulutus, HANKALA ONGELMA

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

G2 86 1,6 Käynti ongelmia ja korkea kulutus, HANKALA ONGELMA

ViestiKirjoittaja umeet » 14.12.2006 19:45

Auto on kuluttanut huomattavasti liikaa koko ajan noin 15l/100km. Aluksi autossa ryyppy jäi päälle ja vaihdoin koko biimetalli möltin. ryyppy rupes toimimaan. käynti oli todella heikkoa. vaihdoon kaikki pienet alipaine letkut. ja menin säädättämään huoltoasemalle. Kun saatiin säätöihin auto ei tuntunut kulkevan mihinkään.. kun painaa kaasua niin ei vaan tapahtunut mitää.. auto ei jaksanut mitää. Eräs autoalan työntekiä neuvoi että säätäisi sytytystä virranjakajaa pyörittämällä.. pistin sytytystä aikaisemmalle niin että kierrokset oli tyhjäkäynnillä huomattavasti korkealla.. niin silloin auto jaksoi huomattavasti paremmin kiihtyä. Mutta nyt sitten käynti on korkealla? Onko kaasuttimessa jotakin häikkää ja turhaa yritän saada sytytystä säätämällä kuntoon vai mikä ? Ja kulutus kumminkin koko ajan on ollut erittäin suuri :D

Ja kun autoa lyö kylmänä käyntiin niin palaa laturin valo tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua valo sammuu, mittasin mittarilla niin silloin kun valo paloi oli n 11 V. kun polkaisi kaasua nousi jännite 14V.

uutta osaa vaihdettu kolme tulpan johtoa+ puolan johta, virranjakajan kansi, pyörittäjä, sytty boxi, puola, biimetallijousi, tulpat.
Viimeksi muokannut umeet, 16.12.2006 1:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.12.2006 20:52

^Vaihda se neljäskin tulpan johto, niin ovat kaikki samaa sarjaa.

Sytytys kannattaa nyt ensiksi ainakin tarkistaa ajoituslampun kanssa.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

re

ViestiKirjoittaja umeet » 14.12.2006 21:09

niin tosiaan eräs ammittilainen sanoi että korvakuulolla pitääs säätää.. kun auto oli säädettävänä ja sen jälkeen ei jaksanu kiihtyä..

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

Re: ...

ViestiKirjoittaja umeet » 14.12.2006 21:11

ja auton sai käymään sytytyksen aikaisemmalla laitolla.. mutta auto kiersi sitten korkialla.. pitääskö laskia tyhjäkäyntiä kaasarista ?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.12.2006 23:10

niin tosiaan eräs ammittilainen sanoi että korvakuulolla pitääs säätää.. kun auto oli säädettävänä ja sen jälkeen ei jaksanu kiihtyä..

Noniin siinähän onkin ollut oikea ammittimies.
Jos ei ole omaa sytkälammpua, niin vie semmoseen pajaan mistä se löytyy ja säätäkää ajoitukset kohdalleen.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

Re: ...

ViestiKirjoittaja umeet » 15.12.2006 13:20

pajalla on säädetty jo lampulla ja silloin auto ei käynyt kunnolla..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.12.2006 13:55

Siis sytkää säätämällä auto alkaa pelaamaan niinkuin pitääkin?
Ja kun autoa lyö kylmänä käyntiin niin palaa laturin valo tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua valo sammuu, mittasin mittarilla niin silloin kun valo paloi oli n 11 V. kun polkaisi kaasua nousi jännite 14V. Myös valot himmenee kun auto on kylmänä ja auto meinaa sammua, kun auto lämpiää ei ongelmia oo enää.

Tuo on ihan normaalia.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 15.12.2006 15:34

joo ku sääti sytytystä huoltamolla niin tuli ongelmia.. kun itte laitoon jälkeenpäin aikaasemmalle käsituntumalla niin rupes olemaan parempaan päin.. kylmänä käy viä ihan normaalisti mutta ku lämpiää niin rupiaa käymään korkealla kierroksilla, ja auto savuuttaa voimakkaasti.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.12.2006 20:31

joo ku sääti sytytystä huoltamolla niin tuli ongelmia.. kun itte laitoon jälkeenpäin aikaasemmalle käsituntumalla niin rupes olemaan parempaan päin..
Jos noin kävi, niin se sytytys oli huoltamilla säädetty päin honkia tai sitten jossain muualla on vikaa. Onko jakopäässä jako kohdillaan?

Ja kun autoa lyö kylmänä käyntiin niin palaa laturin valo tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua valo sammuu, mittasin mittarilla niin silloin kun valo paloi oli n 11 V. kun polkaisi kaasua nousi jännite 14V. Myös valot himmenee kun auto on kylmänä ja auto meinaa sammua, kun auto lämpiää ei ongelmia oo enää.

Tuo on ihan normaalia.
No ei varmasti ole, kyllä ehjä peli pysyy kylmänäkin käynnissä.

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 15.12.2006 22:45

Lämpiäähän ryypyn kotelo riittävästi? Veden kierto tuppaa tukkeentumaan imusarjasta kun kumitiiviste turpoaa. Näin ollen ryyppy jää osittain päälle vaikka kone on lämmin.

Kun vaihdoit sen ryypyn jousen niin tarkista että kotelon puolikkaiden merkkiviivat on kohdillaan ja tarkista että ryypyn läppä aukeaa kokonaan.

Kannattaa myös tarkistaa, että missään alipaine letkuissa ei ole vuotoja vaikka ruiskimalla liitoksiin starttipilottia tai spraycleaneria. Jos kierrokset nousee niin siinä on imu vuoto. Tarkista myös kumiletkun pätkä mikä menee jarrutehostajalle. Ja kaikki pikkuletkuthan menee oikeisiin paikkoihin.

Sytytys kannattaa säätää vauhtipyörän merkistä kohdalleen lampulla ja kierroksia koneessa pitäs olla jotain 700 luokkaa.

Jako pitää kans olla kohdallaan muuten on ihan turha edes yrittää säätöihin eli sen tarkistamisesta olis hyvä aloittaa.

Joutokäyntiä tossa kaasarimallissa ei voi säättä ruuvista. Säätö vaatii kaasarin irrotuksen ja kaasuläpän asennon kohdilleen trimmaamisen rakotulkin kanssa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 15.12.2006 22:56

Kyllähän 2E2:sta löytyy ruuvit seokselle ja joutokäynnille.

Oikeat tyhjäkäyntikierrokset Haynesin mukaan 1.6:lle on 900-1000rpm

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 15.12.2006 23:04

Seokselle on, mutta joutokäynnille ei paitsi automaati laatikolla olevissa koneissa. Ainakaan mulla ei ruuvia oo. Kuulostaa aika korkeilta noi jouto käynnin kierrokset 900-1000 mulla on 650 kierrosta minuutissa. Johonkin 700 ku sais niin lakkais röpöttämästä.

edit: 84 asti joutokäynti 950 +- 50 ja siitä eteen päin 750 +-50

edit2: Tuli ilman parempaa tietoo huudeltua siitä joutokäynti ruuvista. Kyllähän se sieltä sittenkin löyty. Kaasarin takana 13 millin pultti.
Viimeksi muokannut Ves_ku, 16.12.2006 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.12.2006 0:47

Niin tarkoitin tuolla aikaisemmin vain tuota laturin valon palamista. Tuli vähän liian pitkä lainaus.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.12.2006 0:49

Minäkin käsitin lauseen niin, että valot himmenee jos ja kun auto meinaa syystä tai toisesta sammua, eikä niin, että auto jokatapauksessa sammuu.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 16.12.2006 0:59

nyt auto on sellaisessa kunnossa että huonot käynnit lakannu kokonaan tyhjäkäynnillä, säädöin vaan koittamalla sytytystä niin että rupes toimimaan. nypytyskin on lähes kokonaan hävinny. Autohan on pian ajettavassa kunnossa :D eikä oo sammuullukkaa enää. mutta kulutusta pahoin pelkään että on vielä korkia. eli vika ei oo varmaankaan vielä löytyny..

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 16.12.2006 1:05

ittellä olis varaosa autosta saatu kaasarikin irtonaisena.. sen vois koittaa joskus vaihtaa.?

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 16.12.2006 16:51

Siitä sytytyksen säädöstä... Joskus oli puhetta että alipainesäätimen letku pitää olla irti ja tukittuna alfamerin mukaan (en tiedä päteekö kaikkiin malleihin). Jos sytytys säädetään letkun ollessa kiinni saattaa jotain tuollaista ilmetäkin mitä kirjoitit.

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 16.12.2006 17:02

1.6 kakkis säädetään alipainesäätimen letku kiinni. Ohjearvo 18 astetta tyhjäkäynnillä. Samalla kannattaa tietysti tarkastaa, että alipainesäädin toimii kunnolla. Muuten menee ennakot pahasti pieleen.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 16.12.2006 20:24

Taas kun löin yön jälkeen auton käyntiin niin auto rupes nypyyttämään. Autos on kokoajan puoliksi ryyppy päällä kun se käy "kunnolla" yhtäkkiä se luultavasti ottaa ryypyn pois päältä ja käynti on sellaista kun kävisi kolmella. ei pysy tyhjäkäynnillä ja meinaa sammua kokoajan.. sitten taas usean käynnistys kerran jälkeen löi ryyppyä päälle niin rupes taas käymään

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.12.2006 20:32

Alipainesäätimen toimimattomuuden ei pitäisi kyllä vaikuttaa tyhjäkäyntiin.

menin säädättämään huoltoasemalle. Kun saatiin säätöihin auto ei tuntunut kulkevan mihinkään..


Voi olla että on mennyt säädöt enemmän tai vähemmän pieleen jostain syystä. Tarkasta nyt vielä kaikki letkut jne. ja vie uudelleen sinne samalle huoltsikalle ja käske säädättämään uudestaan kun ongelmat on kerran sen edellisen säädön jäljiltä alkaneet. Tuntuisi, että ryypyn kanssa on seokset sellaiset kuin pitäisi olla ilman ryyppyä.

Ajoituslamppua en ole koskaan itse käyttänyt, mutta saako sillä ryssittyä ajoituksen esim. sihtaamalla sen väärään merkkiin. 1.3:n kampuran hihnapyörällä on ainakin 2 merkkiä, toinen YKK ja toinen ajoitusmerkki(?). Liekö isolohkojen vauhtipyörässäkin kaksi lovea?

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 16.12.2006 21:01

Muista että sen ryypyn toimintaan vaikuttavat muutkin osat kuin se bi-metalli rasia. Nuo oireet kuullostavat kovin samanlaisilta mitä muijan kakkiksessa oli. Tuntui että kävisi kolmella, ei pysynyt käynnisä jne. Vikana oli että ryyppy ei lämmettessään lähtenyt pois päältä kunnolla. Vikana oli luultavimmin pull-down rasia, en tosin jaksanut enempää ihmetellä vaan laitoin vaijeri ryypyn. Samaa voin suositella kaikille joilla on kaasarina 2e2 ja ongelmia ryypyn kanssa.

Eli varmista että se ryyppyläppä aukeaa aivan kokonaan jos et ole sitä jo tehnyt. Käytä konetta vähän aikaa lämpimäksi, ja vedä vaikka nippusiteellä ryypyn vivusta läppä kokonaan auki, niin varmistut että vika ei ole siinä. Ei tuo meidän golffi ainakaan tarvitse ryyppyä kuin parikymmentä sekuntia käynnistyksen jälkeen, sen jälkeen käy hienosti ilman ryyppyä.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 16.12.2006 21:46

voisiko tälläistä ryypyn päälle laittoa esiintyä jos olisi esim kaasari tukossa ?

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 16.12.2006 22:17

Ei se likainen kaasari ryypyn toimintaan vaikuta, vaikka toki ongelmia sekin aiheuttaa. Poislukien tuo ylempänä mainittu ryyppykotelon vesiletkujen tukkeutuminen. Mutta tarkasta nyt ihmeessä toimiiko se ryyppy niin kunnolla.

Kun otat ilmanputsarikotelon pois, näet ryyppyläpän, se on se ainoa läppä mikä siinä on heti näkyvillä. Laita auto käyntiin ja vaikka jollain meisselillä liikuttelet sitä läppää, jos jollain läpän asennolloa auto alkaa käydä hyvin, vika on ryypyssä. Tai vaihtoehtoisesti jos auto sen verran käy että saat sen käytettyä kunnolla lämpimäksi, niin tarkasta että läppä on auton käydessä kokonaan auki. Jos näin on ja auto käy vieläkin huonosti, niin vikaa on jossain muuallakin kuin ryypyssä.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 16.12.2006 22:50

Vaikka lämmintä on ollut, niin onhan imuilman lämmitys kunnossa? vois olla sitäki, että kaasutin jäätyilee.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 17.12.2006 19:13

nyt koitin avata ilmanputsarin päällä olevaa kurikistus reikää ja kattoa mihnä asennos läppä on. läppä on kokoajan noin puolet auki. kun ruuvimensselillä lykkäsin läppää auki päin niin käynnis ei tapahtunu mitää, taas kun lykkäs kiinni päin niin auto meinas ruveta sammumaan.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 17.12.2006 19:29

annoin auton seistä hetken aikaa ja löin käyntiin niin läppä oli täysin auki. ajoin jonku muutaman parikilometriä ja lämmöt oli puolesvälis. niin läppä oli jonku muutaman millin enää kiinni päin. ja nyt pystyi jo kiihdyttämäänki :d. tuntoo varmatoimiselta tämä auto, hetken ajon jälkeen käy ku zetori ja nyt käy ku unelma

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.12.2006 21:14

Kuulostaa siltä, että läppä toimii jos se kerran lämpötilan mukaan liikkuu. Jos edelleen epäilee toimivuutta, niin voihan sen kokeeksi lukita imemään aina ilmaa pakosarjalta.

Polttoaineeseen sekoitettava jäänesto voisi myös olla pop, vaikken ainakaan itse moista ole tarvinnut. Kokeilu ei kuitenkaan paljoa maksa.

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 17.12.2006 21:46

Kummasta läpästä nyt kukin puhuu. Rikastimen läpästä, vai imuilman lämpötilan säätöläpästä?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.12.2006 22:02

Itsellekin jäi hiukan epäselväksi kumpi läppä on kyseessä. Jos kyse imuputken läpästä, niin kannattaa tarkastaa tai jopa vaihtaa se alipaineletku, joka ohjaa sen läpän asentoa tai/ja voidella ja herkistellä sitä jos on hiukan jumissa.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 18.12.2006 16:28

eiköhän tämä ollu se ilma läppä.. se joka näkyy siitä ilmanputsarin kurkistus reijästä

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 18.12.2006 16:32

ja olen huomannut että bensansuodattimessa on erittäin vähän bensaa.. vaikka bensapumppu on uusittu.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 18.12.2006 16:58

ja ilmanputsarin kyljestä lähtevä paksu letku mikä menee venttiili koppaan oli täynnä jäätynyttä moskaa putsasin sen. Koitin pihdiillä kääntää sitä ryypyn kliksua pois päältä niin auto rupes käymään hiljaa ja huonosti. pitää mennä käymäs vähä pajalla kokeelemas ruuvata, jos laittaas siihen vaijeri ryypyn.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 19.12.2006 18:55

luin täs golffin korjaus opasta ja näin imusarjaan tulevan lämmittimen letkun kuvas.. rupesin kattoon omaa imusarjaa niin siinä kohtaa on ei oo ku reikä mihin on katkennu joku ruuvi?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.12.2006 22:50

^Letkun? Siellä on järeä sähkövastus siellä kaasarin alla.

ja olen huomannut että bensansuodattimessa on erittäin vähän bensaa.. vaikka bensapumppu on uusittu.
Ei haittaa, kyllä se täyttyy kun auton käynnistää. Saman huomasin kun suodattimen vaihdoin.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 20.12.2006 12:44

mutta tuos ei mee imusarjaan mitää lämmitin letkua.? tuos autokirjas oli kuva imusarjan lämmittimestä? imusarjas on reikä vaan siinä oikialla puolella?

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 20.12.2006 13:43

eiku tuo reikä mikä tuos oli niin siinä luki että veteen. se on kahden vesiletkun välis imusarjan oikialla puolella, ja ku auto on tyhjäkäynnis niin lumi muuttuu aiva mustaksi tuloo niin paljo ylimääräästä mustaa pakoputkesta :D

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 20.12.2006 15:40

Jos ihan oikein ymmärsin niin siitä on karsittu syystä tai toisesta koko ryypyn ja vahatermostaatin vesi kierto pois.

Eli imusarjan "läpi" kiertäää vesi niin että se tulee imusarjaan suoraan kannesta. Kannen ja imusarjan välissä on toi akasemmin mainitsemani tiiviste. Kuuman veden pitäsi kiertää imusarjasta ryypyn ja vahatermarin läpi takaisin vesi kiertoon. Jos nää puuttuu niin ei mikään ihme että on hiukan paksulla seoksella ja ryyppy ei toimi. Ryyppyn läppää muuten saa hiukan vääntää että se menee kiinni kun ryypy on pois päältä. Jos läppä heiluu hervottomasti ei ryyppy toimi.

Kai kone ja kaasari on toi alkuperäinen 86 vuosimallia? näillä ohjeilla ei oo juurikaan virkaa jos kaasari on esim. 90 luvun koneesta siinä kun ei oo vaha termostaattia.

Edit: Ota muutama valokuva siitä kaasarista ja postaa tänne niin on helpompi arvailla. Mieluummin niin, että ilmaputsari on pois paikoiltaan.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 20.12.2006 17:14

menöö vaikiaksi tää kuvien lisääminen.. koitan tehä nettisivut mihin pistän linkin..

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.12.2006 17:19

laita ne kuvat www.photobucket.com ja asetuksista sitten albumi julkiseksi.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 22.12.2006 0:03


umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 30.1.2007 21:22

viat ruvennut selviämään.. neulaventtiili oli rikka ja vaihdoin uuden.. enää ongemana on ettei ryypyn kotelo lämpene riittävästi.. siihen tulevat vesiletkut on aivan kylmät vaikka muut letkut on lämpöösiä.. ja kun otti letkun irti vesi virtasi komiasti

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 31.1.2007 18:26

no sitten siellä on tukos joko vahatermarin mutkassa tai ryypyssä...

GTi85
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.12.2006 5:55

ViestiKirjoittaja GTi85 » 31.1.2007 20:33

Quote:
joo ku sääti sytytystä huoltamolla niin tuli ongelmia.. kun itte laitoon jälkeenpäin aikaasemmalle käsituntumalla niin rupes olemaan parempaan päin..
Jos noin kävi, niin se sytytys oli huoltamilla säädetty päin honkia tai sitten jossain muualla on vikaa. Onko jakopäässä jako kohdillaan?

Quote:
Ja kun autoa lyö kylmänä käyntiin niin palaa laturin valo tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua valo sammuu, mittasin mittarilla niin silloin kun valo paloi oli n 11 V. kun polkaisi kaasua nousi jännite 14V. Myös valot himmenee kun auto on kylmänä ja auto meinaa sammua, kun auto lämpiää ei ongelmia oo enää.

Tuo on ihan normaalia.
No ei varmasti ole, kyllä ehjä peli pysyy kylmänäkin käynnissä.


Minun tsolffi ainakin tekee tuota valon palamista käynnistäessä, katoaa kaasua polkaistessa. Eipä ole mitään haitannut tai muuten tuntunut auton käytöksessä...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 31.1.2007 20:42

Laturi herää vasta jossain 3000rpm tienoilla, siksi se latauksen valo siellä palaa.

umeet
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.12.2006 18:45

ViestiKirjoittaja umeet » 1.2.2007 20:59

auto korjattu.. sielä oli tukos vaan.. kiitän avusta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa