audi s3 tekniikan kestävyys
Valvoja: ffp jäsenet
audi s3 tekniikan kestävyys
ois kyseinen auto tarjolla tossa ja semmosta kysyisin et kuinka kestävä kone tossa on niinku virittämistä ajatellen.et onks tos sama kone ku kaikissa muissakin 1.8t vehkeissä vai onks sitä vahvistettu jollain tapaa?ja entäs vaihdelaatikon ja kytkimen kesto?entäs onks jotain tyyppi vikoja?
Viimeksi muokannut jorkku, 6.12.2006 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös tuossa ole keskiverto 1.8T moottoreita paremmat sisuskalut? Tietoa aiheesta varmasti löytyy myös: http://www.audiclub.fi/audifinns/
Takomännät ja kestävämmät veivit ainakin löytyy. Vaihdelaatikko on 6-vaihteinen ja ainakin lukemani perusteella kestävämpi mitä 5-vaihteinen. Kytkin myös kestää isompia tehoja/vääntöjä mitä 150hp 1.8t:n kytkin.
Koneen orkkis sisuskalut riittää ainakin 350hp asti ja ilmeisesti myös kytkinkin kestää kunnossa ollessaan näitä tehoja.
Koneen orkkis sisuskalut riittää ainakin 350hp asti ja ilmeisesti myös kytkinkin kestää kunnossa ollessaan näitä tehoja.
Jos nyt vaan tosta virittämisestä on huolissaan, niin ainakin kuulerit tuntuu riittävän pidempään kun ihan "normaali" 1.8t:ssä. Samoin ahtoputkistot pystyy ehkä rakentamaan vähän järkevämmin. Kyllä toi kone kestävä laitos tuntuu olevan mulla on itellä rullattu yli 100 000 hieman piristettynä.
Riippuu tietysti, että minkä tasoista viritystä ollaan tekemässä, mutta tollanen "lastu+putki" viritys (mikä varmaan on "järkevin" viritys kyseiseen autoon) kestää varmasti.
Oven alareunan listojen alle kannattaa kurkata jos mahdollista sieltä ihmisillä herkästi alkanut ruostua. Paipässi on varmaan kanssa ensimmäisten tarkastettavien listalla. Jäähdytystestesäiliön anturi on kanssa yksi mikä tahtoo olla rikki.
Riippuu tietysti, että minkä tasoista viritystä ollaan tekemässä, mutta tollanen "lastu+putki" viritys (mikä varmaan on "järkevin" viritys kyseiseen autoon) kestää varmasti.
Oven alareunan listojen alle kannattaa kurkata jos mahdollista sieltä ihmisillä herkästi alkanut ruostua. Paipässi on varmaan kanssa ensimmäisten tarkastettavien listalla. Jäähdytystestesäiliön anturi on kanssa yksi mikä tahtoo olla rikki.
Tuosta pitäis tehdä joku oikein kunnon tutkimus/selvitys, vaikka nyt ensin ihan akteen perustuen (joka tunnetustihan on täysin virheetön ;). Eilenkin nopeasti silmäilin, niin on siellä ainakin kahta erilaista kiertokankea olemassa... tätä oletettavasti vahvempaa on käytetty ilmeisesti ainakin 180-240hv koneissa, mutta 180hv koneissa myös sitä toista mallia.
Niitä 225hv koneitahan on siis lisäksi ainakin APX ja BAM.
Niitä 225hv koneitahan on siis lisäksi ainakin APX ja BAM.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 8 vierailijaa