Audi TT:n sähkölasit reistailee

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jullenic
-

Audi TT:n sähkölasit reistailee

ViestiKirjoittaja Jullenic » 14.12.2006 10:57

TT:ssähän kaiken ollessa kunnossa oven lasi laskee hiukan avattaessa ovea ja sulkeutuu taas puolestaan laitettaessa ovi kiinni.
Minun autossani apukuskinpuoleinen ovenlasi on ruvennut reistailemaan eikä aukea enää ovea avattaessa.
Olen lukenut jostain, että mikrokytkimissä tms.. olisi joskus ollut syy tällaisissa tapauksissa.
Kaikki neuvot asiaan liittyen otetaan vastaan.

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 14.12.2006 11:49

Mulla sama vika kuskin ovessa. Välillä aukee, välillä ei... riippuu vähän miten oven avaa, eli mihin suuntaan kahvaa/ovea avatessa kiskaisee. Joku kytkin vikahan se ainakin mulla on, sitä lukkopesässä olevaa osaa kun hieman hipaisee oven ollessa auki, lasi kyllä aukeaa sen sentin puolitoista, mitä pitäisikin (jos ei siis kahvasta avatessa ole vielä auennut).

En ole jaksanut tuosta niin stressata, kun ei se tunnu mihinkään vaikuttavan. Ovi menee kyllä tiiviisti kiinni, vaikka lasi ei olisi ovea avatessa alas laskenutkaan. Lähinnä show-efekti tuo taitaa olla, moni on kyllä hämmästellyt, että "mitä ***vettiä tuo sun lasi oikein tekee!!?"

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 14.12.2006 12:47

Sama ominaisuus kuin C6:ssa, siinä tosin ikkuna laskeutuu sen takia, että oven sulkeutuessa lasi nousee koloseen joka korissa olevassa tiivisteessä. Tarkoitus kait tiivistää väli suhinoiden yms takia. Citikan sähköt taas tietäen, voipi olla mukavaa muutaman vuoden päästä... :-)

ylilammikko
-

ViestiKirjoittaja ylilammikko » 8.5.2011 14:23

Kaverin TT:ssä vika että molemmat lasit laskee vain puoleen väliin..??
Olisko tälläseen jollain vinkkejä?

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”